Permalänk
Inaktiv

@Woods

Om du har Freesync inställt på 57-144hz och sätter uppdateringsfrekvensen i spelet till 90hz så blir det tyvärr bara 57-90hz i praktiken. Spelet måste vara inställt på samma frekvens som Freesyncs övre gräns. Kör du 35-90hz så måste spelet stå på 90hz t.ex. Står spelet högre så stängs Freesync av. Står spelet på ett lägre värde så flyttas den övre gränsen ner till det inställda värdet. Det är särskilt dåligt eftersom low framerate compensation (dubblering av bildrutor) slutar fungera om förhållandet mellan lägre och övre gränsen är mindre än 2,5.

Kul att du spelar Arma 3!
Öppna "C:\Users\*****\Documents\Arma 3\Arma3.cfg" med en texteditor. Leta reda på raden "refresh=60;" och ändra till valfri uppdateringsfrekvens. Själv kör jag just nu "refresh=120;" och Freesync inställt på 44-120hz.

Permalänk
Medlem

@anon78208

Aha tänkte väl det. Men konstigt i Arma känns det som att det fungerar ändå? 60HZ omodifierat (tack för tipset!) men jag upplevde det som att det flöt på bra ändå och det måste nästan ha fallit under 57FPS vid flera tillfällen senast jag spelade. (edit vsync av)

Med modifierat till 120 HZ i Arma säger inte skärmet till dig att den inte tycket om din valda uppdateringsfrekvens? Kanske är något skumt med Hitman eller så kanske man måste välja något under 144 HZ, typ 120HZ så slipper man problem.

Annars är jag nöjd med att freesync fungerar SAMTIDIGT som man har de lägsta svarstiderna (som man får när skärmen står på 144HZ i windows).

Testade WarThunder nyss. Körde ett benchmark. Det spelet är definitivt 60HZ men utan Vsync syncar skärmen ÖVER 60HZ. UNDER 57HZ (om jag ser rätt) dubbleras frames, typ 72, 108 kan ha varit icke multipler av 144 också typ 6X, 8X. Haha ajja det är bra att det fungerar men det är svårt att veta vad och när det fungerar

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Ni har inte märkt att skärmen börjar flimra efter ett tag när ni kör arma 3 med freesync aktiverat? Det börjar svagt efter ett tag och blir värre ju längre man kör. Har inte detta problem i något annat spel, DayZ inkluderat :/
Kör freesync i 35-90Hz, v-sync på och spelet inställt till 90Hz

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Ni har inte märkt att skärmen börjar flimra efter ett tag när ni kör arma 3 med freesync aktiverat? Det börjar svagt efter ett tag och blir värre ju längre man kör. Har inte detta problem i något annat spel, DayZ inkluderat :/
Kör freesync i 35-90Hz, v-sync på och spelet inställt till 90Hz

Körde 4H i en stöt. Profil 57-144, 144hz i windows, spel inställt på 60hz och vsync av. Märkte inte av något flimmer. Inget lagg heller så freesync måste ha fungerat eftersom det enda man kände av var rubberbanding pga hög serverping. Kanske kunde hålla 60fps hela tiden men det betvivlar jag mycket starkt, det är ju Arma vi snackar om

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Inaktiv

@Zaic

Förmodligen samma flimmer som jag upplever. Det uppstår bara vid låga frekvenser, <40hz. Det beror på att när pixlarna "vilar" mellan två bildrutor så vrider de tillbaka sig mot svart. Om inte skärmen uppdateras tillräckligt ofta så ser man det som ett märkbart flimmer. Syns bäst på ljusa bilder. Det försvinner om man ökar den nedre gränsen. Över ca 40hz tycker jag inte längre det är märkbart. Det finns nog en bra anledning till att många andra skärmar har just 40hz eller mer som undre gräns. Det är inget som är unikt för Arma3, men anledningen att du ser det just i Arma3 är antagligen att det ofta droppar under 40fps oavsett hur snabb dator man har, och att det ofta är ganska ljus miljö i Arma3. Två andra spel där jag upplever samma flimmer är Warthunder, och DCS, särskilt på nya Nevada-kartan eftersom den är väldigt ljus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

@Zaic

Förmodligen samma flimmer som jag upplever. Det uppstår bara vid låga frekvenser, <40hz. Det beror på att när pixlarna "vilar" mellan två bildrutor så vrider de tillbaka sig mot svart. Om inte skärmen uppdateras tillräckligt ofta så ser man det som ett märkbart flimmer. Syns bäst på ljusa bilder. Det försvinner om man ökar den nedre gränsen. Över ca 40hz tycker jag inte längre det är märkbart. Det finns nog en bra anledning till att många andra skärmar har just 40hz eller mer som undre gräns. Det är inget som är unikt för Arma3, men anledningen att du ser det just i Arma3 är antagligen att det ofta droppar under 40fps oavsett hur snabb dator man har, och att det ofta är ganska ljus miljö i Arma3. Två andra spel där jag upplever samma flimmer är Warthunder, och DCS, särskilt på nya Nevada-kartan eftersom den är väldigt ljus.

Ja, det låter precis som det jag upplever. Det konstiga är att i dayz standalone upplever jag inget flimmer och där har jag generellt lägre fps än i arma 3, ibland så lågt som 18 (optimeringen är ett riktigt skämt!). Testade även GTA 5 där jag skruvade upp inställningarna högt för att ligga på låg FPS för att se flimret men även där var det flimmerfritt. Även testat Metro 2033 och Dirt Rally - inget flimmer vid någon frekvens.
Det är fortfarande märkbart strax över 50 FPS vilket gör att jag inte alls kan använda freesync i arma 3, lite synd då det primärt är arma 3 jag behöver freesync (där screen tearing är som värst).

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Inaktiv

@Zaik

Är Arma3 inställt på 60hz? Testa att ändra till 90hz så kanske det blir bättre. Om det är inställt på 60hz så fungerar inte low framerate compensation, vilket innebär att om bildfrekvensen är under 35fps så kommer skärmen låsa sig till 35hz och köra vanlig v-sync tills bildfrekvensen kommit upp över 35fps igen. Då blir det ett jäkla distraherande flimmer. Med Arma 3 inställt på 90hz så aktiveras LFC och den dubblerar bildrutor. T.ex. 34fps blir då 68hz och helt flimmerfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

@Zaik

Är Arma3 inställt på 60hz? Testa att ändra till 90hz så kanske det blir bättre. Om det är inställt på 60hz så fungerar inte low framerate compensation, vilket innebär att om bildfrekvensen är under 35fps så kommer skärmen låsa sig till 35hz och köra vanlig v-sync tills bildfrekvensen kommit upp över 35fps igen. Då blir det ett jäkla distraherande flimmer. Med Arma 3 inställt på 90hz så aktiveras LFC och den dubblerar bildrutor. T.ex. 34fps blir då 68hz och helt flimmerfritt.

Spelet är inställt på 90Hz

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

CS GO stutters för mig med denna skärm. Jättemärkligt då min gamla IPS skärm inte hade detta problem.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Jag får problem med freesync och CSGO. Har lagt in 60-144hz freesync hacket men när jag kör csgo så blir skärmen svart och displayport no signal. Stänger jag av freesync så fungerar det galant.

Bara CSGo som har det här problemet. Varför?

Förövrigt hur vet man att freesync är igång? OSD'n säger ju när jag bootar windows att freesync inte är supportat i den rangen jag valt medans Crimson och skärmmenyn säger Freesync on fast där står det 35-90.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ni som har denna skärm, fungerar den bra? Har hittat en för 5400kr och funderar på att köpa den. Verkar som flera haft problem med bland annat backlight bleed. Går det att köra den i 60Hz utan några problem (om grafikkortet inte klarar av 144Hz)?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

@ToJa92: Jag är supernöjd med min, har i princip ingen bleed eller dylikt.

Skärmen går att köra i 60hz utan problem. Freesync-spannet är som standard 35-90 hz, men det går att ställa om, bara att googla på det. Själv har jag ett spann på 40-144hz.

Permalänk
Avstängd

@Zaic:
Opplever du fremdeles flimring i Arma 3?

Jeg hadde flimring i Arma 3 med en annen freesync monitor, men etter at jeg fikk satt riktige verdier for alt av innnstillinger, så har jeg ikke sett noe mer flimring i Arma 3!

Forresten, hvis du bruker Overwolf med Arma 3, så støttes ikke bruken av to grafikkort (Crossfire f.eks). Det sies at bruk av Crossfire og SLI fører til flimring!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decoman:

@Zaic:
Opplever du fremdeles flimring i Arma 3?

Jeg hadde flimring i Arma 3 med en annen freesync monitor, men etter at jeg fikk satt riktige verdier for alt av innnstillinger, så har jeg ikke sett noe mer flimring i Arma 3!

Forresten, hvis du bruker Overwolf med Arma 3, så støttes ikke bruken av to grafikkort (Crossfire f.eks). Det sies at bruk av Crossfire og SLI fører til flimring!

Var inne och spelade lite med freesync, upplevde inget flimmer alls nu

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Vad anser ni är ett rimligt begagnat pris för en MG279Q? Ni som äger den etc.

Måste köpa en ersättare till min HP LP3065 med skatteåterbäringen som budget (upp till 5.5K). Så har råd med en helt ny, men ack, att spendera allt på en skärm och lotteri med paneler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vad anser ni är ett rimligt begagnat pris för en MG279Q? Ni som äger den etc.

Måste köpa en ersättare till min HP LP3065 med skatteåterbäringen som budget (upp till 5.5K). Så har råd med en helt ny, men ack, att spendera allt på en skärm och lotteri med paneler.

3000-4000kr kanske om jag bara ska kasta ur mig något men vet inte riktigt

Permalänk
Medlem

@str8forthakill Håller med versions. 4000:- är nog lite i överkant dock, begagnat är begagnat, det är inte lätt att veta hur skärmen behandlats

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Ni som har denna skärm, fungerar den bra? Har hittat en för 5400kr och funderar på att köpa den. Verkar som flera haft problem med bland annat backlight bleed. Går det att köra den i 60Hz utan några problem (om grafikkortet inte klarar av 144Hz)?

Skrivet av str8forthakill:

Vad anser ni är ett rimligt begagnat pris för en MG279Q? Ni som äger den etc.

Måste köpa en ersättare till min HP LP3065 med skatteåterbäringen som budget (upp till 5.5K). Så har råd med en helt ny, men ack, att spendera allt på en skärm och lotteri med paneler.

Om ni köper begagnat eller "fyndvara" utan att ha sett skärmen ordentligt i verkligheten så tycker jag synd om er.
Tänk på att ni inte ser bakgrundsblödningarna i dagsljus direkt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

@Jonte[YoT]:
Hur är det värre än att köpa helt ny där man inte får se skärmen alls och IPS-glow/background bleed inte räknas som defekter? Öppet köp gäller endast oöppnade paket trots allt. Nypriset på den här skärmen har letat sig ned till 5500:- .

Permalänk
Medlem

Jag får tacka för svaren, men jag köpte en AOC Q2577PWQ istället (för mindre än halva priset jämfört med MG279Q). Över 5000kr var helt enkelt lite för mycket, speciellt med tanke på att ett flertal haft problem med den.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av str8forthakill:

@Jonte[YoT]:
Hur är det värre än att köpa helt ny där man inte får se skärmen alls och IPS-glow/background bleed inte räknas som defekter? Öppet köp gäller endast oöppnade paket trots allt. Nypriset på den här skärmen har letat sig ned till 5500:- .

Garanti. Asus och kvaliteten på deras produkter varierar mycket. Hade personligen inte tagit i en begagnad Asus produkt med tång ens.

Runt Black Friday var det riktigt fina priser på skärmen 4999kr hos CDON tror jag. Ett riktigt kap, speciellt när Freesync-hacket blev känt efteråt. Borde vara dags för en ersättare till MG279Q i år desutom så kan ju vara värt att vänta och se vad som dyker upp. Ellee flr den delen vad konkurrenterna har att erbjuda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon annan än jag som har ett riktigt gammalt moderkort och kör MG279Q?

