Android N kommer med hundratals nya funktioner och förbättringar

Permalänk
Melding Plague

Android N kommer med hundratals nya funktioner och förbättringar

I vanlig ordning presenterade Google mer information om sitt kommande operativsystem under årets Google I/O. Bland annat introduceras stöd för Vulkan och bild-i-bild-läge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det går att testa Android N redan nu? Medveten om insider programmet, men där är det främst Nexus enheter som stöds, har en G4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Någon som vet om LG G3 kommer att vara kompatibel ?

Permalänk
Medlem

Och här har man suttit sedan Januari och väntat på en officiell version av Android M till OP2... Kul detta.. Kul..

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nån som vet om det går att testa Android N redan nu? Medveten om insider programmet, men där är det främst Nexus enheter som stöds, har en G4.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det går just nu, men är 70% säker på att G4:an kommer få Android N genom någon på XDA. CM14 eller något.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nån som vet om det går att testa Android N redan nu? Medveten om insider programmet, men där är det främst Nexus enheter som stöds, har en G4.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, som jag förstått det har google inte släppt sourcecode utan bara färdiga images till nexuslurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Nej, som jag förstått det har google inte släppt sourcecode utan bara färdiga images till nexuslurarna.

Menar när det släpper sourcecode av N.

Edit: Citerade helt fel, sorry.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

När N väl går live skall det bli intressant att se om S7 NEE får sin ROM sist av alla

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Haha. Fick för några veckor sedan 6.0 till min z2. But hey, what did I expect?

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Slängde in betan av N på min 6P igår. Inte träffat på några buggar än så länge. Alla mina appar fungerar, även om det inte är så många, inkl bankID, Swedbank och Swish.

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på Android 6 Marshmallow till min Galaxy S6. Tack Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasa1:

Väntar fortfarande på Android 6 Marshmallow till min Galaxy S6. Tack Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar detta till Nexus 6 också ?? Vart hittar man Beta ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Låter ju lovande. Hoppas dom är snabba med att till One+ !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Ljusskygg

För er som har Xperia Z3 så kan ni också delta i Android N betan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Funkar detta till Nexus 6 också ?? Vart hittar man Beta ??

https://g.co/androidbeta

Permalänk
Medlem

"...möjligheten att placera två fönster jämsides med varandra på skärmen."

Bara den funktionen gör att jag vill ha det. Äntligen.. multitask:ande på Andorid!

Permalänk
Medlem

@RVX:
Kommer väl tyvärr dröja tills källkoden är släppt. Sen kommer det väl ta ytterligare ett tag innan det finns något stabilt till G4an.
Sitter också på G4an, och är nästan sugen på att byta den mot en 5X/6P eller sälja den bara för att få android N NU

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

@Bruce Wayne:
Kommer väl tyvärr dröja tills källkoden är släppt. Sen kommer det väl ta ytterligare ett tag innan det finns något stabilt till G4an.
Sitter också på G4an, och är nästan sugen på att byta den mot en 5X/6P eller sälja den bara för att få android N NU

Jo lite så känner jag också, alltid kul att experimentera med nya OS

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

"...möjligheten att placera två fönster jämsides med varandra på skärmen."

Bara den funktionen gör att jag vill ha det. Äntligen.. multitask:ande på Andorid!

Håller helhjärtat med, äntligen ett lite större steg emot rätt riktning medans jag drömmer om en riktig "Surface Phone".

Permalänk
Medlem

Finns det några egentliga risker med att använda betan? Sitter med en Nexus 9 och undrar om det är värt att uppgradera?

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Vad är N för typ av godis?

Alltid kul med nya versioner av Android!
Någon som lyckats få igång det på en Oneplus?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Vad är N för typ av godis?

Nutella?

För övrigt tycker jag det är synd att det inte finns att testa på N5

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

När kommer riktigt multitasking till Android?

Frustrerande att inte kunna köra flera program samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

När kommer riktigt multitasking till Android?

Frustrerande att inte kunna köra flera program samtidigt

troligen aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

När kommer riktigt multitasking till Android?

Frustrerande att inte kunna köra flera program samtidigt

Men det finns det väl?
https://youtu.be/mGojonPKBkY?t=1m1s

Edit: Endast med videor det fungerade, ah.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Körde in senaste N igår på min 5X. Allt verkar funka okej förutom att bluetooth till min bil strular. Den kopplar upp sig mot bilen men inget ljud. Annars är det väl ingen revolution mot M, lite smått och gott här och där men inget livsnödvändigt direkt.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Körde in senaste N igår på min 5X. Allt verkar funka okej förutom att bluetooth till min bil strular. Den kopplar upp sig mot bilen men inget ljud. Annars är det väl ingen revolution mot M, lite smått och gott här och där men inget livsnödvändigt direkt.

Kolla så att din bluetooth instlällningar ger ut media också inte bara "calls".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Någon som vet om LG G3 kommer att vara kompatibel ?

Det är bara att hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av poviking:

Kolla så att din bluetooth instlällningar ger ut media också inte bara "calls".

Tack, ska kika på det.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Och här har man suttit sedan Januari och väntat på en officiell version av Android M till OP2... Kul detta.. Kul..

Haha Oneplus är galet sega! Har själv en Oneplus One och till den fick jag 6.0 förra månaden! Fast är fan inte förvånad om jag ska vara ärlig, stora företag är jävligt sega de också och då är det inte konstigt att ett litet företag som Oneplus också är sega. Funderar på att skaffa någon av de nya Nexus-mobilerna och de kan man alltid vara säkra på att de får senaste uppdateringarna snabbt.

Visa signatur

Asus Rampage VI Formula, Intel i7 4770k 3,5 ghz, EvGA Geforce GTX 980 Ti, OCZ Vertex4 512 gb, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 gb.