Sennheiser Zero G4me slutar fungera.

Permalänk

Sennheiser Zero G4me slutar fungera.

Hej för inte så länge sedan köpte jag ett par Sennheiser Zero G4me och ibland så stängs av mikrofonen, enda jag kan göra för att det ska fungera är att starta om datorn. Någon som vet vad felet är?

Permalänk

@billydawe: Vi behöver mer information. Se forumreglerna.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

@beyondthemind: tror jag är blind men vad mer för information vill du ha?

Permalänk

@billydawe: Vi behöver information så som vad du har för övrig relaterad kringutrustning, vad du själv har provat för att lösa problemet, om du har provat nya drivrutiner osv. Vi har ingen aning annars om hur vi ska kunna hjälpa dig.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Headsetet fungerar bra, ljud fungerar hela tiden men kompisar i samtalet säger att jag försvinner ibland och det händer kanske 1-3 ggr/dag. Det står att headsetet är inkopplat i ljudhanteraren men när jag pratar händer det inget. Har inget ljudkort headsetet är kopplat till moderkortet. Vet inte vad jag kan skriva mera.

Permalänk
Medlem

Vilket program använder du? Det är ingen slags automute? Typ att du lyfter upp micen och auto-mutar?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

@rinosaur: när jag använder mikrofonen? Oftast skype. Jo man kan muta micen genom att dra upp den men det är inte det jag gör när det bara slutar fungera.

Permalänk

Ett ljudkort har du men det är integrerat i ditt moderkort.

Som sagt, skriv gärna lite om vad du hittills har provat för att lösa det på egen hand.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

@beyondthemind: har inte gjort speciellt mycket för att jag vet itne vad jag kan göra, jag installerade om Realtek-HD programmet. Inget annat för jag har ingen aning vad jag kan göra.

Permalänk

Prova med en annan mikrofon och se om samma problem uppstår.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk

@Peterpawn: innan sennheiser hade jag ett par qpad och då fungerade det bra.

Permalänk

@billydawe: Okej, kan vara värt att prova igen. Om det nu går fint med en annan mikrofon så kan du ju alltid prova sennheiser headsetet på en annan dator.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.