Permalänk

Sound Blaster Recon3Di

Hej,

Har idag moderkort "Gigabyte GA-X99-Gaming-7-Wifi" med inbyggt Creative ljudkort. Har installerat alla dirvers och så. Men i dagarna gjorde datorn en uppdatering av Windows 10 och ljudet har varit väldigt dåligt sedan dess. Använder mig utav "Sennheiser Game One".

Ljudet "försvinner" eller är ej lika "skarpt" när jag spelar (CS:GO tex). Innan update kunde jag ha Volume 0.2 i CS och höra väldigt bra. Har jag Volume 1 nu så hör man knappt. Har även 100% inne i Windows.

Det jag undrar är om någon har en bra inställning/profil till "Sound Blaster Recon3Di" för just spel? Jag har förövrigt redan tagit bort funktionen "Gör ingenting" i Windows under "Ljud" och sedan "Kommunikation".

Permalänk

@Nemesis_GH: Jag skulle rekommendera dig att göra en helt ren installation. Det är många som får porblem när de bara uppgraderar, allt från oväntade omstarter, blåskärmar till ljud som inte fungerar som det ska.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

@beyondthemind: Alltså en istallation av Windows eller enbart Creative's drivrutiner? Installerade om Creative's men det är fortfarande samma problem.

Har även spenderat tid på att Googla efter "Gamer-settings" till själva SB Recon3Di men hittar inget vettigt. Tänkte någon här inne kanske hade någon bra idé.

Permalänk

@Nemesis_GH: En ren installation av hela Windows. Mycket gamla filer, registerinställningar och skräp ligger alltid kvar när man gör uppgraderingar, även om man tar bort windows.old-mappen, kör med ccleaner och allt man kan göra. Det går inte att få bort allt gammalt. Har man fått något problem efter en uppgradering så är felet just uppgraderingen. Många säger att Windows 10 är dåligt för att det inte fungerar efter de uppgraderat, men då tänker de inte på att det i stort sett aldrig fungerar helt smärtfritt att uppgradera från ett tidigare OS, oavsett version.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!