PostNord ljuger rakt i ansiktet

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Flutters: Liten undran. Du ställde alltså ner 25 pallar hos kund?

Nej verkligen inte, eftersom jag hade mina misstankar att något var fel(25 pallar av samma färg känns lite överdrivet )
Så jag ställde bara släpen hos kunden, han skrev på och ringde avsändaren och bokade frakt tillbaka. Och allt detta "extra arbete" är bara för att kunden måsta ta emot sändningen.
På så sätt slapp man lasta av och på igen, och alla blev nöjda.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Det är inte bara PostNord som håller på så här, DHL och Schenker är minst lika duktiga på att påstå att man inte har fått tag på mottagaren av ena eller andra skälet. Befattar mig inte med företag som enkom har DHL som leverantör för då ber man verkligen om problem om man är beroende utav att de ska leverera större paket som inte går ut till ombud. Det värsta är när man beställer en produkt och betalar för express/utkörning och sen slutar det med att man får hämta paketet hos närmaste postombud ändå. Företagskunderna skjuter sig själva i foten genom att inte kräva mer ansvar från DHL, PostNord och Schenker i fråga om att leverera de paket man skickar på rätt sätt, lika så borde kunderna till företagen som erbjuder express/utkörning kräva mer ansvar för att få det man har betalat extra för.

Permalänk
Medlem

Beställde en projektorduk på 4.2 meter.

Postnord kom, med två killar. De skulle bära in allt.

Ena killen försöker att ta paketet genom trappuppgången. Den andra ber mig signa papprena. Precis när jag signat..

"- Det går inte." säger killen i trappuppgången

"- Okej, tyvärr. Vi drar nu" säger den andra.

Paketet gick såklart att få upp.

Nu till det roliga

Det var fel vara som skickats. Jag skickar tillbaka projektorduken, X Företag vill inte ta emot den. Det går några dagar och ingen hör något. Så man börjar undra. Kontaktar Postnord givetvis..

Postnord har då bestämt sig för att skrota hela paketet..för att X Företag inte ville ta emot försändelsen och att det var jobbigt att leverera tillbaka den till mig.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Många firmor verkar ha satt det där i system. Både posten och DHL har flera gånger sagt att jag inte varit anträffbar när jag i själva verket suttit hemma och väntat med mobilen på. Och då har jag ändå ringt kundtjänst innan och stämt av utkörning och telefonnummer. DHL drog samma rövare 2 dagar i rad en gång, först på tredje dagen lyckades dom bemöda sig att faktiskt komma.

Man kan bli rejält less för mindre, man låser ju upp halva dagen när man ska sitta hemma och vänta. Hade de bara sagt att "vi har fullt idag så vi kommer imorgon istället" så hade det varit mera ok.

I Stockholm har jag haft bäst erfarenhet av UPS, de har faktiskt kommit när dom sagt och varit smidiga. Men det beror säkert helt på var man bor och vilken utkörare man får.

Permalänk
Medlem

Inte läst hela tråden, men detta verkar vara den ordinarie rutinen. Dvs man skiter i att köra ut paketet och skickar det direkt till ett utlämningsställe men i systemet skriver man att man "inte kunnat leverera".
Jag har ALDRIG fått ett paket levererat eller råkat ut för att en chaufför från postnord försökt nå mig trots att jag varit hemma hela dagen och haft telefonen på.
När man sedan hämtar paketet på utlämningstället står det rätt address och mitt telefonnummer finns med på adresslappen. De har även klistrat på en lapp "Sökt" på kartongen.

Med både Schenker och DHL brukar det funka fint. Är jag inte hemma ringer de. Sist frågade de till och med vilket utlämningsställe jag ville att de skulle lämna paketet på, då jag inte var anträffbar hemma.

Jag har såklart inga bevis men det känns som att Postnord har lagt sig till med att rutinmässigt inte leverera paket direkt till adressaten, eftersom att det, antagligen, är i så många fall som folk ändå är på jobbet att det är enkelt att skita i de få som faktiskt råkar vara hemma.

Edit:
Jag bor åxå i Frölunda, BTW.

Jag har haft en del andra problem med den vanliga posten åxå, men Postnord är allt annat än hjälpsamma och ser inte att de skulle kunna göra fel trots att jag faktiskt har bevis för att de gjort/gör fel.

Permalänk

Beställer rätt ofta och har samma problem. Bor vid kvillebäcken... Postnord har aldrig kört ut nått paket men ljuger alltid att dom försökt och det är ren praxis tyvärr...har bevisat det, men ringer man så ljuger dom eller spelar dumma eller säger jodå vi har en ny praktikant,(När man har bevis).

Kan säga att dom enda som sköter sig är Fedex som kör från Landvetter flygplats.

ALLA! ANDRA! kör med massa bluff av detta slag. jag har frågat runt där man beställer och påpekat problemet att paket till 95% aldrig levereras i dörren och att dom aldrig ens försöker så att det är bättre att välja bort utkörning som alternativ eller just Postnord. Men då har dom utländska företagen sagt att dom inte kan välja

Har vart arbetslös tre vintrar på raken och vart hemma, Sätter matta i porten så att den är öppen men inte ens det hjälper så jag har suttit och bevakat utomhus och kollat av nätet var tionde minut. När det står att dom vart hemma men portkod inte fungerat, ringt men inget svar, ringt på men ingen svarar och så vidare.... Då ringer jag direkt det nummer som finns att ringa och då blåljuger dom en rätt i örat.

Lögat bland annat om att det är nån praktikant och så vidare... Då säger jag men jag har suttit hela dan och väntat utanför så det där är en lögn för han har inte ens vart här. så det där med utkörning är inte något att räkna med längre tyvärr bukar vänta tills dom misslyckats med sina rundor.

Dom bluffar och ljuger helt enkelt så jag vill inte ens ha utkörning som alternativ längre jag vill hämta själv på terminal. Helst välja logistikbolag själv efter allt strul. Postnord kan dra åt helvete... slutdiskuterat.

Tack!

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Avstängd

Jag har också råkat ut för det. Jag jobbade till och med hemma den fredagen för att vara säker att jag skulle finnas tillgänglig när paketet skulle levereras och lika förbannat så får jag en avi i brevlådan istället där de uppmanar mig att komma och hämta paketet. Inget samtal, inget plingande på dörren, ingenting.

Jag blev fan vansinnig alltså och ringde PostNord och snackade med dem och så slutade det det med att de gjorde en extra utkörning senare samma dag, så jag fick paketet trots allt men de formulerade sig som om de gjorde mig en tjänst och att det bara var en engångsföreteelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Skönt att jag inte är ensam om att ha varit med om det här med postnord.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det är det väl, men det är också tragiskt att det inte är engångsföreteelser.

Skrivet av crydaz:

Du är inte ensam

Vi har ett kontor med egen entre med rollers med loggo och företagsnamn
+ reception bemannad 07-17 kamerabevakad parkeringplats + entre

och lögnerna från postnords personal kan jag skriva en bok om

'De va ingen där'
'Vi har försökt nå adressaten'
'Kontoret var ej öppet'
med kamerabevis blir de smått komisk då man har deras beteende på film

Haha, synd att jag inte kan dra till med en sådan.

Var även på utlämningsstället i fredags och de var helt "clueless" där kan jag säga.
Fick inte heller ut paketet trots att jag hade med kollinummer och ID, jag får snällt vänta på att deras brev-avi kommer med posten som ju de själva kör ut (inte samma bil såklart, men hur orkar de strula så mycket?).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Råkat ut för något liknande, dock med UPS, och det var väl åtminstone fem år sedan.

Först hette det att jag varken var hemma eller nåbar via telefon. Förklarade att jag varit hemma hela dagen, och telefonen hade varit på. Då ändrades historien till att budet som kört ut var vikarierande för någon som låg hemma i influensa, och tydligen inte hade hittat min port, vilket jag förvisso kan köpa, då det var rätt trassigt att hitta min port om man inte kunde området. Såg dessutom en UPS-bil snurra inne bland husen under dagen.

Lite lustigt att det ska krävas att man smäller fakta i nyllet på dem innan sanningen kommer fram. Varför inte säga som det var direkt? Handlar det om att man sannolikt kommer undan krav på omleverans om man får det att verka som det var mottagarens fel att leveransen uteblev?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem

Lyfter tråden med lite underhållande läsning från en före detta brevbärare: http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/05/18/usel-logisti...

"Jag beställde en taxi häromdagen. Växeln sa att den skulle komma någon gång mellan klockan 10 och 13. När den aldrig kom ringde jag bolaget som sa att chauffören varit utanför, men inte kunna komma in, så han åkte tillbaka. Samma kväll gick jag på bio. Eller gick och gick. När jag köpt biljett fick jag veta att föreställningen skulle börja någon gång mellan 17 och 20. Om de hann med. Annars kunde jag komma tillbaka nästa kväll. Följande morgon skulle jag möta en vän på Arlanda. När hon inte dök upp förklarade flygbolaget att de har miljontals passagerare varje år och därför är det helt normalt att ett par tusen försvinner på vägen."

...

"Skicka hem paketet istället? Lika illa det. Om du betalar extra kan du få paketet hem mellan 17 och 20. Hur många människor som pendlar till jobbet är hemma prick klockan fem? Inte många. Om paketet är viktigt kan du naturligtvis ta ledigt och hålla dig hemma den dagen. Du kan välja mellan förmiddag och eftermiddag. Lite trist att behöva ta semester för ett pakets skull, men är det viktigt så är det. Men inte ens då, inte ens när de sagt att de ska komma, är du garanterad att få ditt paket. Kanske dyker de upp, kanske inte. Ibland låtsas de till och med ha varit på plats men inte kommit in (trots att folk bevisligen varit hemma)."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Inväntar en pall med en grill idag, skickas med PostNord.
Ska bli kul och se vad som händer. Har kameror som spelar in 24/7 också.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Det jag tror är viktigast är att ni tar upp det med försäljaren. Varje gång! Endast på det sättet kan något hända. Hade jag haft e-handel så är det sista jag vill att upplevelsen utav att handla från mig befläckas med försenade/uteblivna leveranser, trots att jag gjort rätt! Då ställer jag krav/byter fraktpartner.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Jag saknar gamla posten. Postnord är mycket sämre senaste tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Inväntar en pall med en grill idag, skickas med PostNord.
Ska bli kul och se vad som händer. Har kameror som spelar in 24/7 också.

Citerar mig själv.
Chauffören ringde faktiskt precis och frågade hur det var med att slänga av grillen.
Så vi bestämde att jag skulle hämta den på postcentralen själv, så det var helt ok faktiskt.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Råkade ut för samma sak för 10 dagar sedan. Beställt bildäck och efter eget spårningsjobb kunde jag själv åka ut till deras terminal och hämta ut detta. Så fort jag såg paketen stod det stora lappar "SÖKT" men tro mig detta har inte hänt. Kan ju vara så att avsändaren skriver ner fel nr eller liknande.

Men detta har hänt mig tidigare när det kommer till ber "besvärliga" paket som ska levereras. Annars tycker jag dom agerar klockrent. Känns som det går snabbare nu än när det var Posten.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Det sista chauffören vill är att ta tillbaks paket. Varför? Jo, det innebär merjobb på kvällen när han är tillbaks på terminal samt en extra körning dagen eftet.

Så troligen är något annat fel. Tex litet fel i adressen i kombination saknat telefonnummer. Finns inte tid att springa runt 15 min på varje ställe där adressen är knapphändig. Då skulle frakten kosta det dubbla.

Ring o be dem prata med chauffören. De minns ganska ofta vad som hände.

Skickades från m.sweclockers.com

Utveckla gärna utifrån egna erfarenheter på vilket sätt det är ett merjobb för åkaren att göra sitt jobb som han ändå gör varje dag, annars är det rent spekulativt nonsens.

Känner igen TS kritik av Postmords hantering eftersom det även hänt mig de två sista gångerna. Var hemma, satt tre-fyra meter från ytterdörren hela dagen men inte f-n ringde någon på dörren. I stället låg det en avi i postlådan. Kan posten hitta hem till mig, stoppa avi i postlådan och skicka sms så är det inget fel på uppgifterna.

Dessutom är det helt meningslöst att be någon ringa chauffören, det förändrar inget...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det är i princip meningslöst att försöka få något hemlevererat som är större än ett kuvert, ingen firma lyckas med det oändligt svåra uppdraget att kontakta en person och bestämma möte vid en specifik tid.
Jag antar att alla i bud/paket-branschen bara är dåliga människor.

Permalänk

Ja, det är nästan regel än undantag för mig. Hänt många många gånger att det helt plötsligt uppdateras med "kunde inte levereras" även fast inte en kotte varit förbi. Ren jävla lathet från deras sida bara. Jag har t.o.m. fått paket skickat från US som de på sorteringen bestämde sig för att "adressaten finns ej" och så gick paketet tillbaka. Kompisen i US mailade en bild med detta meddelande skrivet på paketet bredvid min perfekt skrivna adress vilket jag vidarebefordrade till PostNord. Svaret: "Vi har inga rutiner för att hantera din reklamation"

Det vara bara att betala och skicka igen och hoppas det kom fram.. Kan tillägga att det var väldigt nära att jag åkte ut till sorteringsterminalen för att "förklara" min åsikt lite närmare. Insåg dock att det kanske inte skulle vara värt det i slutänden.. (

Permalänk
Medlem

Ja Postnord är verkligen helt värdelösa.

Däremot har jag haft helt ok upplevelser med UPS och nu senaste när DHL Express skulle leverera min Vive så gick det galant till. Han kunde lägga paketet i förrådet om jag inte var hemma och satt en fullmakt på dörren.

Nu var jag hemma i vilket fall och han kom med paketet på utsatt tid.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på ett UPS paket (oculus!!), har gett vägbeskrivning till min port, gett telefonnummer och protkod samt satt en lapp på portdörren tillsammans med en nexa ringklocka som är kopplad till min server så ger mig notifiering på telefon och surfplatta. Om UPS påstår att jag inte är nåbar så vet jag inte vad som krävs

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saturday_sun:

Chauffören kanske inte hittade, ny på jobbet. Vem vet.

Jobbar på bibliotek och vi får leveranser från PostNord varje dag i princip. Enstaka fall görs det fel och försändelsen hamnar på "posten", men då ringer vi dem och ber dem komma tillbaka dagen därpå eftersom vi helt enkelt inte kan/hinner åka ut och hämta själva. Brukar funka, annars går paketet i retur.

De behandlar såklart kunder olika, det gör vi alla som är anställda. Vissa kunder som statliga kan man fakturera mer än privata som börjar svära över frimärken som kostar 5kr etc.

Nå det är inte lätt för en budbil och säga att ett bibliotek inte var anträffbar, knackade på dörren mitt kl 13 mitt i en vardag men inget öppnade och det var helt tomt. Det är lite goddag yxskaft åt den budbäraren som gör detta, däremot en privatperson så är detta mycket enklare att ljuga på.
Nu tror jag ytterst få budbärare är lata utan de har fullt upp, och minsta problem som uppstår så väljer de att skippa leverans till någon för att hinna med.

Permalänk
Medlem

Jag lär väl råkat ut för det bästa ändå, lär varit för kanske 2.5 år sedan.
Bodde i villa på en gata där det även fanns lägenhetshus på samma gatnamn, hade beställt nått paket som skulle levereras hem, och sedan när man var in och kollade status på paktet så står det levererat till service ställe och anledningen var "saknar portkod"... Det är ju liksom höjden av allt, då har dem ju bara kollat adressen å tagit förgivet det är höghusen där längre ner på gatan å sen inte bemödat sig ta med paketet utan bara skrivit "saknar portkod"...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att hålla med angående att PostNords rutiner är minst sagt bristfälliga.

Har beställt hempaket, där dem misslyckats med hemkörning. Men det senaste var precis tvärt om. Paketet skulle enligt information från leverantör samt posten skickas till utlämningsställe där jag skulle hämta det. Klockan 8 på morgonen ringer dem och säger att dem har en utkörning till mig och kommer vara där runt klockan 9.

Som tur var så var dem medgörliga och kunde lämna paketet till min syster som bor granne med mig... Men blir ganska frustrerande att dem inte kan lyckas med leveranser varken hem eller till utlämningsställen.

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk
Medlem

2016-05-19 14:09 , Sverige Avisering per telefon misslyckades. Mottagaren kommer att aviseras på annat sätt

Dom ringde inte ens. Hade telefon på hela dagen och Postnords kundservice hade rätt nummer till mig på paketet

Permalänk
Medlem

Det är mer standard att dom inte lämnar paket hemma utan bara kör förbi och lämnar på närmsta leveransställe.

Blev förbannad en gång och körde ikapp honom och bad om mitt paket eftersom han inte dög till jobbet.

Permalänk
Medlem

@Bazisten:

Har vart standard varje gång att dom inte ringt. När jag ringde upp postnords kundtjänst en gång så sa dom att chaffören inte har någon skyldighet att ringa för att se så att du är hemma. Om han/hon inte kan komma in i trappgången till lägenheten så skiter dom i det och vänder utan att ringa vare sig mobilnummer eller på porttelefon

Permalänk
Hedersmedlem

https://www.gp.se/nyheter/sverige/postutdelning-ska-granskas-...

"De stora postoperatörerna Postnord och Bring Citymail kommer att specialgranskas av Post- och telestyrelsen efter det att antalet klagomål på postutdelningen har ökat, rapporterar Sveriges Radios Ekot.

Ofta handlar klagomålen om att brev har kommit till fel person eller att brev har kommit bort.

Över 68 000 klagomål på statliga Postnords postutdelning kom in under 2015, vilket är en ökning med drygt 50 procent."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Detta är då inget nytt för mig heller. I Uppsala har dom stora problem med att lämna ut post ordentligt. Saknar varje månad ett flertal brev/räkningar. Dom har även börjat skicka ut lappar där dom ber om ursäkt på grund av dålig postutlämning. Kan ladda upp den senare ikväll.

Men även på mitt arbetsplats har vi problem med postnord. Vi skickar många brev som företagshemligheter etc via Rek brev. Även dessa tappas bort och myglas och ljugs från deras håll. Nu har vi iofs bytt leverantör efter det dåliga mottagandet från dem.

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

Här kommer några inlägg från posten tråden på byggahus.se.

och en film på när bilen körde förbi utan att chauffören kliver ur.
https://youtu.be/hAHye4_AXsE

Och en annan film när en annan av postens bilen "försöker" göra en leverans.
https://youtu.be/M8o_H0WUKf0

Permalänk

Ja, det är snarare regel än undantag att paket inte levereras till dörr. Ca 80% uppskattningsvis av mina hemleveranser får jag hämta ut själv.
Jag utgår ifrån att det är för få chaufförer anställda på leveransfirmorna, så dom helt enkelt inte har tid att leverera alla paket.
Lösningen är troligen mindre pengar i styrelseledningens fickor och mer investering i företagen.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m