Permalänk

Zowie möss och mattor

Hej!

Tänkte skaffa mig en ny mus och musmatta pga mina gamla är lite utslitna.

Jag har hört mycket gott om Zowie EC1-A, jag har rätt så små händer och använder mig av palm grip. Är det ett bra alternativ för mig eller finns det något annat (kvittar vilket märke, vill mest ha bra kvalité och skönt grepp)?

Eftersom jag har hört så mycket gott om Zowies möss tänkte jag att en musmatta från dem kanske inte hade varit så dumt, men jag har lite svårt att bilda mig en uppfattning om hur bra dem är så jag ville kolla med er här på forumet om ni har någon erfarenhet av deras senaste musmattor:

http://www.maxgaming.se/musmattor/zowie-by-benq/gtf-x-mousepa...

http://www.maxgaming.se/musmattor/zowie-by-benq/g-sr-mousepad

Spelar mest FPS, men även lite Mobas och RPGs.

Permalänk
Medlem

Om du har små händer är EC2-A bättre, EC1-A är en relativt stor mus i storlek med Deathadder, för stor för mig ex som också har rätt små händer (lite under 18cm)

EC serien har lättast musklick utav Zowies möss, pga utformning av skalet. ZA/FK serien är hårdare att klicka ner. Att ha i åtanke om man spelar moba där man klickar 50000 gånger, även EC serien är jobbig för vissa som spelar moba. Huano som Zowie använder är hårdare än Omron switchar. Men detta vet man inte fören man provat typ.

Ang musmattorna (har båda)
GTF-X är en hybrid matta typ, mindre friktion dvs snabbare glid, och ingen direkt stopping power (dvs det är svårare att stanna musen på X ställe pga den låga friktionen)

G-SR är en långsammare matta med mer control, hög stopping power vilket vissa föredrar i fps framförallt.

Båda bra mattor men beror på vad man är ute efter, så låg friktion som möjligt eller högre friktion med mer kontroll.

Zowies möss är bra, men scroll hjulet är låg kvalite och sidoknapparna är ett skämt kvalitetsmässigt, svampiga med lång traveltime.

Dom har även ZA13 och FK2 som är små möss, men det beror på hur små möss du föredrar, ibland kan det bli för litet för vissa.