Jag har ett Asus Rog Gene II (till gamla i7 920) och tyvärr så kan jag inte få bild på min MG279Q när Bios/startup screen visas (det går utmärkt med min gamla skärm med samma grafikkort, GTX780). Detta är extra störigt nu när jag har installerat Linux och kör Grub för dual-boot med windows. Grub verkar använda samma drivare/format för att visa grafik som bios, vilket gör att jag återigen får svart skärm och svårt att välja rätt operativsystem i listan

Värt att notera är kanske också att jag använder minidisplayport på min MG279Q som ger svart skärm och HDMI på min gamla skärm som funkar. Om väl Windows eller Linux startat så har jag inga problem med bild på någon skärm.

(jag har testat och googla, men inte kommit på några smarta söktermer som hittar detta problem och inte det vanligare att boot inte funkar alls och därmed inte ger bild)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Garanti. Asus och kvaliteten på deras produkter varierar mycket. Hade personligen inte tagit i en begagnad Asus produkt med tång ens.

Runt Black Friday var det riktigt fina priser på skärmen 4999kr hos CDON tror jag. Ett riktigt kap, speciellt när Freesync-hacket blev känt efteråt. Borde vara dags för en ersättare till MG279Q i år desutom så kan ju vara värt att vänta och se vad som dyker upp. Ellee flr den delen vad konkurrenterna har att erbjuda.

Skickades från m.sweclockers.com

det var just 4999kr hos cdon som jag betalade för min mg279q. riktigt nöjd med det köpet faktiskt.

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Tyvärr saknas möjligheten att vänta i mitt fall, att veta vad man får till ett lägre pris är väl bättre än att chansa till fullpris?

Finns inte mycket att välja på med tight budget, där man har krav på IPS och 120+ hz. Det enda andra alternativet är Acer XF270HUbmijdprz .

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweDragon:

Är det någon annan än jag som har ett riktigt gammalt moderkort och kör MG279Q?

Jag har ett Asus Rog Gene II (till gamla i7 920) och tyvärr så kan jag inte få bild på min MG279Q när Bios/startup screen visas (det går utmärkt med min gamla skärm med samma grafikkort, GTX780). Detta är extra störigt nu när jag har installerat Linux och kör Grub för dual-boot med windows. Grub verkar använda samma drivare/format för att visa grafik som bios, vilket gör att jag återigen får svart skärm och svårt att välja rätt operativsystem i listan

Värt att notera är kanske också att jag använder minidisplayport på min MG279Q som ger svart skärm och HDMI på min gamla skärm som funkar. Om väl Windows eller Linux startat så har jag inga problem med bild på någon skärm.

(jag har testat och googla, men inte kommit på några smarta söktermer som hittar detta problem och inte det vanligare att boot inte funkar alls och därmed inte ger bild)

Jag har ingen direkt hjälp att ge, uppgradering av BIOS borde kunna hjälpa men jag antar att Asus glömt bort produkten för längesedan.

Jag hade själv Gene II till min gamla i7 920. Avskydde moderkortet då det ofta krånglade. Hade mest problem med att minnen tappades och att datorn inte kunde kallstarta utan behövde startas, in i BIOS och göra en reset, sedan ladda min sparade profil med parametrar. Om du har några liknande eller andra problem kan det vara värt att överväga en uppgradering. Om inte annat är Sandy Bridge och framåt betydligt behagligare på sommaren.

Skrivet av versions:

det var just 4999kr hos cdon som jag betalade för min mg279q. riktigt nöjd med det köpet faktiskt.

Jo, nu efteråt så ångrar jag nog ändå lite att jag inte la till lite till för att få en MG279Q istället för G2460 PF. Iofs är skärmen jag valde lättdriven så är väl bra på sitt vis antar jag.

Skrivet av str8forthakill:

@anders190:
Tyvärr saknas möjligheten att vänta i mitt fall, att veta vad man får till ett lägre pris är väl bättre än att chansa till fullpris?

Finns inte mycket att välja på med tight budget, där man har krav på IPS och 120+ hz. Det enda andra alternativet är Acer XF270HUbmijdprz .

Förståeligt det, kan du kolla och se att skärmen tycks fungera bra och känner att säljaren är pålitlig så är det ju inget fel att göra det valet. Själv har jag sett alltför mycket användare som haft problem med MG279Q men framförallt Swift att jag skulle vara väldigt försiktig. Fin skärm dock, om man får tag i ett fungerande exemplar.

