Bruten vänsterhand - Spel med endast en hand?

Permalänk

Bruten vänsterhand - Spel med endast en hand?

Tjena!
Jag bröt förra veckan ringfingret på vänster hand och har 3 av 5 fingrar i gips. Kommer troligtvis behöva ha detta en månad framöver och kan därför inte spela mina favoritspel där det krävs mus OCH tangentbord eller spelkontroll.

Jag undrar helt enkelt om ni vet några roliga spel som man kan lira med endast högerhanden? Alltså där det endast krävs till exempel mus eller piltangenterna.

Mina favoritspel är annars fotbollsspel som Fifa, vissa bilspel och även en del FPS/äventyr. Jag hoppas kunna hitta något spel med fantastisk grafik och miljöer där känslan är viktigare än själva spelkänslan. Har nyligen följt Pewdiepies serie när han lirar Uncharted 4 och har blivit oerhört suktad. Något liknande skulle vara grymt.

OBS: Strategispel är inte min grej. Nämn dem gärna för andras skull dock. Var tydliga med vilken genre spelen har helt enkelt

Permalänk
Medlem

@andreas.ringstad:

http://slither.io/

Eller supermeatboy. Kan du köra med bara en hand, men vanligtvis kör man med vänster.

Permalänk
Medlem

Hearthstone

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk

XCOM 2
Papers, Please

Permalänk
Medlem

King's Quest och diverse telltale spel (Game of Thrones och Back to the future är grymt bra).

Varför kan du inte spela med handkontroll? Antar att tummen och pekfingret är fria om det är ringfingret du bröt?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

King's Quest och diverse telltale spel (Game of Thrones och Back to the future är grymt bra).

Varför kan du inte spela med handkontroll? Antar att tummen och pekfingret är fria om det är ringfingret du bröt?

Efter som skenan/gipset är hårt och ger 2-3 extra cm mot sidan av kontrollen så når jag inte in till spaken/triggersarna. Provspelade Fifa 16 men det gick tyvärr inte.

Tack för alla tips!

Permalänk

Huniecam studios, oerhört omarliskt, så beroendeframkallande..

Permalänk
Medlem

Myst, Riven, Exile.
Racingspel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas.ringstad:

Efter som skenan/gipset är hårt och ger 2-3 extra cm mot sidan av kontrollen så når jag inte in till spaken/triggersarna. Provspelade Fifa 16 men det gick tyvärr inte.

Tack för alla tips!

Attans

Hoppas du hittar spel iaf

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Som ovan skrev, XCOM!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade nyligen samma sak, var några fingrar som lossnade från sin plats på högra handen

Kan rekommendera att spela NES/SNES då dessa kontroller fungerar utmärkt även med gips tack vare dess storlek Kan vara värt att köpa en kontroller billigt till datorn om du inte äger konsoll för den perioden du har gips!

Permalänk
Medlem

Divinity original sin
Leos fortune
Flyga plan i war thunder kanske?
Black and White

Permalänk
Medlem

2007 RuneScape helt klart

Permalänk

Om vänster tumme klarade sig utan gips så kan du spela lite NES, SNES och Gameboy. Kolla in One finger death punch, rätt kul spel som bara kräver mus.

Permalänk
Medlem

Crusader kings, riktigt roligt.

Permalänk
Medlem

Jag spelar FPS spel med enbart en programmerbar spelmus, har mouselook på och har de tre sidoknapparna bundna till W, E och R.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |