Letar headset som plockar bort ljud från omgivningen

Permalänk
Medlem

Letar headset som plockar bort ljud från omgivningen

Jag är på jakt efter ett headset som plockar bort ljud från omgivningen.

Antingen kan de vara aktiva, så att de har en mikrofon som tar upp ljudet och "plockar bort det" eller så kan de helt enkelt vara tätslutande och stängda. Så länge de är bra på att plocka bort ljud från omgivningen går det bra. Det handlar inte om industrimiljöer och buller utan om andra personer som talar i samma rum på 2-5 meters avstånd.

Jag såg dessa: https://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones/...

Lite dyra dock. Och inget headset.

Runt 1000-lappen hade varit bra, kanske upp till 2000kr.

När man har på sig dem och inte spelar upp någon musik eller liknande i dem så ska man inte kunna höra vad andra personer i rummet säger. Förväntar mig inte fullständig tystnad men så bra isolering att man måste ta av sig dem för att kunna ha en vettig konversation och uppfatta vad de andra säger iaf.

Någon som har några förslag?

Permalänk

De du länkar till är grymma, går att få tag i för 1990:- på kampanj då och då.

Dock filtrerar de mest bort bakgrundsljud som buller, fläktar, mm och inte så mycket prat eller skrik. Givetvis blir de ljuden lite lägre, men du kan fortfarande tex föra en konversation med en annan person när du har de på dig.

Permalänk

Hej!

Har tyvärr inga direkta förslag men jag kan säga att dem Bose du länkade brukar trilla ner lite i pris. Har två vänner som köpt dessa hörlurar för 1999kr.

Vid olika tillfällen då. Jag vet att CDON har kört en gång och även komplett kört en "super weekend" deal på dessa lurar för 1999kr.

Så har du lite tålamod så kan det nog finnas möjlighet att de dyker upp igen.

Även Elgiganten har kört dem för det nedsatta priset tidigare.

Edit: Ser att ovanstående användare hann före

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Medlem

Ok. Hittade dessa också:
http://www.philips.se/c-p/SHB9850NC_00/tradloesa-hoerlurar-me...

De verkar ha fått rätt bra omdömme i test jag läste. Någon som testat dem?

Det med att de inte är lika bra på att plocka bort just tal, det gäller alla brusreducerande lurar antar jag? Antar att det är bättre än att bara ha helslutande lurar iaf.