Jag hade nog valt Acers modell i dagsläget, men bör påpekas att jag är rätt Asus-allergisk med och inte nödvändigtvis tycker så mycket bättre om Acer.

Hoppas du blir nöjd med skärmköpet!

Permalänk
Medlem

@anon5930: Trist att du haft problem Mitt har varit rock solid sen jag köpte det för 7 (8?) år sedan och problemfritt ända tills detta dök upp. Men blir byte till X99 eller AM4 senare i år. Jag vill bara kunna boota ordentligt ett par månader till om jag kan!

Permalänk
Medlem

Jag har fram tills förra veckan varit väldigt nöjd med den här skärmen! Men nyligen började det att strula. Från ingen stans har jag börjat få "flicker" på skärmen, framförallt i skrivbordsmiljö. Jag testade med att byta ut displayportkabeln som medföljde till en ny. Då fick jag ett felmeddelande i radeon inställningar där det står typ "systemet har upptäckt ett fel med din anslutning som förhindrar högsta upplösning/hertz inställning". Nu får jag bara ut 60Hz i 1440p och får flera gånger i minuten flicker på skärmen. Blir till att ringa Asus imorgon...

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweDragon:

@anders190: Trist att du haft problem Mitt har varit rock solid sen jag köpte det för 7 (8?) år sedan och problemfritt ända tills detta dök upp. Men blir byte till X99 eller AM4 senare i år. Jag vill bara kunna boota ordentligt ett par månader till om jag kan!

Fint att ditt fungerat bra. Är ju ändå ett trevligt moderkort, speciellt då när den var ny. Var väldigt ont om mATX-moderkort för LGA 1366 och Asus modell ska ha varit om inte den bästa så en av de bästa.

Hoppas du lyckas hitta någon lösning. Just det med BIOS-uppdatering är väl det jag kan tänka mig, är en gammal plattform och kanske kan behöva en uppdatering där för att klara nyare kort men jag misstänker just att Asus inte släppt något på ett bra tag vid det här laget. Jag hoppas någon annan kan hjälpa dig.

Skrivet av leog523:

Jag har fram tills förra veckan varit väldigt nöjd med den här skärmen! Men nyligen började det att strula. Från ingen stans har jag börjat få "flicker" på skärmen, framförallt i skrivbordsmiljö. Jag testade med att byta ut displayportkabeln som medföljde till en ny. Då fick jag ett felmeddelande i radeon inställningar där det står typ "systemet har upptäckt ett fel med din anslutning som förhindrar högsta upplösning/hertz inställning". Nu får jag bara ut 60Hz i 1440p och får flera gånger i minuten flicker på skärmen. Blir till att ringa Asus imorgon...

Har du bytt Radeon-drivrutin? En del användare har hade problem med att Radeon Software 16.5.2 gav störningar med blandannat Youtube men även på skrivbordet. Kan vara värt en titt.

Jag noterade själv problemet på mitt system med just den drivrutinen efter att jag läste om det men efter att ha stoppat in 16.5.3 så verkar det vara borta.

Låter iofs som att det kan vara något annat fel men skadar inte att kolla om det skulle vara så enkelt. Konstigt dock med byte av DP-kabel. Kan iofs hända att den nya kabeln är defekt förstås.

Permalänk
Medlem

Den fanns på Cdon igen för 4999:-.
Får hoppas att man vinner panel-lottot.

Permalänk
Medlem

Fick en med QC passed tejp, inga spår av att skärmen skulle varit använd.

Tre döda pixlar närmare mitten på skärmen, uniformiteten är vitt till höger, tidningspapper till vänster. @ASUS_Alexander är det här verkligen vad man måste förvänta sig med Asus produkter från och med 2015 och frammåt? En oacceptabelt defekt produkt som har inspekterats som OK? Mitt slarvbyggda Z170 moderkort hintar om att det är QC problem med Asus som märke i sig, och inte någon specifik avdelning.

Det är en person på Asus QC som tittat på dessa döda pixlar mitt i skärmen och gått "Yep thats perfect!"