Permalänk
Medlem

Skärmval

Jag antar att ni börjar bli ganska less på trådar likt denna. Men det är verkligen en djungel när det gäller skärmar.

Jag har bestämt mig för att det är dags att byta skärm, har lyckats kommit fram till att jag vill ha IPS (efter dålig erfarenhet med TN). Samt att den antingen ska vara 24" eller 27". Gärna 2560x1440
Därefter har jag funderat på om det är värt med 144 Hz. Brukar spela ganska mycket på mina skärmar, däribland FPS.

Även funderar jag på om det är värt att köpa en med G-sync eller inte? Är det värt den stora prisskillnaden?

Har tänkt mig en budget på runt 4000-5000 kr. Eller är det värt att lägga mer på skärmen?

Permalänk

svårt att få en IPS med 144 hz för din budget

här är en som det är erbjudande på

https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-...

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk

Vill du ha med g-synk föreslår jag att du väntar lite till Computex 2016 som kickar igång den 31a maj-4e juni. Efter egen erfarenhet och många recensioner, är ingen g-synk skärm med någon form av IPS panel värd det satta priset! Produkterna i nuläget lider också av backlight bleeding om du inte har en väldig tur och får en nästintill perfekt skärm. Jag är köpte en swift PG279Q som fick åka tillbaka med detsamma. Även den andra gången.
Tror dock att nya skärmar som snart släpps kommer vara över din budget. Kan bli tufft med pengarna du har att spela med men det är bara spekulationer från min sida. Däremot lär priset sänkas på nuvarande produkter, fast då är risken att du råkar ut för det jag sa ovan.

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz