PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av BergEr:

Orten stÀmmer
Älven Ă€r fortfarande ganska kall och dĂ€r jag har sommarstuga (dĂ€r bĂ„ten Ă€r) tar det ofta nĂ„gon vecka efter Ă€lven gĂ„tt (vik som Ă€r helt skyddad frĂ„n vind/vĂ„gor).
http://i.imgur.com/JEuft1H.jpg

Du fÄr vÀl skaffa ett gÀng lÄnga slangar med lite hÄl i och slÀnga ut över sjöbotten. Sedan koppla pÄ en redig kompressor, som gör att det skickas ut luftbubblor som drar med sig det varmare vattnet frÄn botten och smÀlter isen...
Sen kan du ta en liten jolle och fiska i din egen ankdamm..

Fungerar sÀkert med ett gÀng drÀnkbara pumpar ocksÄ..

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

Du fÄr vÀl skaffa ett gÀng lÄnga slangar med lite hÄl i och slÀnga ut över sjöbotten. Sedan koppla pÄ en redig kompressor, som gör att det skickas ut luftbubblor som drar med sig det varmare vattnet frÄn botten och smÀlter isen...
Sen kan du ta en liten jolle och fiska i din egen ankdamm..

Fungerar sÀkert med ett gÀng drÀnkbara pumpar ocksÄ..

Äh, juni - oktober Ă€r en ok fiskesĂ€song. Behövs inge lĂ€ngre, fiskarna ska ju fĂ„ leva lite.

Bra plan annars.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

PermalÀnk
Medlem ★
●

En vacker dag ska jag Äka upp dit. 126 Mil Àr ju en bit, i varje fall nÀr man Äker uppÄt;-) Bara 115 mil till Prag.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

PermalÀnk
Medlem ★
●

ApropÄ stÀllen lÄngt bort.. Ett stÀlle som jag tycker Àr fantastiskt och som jag Äkt till flera gÄnger Àr Saltströmmen i Norge.
Ligger ungefÀr 3 mil söder om Bodö och bjuder pÄ en hel del roligt fiske..

Grejen med Saltströmmen Àr att det Àr en stor fjord som Àr ett par kilometer bred, sen smalnar det av till 100-150m och vidgar sig sedan igen lÀngre in. Det Àr det avsmalnande partiet som Àr det mest intressanta, för all möjlig fisk sugs in dÀr vid tidvatten-passagerna..
Sen pÄ grund av det strömmande vattnet blir det en hel del fighting, Àven med mindre fiskar..

Hittade ett gammalt Youtube-klipp frÄn platsen.

Wikipedia
https://sv.wikipedia.org/wiki/Saltströmmen

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

ApropÄ stÀllen lÄngt bort.. Ett stÀlle som jag tycker Àr fantastiskt och som jag Äkt till flera gÄnger Àr Saltströmmen i Norge.
Ligger ungefÀr 3 mil söder om Bodö och bjuder pÄ en hel del roligt fiske..

Grejen med Saltströmmen Àr att det Àr en stor fjord som Àr ett par kilometer bred, sen smalnar det av till 100-150m och vidgar sig sedan igen lÀngre in. Det Àr det avsmalnande partiet som Àr det mest intressanta, för all möjlig fisk sugs in dÀr vid tidvatten-passagerna..
Sen pÄ grund av det strömmande vattnet blir det en hel del fighting, Àven med mindre fiskar..

Aldrig varit dÀr sjÀlv, lite svÄrt att lura med frugan pÄ en 150 mil biltur utan att hon fattar misstanke

För nÄgra Är sedan var det en svensk som drog lite under 30kg torsk dÀr, frÄn land, i en fisk.
En britt drog en 30+ nu i vintras.
http://bodonu.no/her-er-verdens-storste-torsk-tatt-fra-land/0...

SÄ med stornapp Àr det antagligen bara att hÄlla fast och vÀnta pÄ att tidvattnet vÀnder

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av frankof:

Aldrig varit dÀr sjÀlv, lite svÄrt att lura med frugan pÄ en 150 mil biltur utan att hon fattar misstanke

För nÄgra Är sedan var det en svensk som drog lite under 30kg torsk dÀr, frÄn land, i en fisk.
En britt drog en 30+ nu i vintras.
http://bodonu.no/her-er-verdens-storste-torsk-tatt-fra-land/0...

SÄ med stornapp Àr det antagligen bara att hÄlla fast och vÀnta pÄ att tidvattnet vÀnder

Finns alltid anledningar man kan kamouflera resan med.. om man nu vill Ă„ka.
Annars kör man denna att nu Äker vi nÄgonstans jag vill, nÀsta gÄng Äker vi dit du vill.

Jo, det gÄr att fÄ stora grejer dÀr.. men mitt största minne Àr frÄn första gÄngen jag var dÀr. Var första nappet jag fick och det drog nÄgot fruktansvÀrt. Började gissa pÄ storlek och i rent motstÄnd drog den som en 10kg gÀdda ungefÀr.. SÄ under tiden jag vevade och spöet böjde sig i nÀrmare 90 grader, vÀxte fisken i sinnet och man började fantisera om vilken storfÄngst det kunde vara.

Till slut började jag se den i det klara vattnet och den mÄste ju vara djupt ner.... Plopp och plask sa det nÀr den for upp över vattenytan.
En liten Sej pÄ kanske 30cm som jag fÄngat i ryggen...

Hörde att nÄgra av de lokala fiskarna inte anvÀnde vanlig fiskelina utan stÄlvajer...

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●

Rea pÄ Beten.nu!

20% pÄ alla beten (dras av i kassan).

http://www.beten.nu/se/

Kan tipsa om FKP Viblure för alla som jagar abborre.

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av drwlz:

Rea pÄ Beten.nu!

20% pÄ alla beten (dras av i kassan).

http://www.beten.nu/se/

Kan tipsa om FKP Viblure för alla som jagar abborre.

En styck Viblure grön bestÀlld - har lite fattigt utbud mot abborre.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB flÀskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MoNkeY-05:

En styck Viblure grön bestÀlld - har lite fattigt utbud mot abborre.

Grymt! Plockade sjÀlv hem tvÄ stycken nÀr dom körde 40%

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Jonny Myran:

Jag gillar att meta abborre jag. Kör med ett bambuspö och en vinkork som flöte KÀnns inte som att vi riktigt ligger pÄ samma nivÄ utrustnings- och kunskapsmÀssigt, men ÀndÄ.
Har Àven fiskat en hel del strömming i Stockholms skÀrgÄrd, men det Àr rÀtt trÄkigt. Att fiska abborre och gÀdda genom att meta eller kasta med lite skeddrag uppe vid "vÄr" lilla sjö i Norrland Àr dock sjukt roligt och avkopplande.

NÀr jag lÀste ditt inlÀgg kom jag att tÀnka pÄ Stefan och Kristers fiskehistoria!

Fiskehistoria med djup!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem ★
●

Älven har iaf gĂ„tt nu, fĂ„r se om man har tid med sjösĂ€ttning i maj

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

PermalÀnk
Inaktiv
●

SjÀlv kör jag framförallt jigg efter abborre. VÀldigt roligt fiske, tycker jag. TyvÀrr bröt jag av spöet i förra veckan, och har inte lyckats fÄ tag pÄ nÄgon spötopp... NÄn som har tips pÄ var man kan bestÀlla spötoppar?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av LunchlÄdan:

SjÀlv kör jag framförallt jigg efter abborre. VÀldigt roligt fiske, tycker jag. TyvÀrr bröt jag av spöet i förra veckan, och har inte lyckats fÄ tag pÄ nÄgon spötopp... NÄn som har tips pÄ var man kan bestÀlla spötoppar?

Olssonsfiske ?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | NĂ€tagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

PermalÀnk
Medlem
●

Hur kan det kommit sig att det tog mig 4 mÄnader innan jag sÄg denna trÄd...?? Jag har med mig datorn nÀr jag fiskar och fiskarna nÀr jag sitter vid datorn...

BTW Olssons och Bernt Àr bland de bÀttre pÄ kundserivce jag varit med om LunchlÄdan

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av EyeNEye:

TyvÀrr inte bara toppöglan som saknas, utan typ 30 cm av spöet... :/

PermalÀnk
●
Skrivet av tintinj:

Jag fiskar mÄnga arter. Abborre, gÀdda, gös, sarv, sutare, ruda, braxen, Äl, mört och lake.
Jag fiskar för sportens skull och inte för att Àta, dÀrav de lite udda arterna jag utövar 100% catch & release pÄ alla arter utom nÄgon gös ibland om den inte Àr för liten eller för stor. Stora fiskar ska skyddas och dÀrför inte dödas, bland annat för att de har bra gener att sprida vidare och för att ju större fisk desto större mÀngd rom nÀr de leker. Vill man ha en trofé sÄ finns det riktigt bra kameror i de flesta telefoner nu för tiden, det rÀcker gott för att skryta om sin fÄngst.

Mitt fiskesÀtt Àr nÀstan uteslutande mete, till alla arter. Gös vertikalfiskar jag ibland men det Àr sÀllan, mycket skönare att sitta i bÄten och antingen flöt- eller bottenmeta. Jag har ingen exklusiv utrustning, mest billigt men pÄlitligt. Nu pÄ vintern ismetar jag efter gÀdda sÄ mycket jag bara kan men hÀr i trakterna har det inte varit sÄ upphetsande pÄ isfronten de senaste Ären, och nu har det kommit tövÀder som smÀlter bort isarna sÄ man inte vÄgar gÄ ut pÄ dem. Förhoppningsvis kommer kylan tillbaks och ger oss nÄgra fler ismetepass i vinter. VÄr och sommar kommer ÀndÄ sÄ smÄningom och Àr det vinter sÄ ska det vara kallt.

Jag driver en fiskedagbok dÀr jag skriver om mina Àventyr och tycker det Àr roligt att sÀtta och skriva om vad jag varit med om. Det kan hÀnda mycket saker under en fisketur.
http://specimenfiske.se

Och sÄ Àr det ju det hÀr med naturupplevelsen sÄ klart!

Mina personliga rekord Àr inte mycket att jÀmföra med proffsfiskarnas monster men nÄgra hyfsade fiskar har jag lyckats fÄnga under alla mina Är som fiskare.
Abborre 1500 g
GĂ€dda 10300g
Gös 4500g
Lake 4200g

Jag saknar ett vatten med bra storlek pÄ Ruda hÀr i nÀrheten, det Àr nog den fisk jag tycker bÀst om men nÄgra storlekar att tala om finns det inte i vattnen runt Jönköping vad jag har hittat.

Fiske Àr en bra hobby, om Àn nÄgot dyr ifall man ska gotta ner sig med de allra nyaste och finaste dragen, spöna, rullarna och allt annat.

Alla borde tÀnka som du gör!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

ApropÄ stÀllen lÄngt bort.. Ett stÀlle som jag tycker Àr fantastiskt och som jag Äkt till flera gÄnger Àr Saltströmmen i Norge.
Ligger ungefÀr 3 mil söder om Bodö och bjuder pÄ en hel del roligt fiske..

Grejen med Saltströmmen Àr att det Àr en stor fjord som Àr ett par kilometer bred, sen smalnar det av till 100-150m och vidgar sig sedan igen lÀngre in. Det Àr det avsmalnande partiet som Àr det mest intressanta, för all möjlig fisk sugs in dÀr vid tidvatten-passagerna..
Sen pÄ grund av det strömmande vattnet blir det en hel del fighting, Àven med mindre fiskar..

Hittade ett gammalt Youtube-klipp frÄn platsen.

https://www.youtube.com/watch?v=i9ipcGJPn_s

Wikipedia
https://sv.wikipedia.org/wiki/Saltströmmen

Älskar Saltströmmen. 😍

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●

Kan ju tipsa folk om Icas vitlöksbaguetter, om ni vill ha mört/abborre, Jag och 3 kompisar var ute en dag för nÄgot Är sedan o metade frÄn en brygga, var vÀl ute kanske 4-5 timmar, brukar fÄ kanske 5 fiskar pÄ den tiden i vanliga fall... Med vitlöksbaguetterna drog vi fasen upp 67 styckna pÄ bara nÄgon timma..

EDIT: Hade endast 2 spön pÄ oss 4, vi turades om, sÄ var verkligen i med flötet, sen upp direkt..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

PermalÀnk
●

Har börjat tittat runt efter ett nytt haspelspö/multirulle framförallt för jigg fiske men vill ÀndÄ ha ett spö som funkar att fiska det mesta med (abborre/GÀdda). För varje gÄng jag ska sticka ivÀg och fiska sÄ har jag svÄrt att vÀlja vilket spö jag ska ta (ul.spö) (jerkspö) eller ett styft haspelspö. KÀnner att jag inte har direkt nÄnting dÀr emellan som funkar till "allt"
Vad rekommenderar ni?
Vilken lÀngd bör jag titta efter?
Vilken kastvikt bör jag titta efter?

Tittade pĂ„ det hĂ€r spöet- http://ribatex.se/fiskeutrustning/fiskeset/haspelset/black-sa... Är det nĂ„got att ha, Ă€r inte ute efter nĂ„tt skit spö för 400 kr utan ett spö med kvalitet, fin kĂ€nsla, och rullen ska inte va nĂ„ billigt glapp skit!

Visa signatur

Corsair 450D, i7 4790K, ASUS Z97-A, SAMSUNG 850 EVO 250GB, CRUCIAL BALLISTIX SPORT 8GB 1600MHZ, EVGA G2 750W, ASUS STRIX GTX 970, WD Blue 1TB

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Fantaledgend:

Har börjat tittat runt efter ett nytt haspelspö/multirulle framförallt för jigg fiske men vill ÀndÄ ha ett spö som funkar att fiska det mesta med (abborre/GÀdda). För varje gÄng jag ska sticka ivÀg och fiska sÄ har jag svÄrt att vÀlja vilket spö jag ska ta (ul.spö) (jerkspö) eller ett styft haspelspö. KÀnner att jag inte har direkt nÄnting dÀr emellan som funkar till "allt"
Vad rekommenderar ni?
Vilken lÀngd bör jag titta efter?
Vilken kastvikt bör jag titta efter?

Tittade pĂ„ det hĂ€r spöet- http://ribatex.se/fiskeutrustning/fiskeset/haspelset/black-sa... Är det nĂ„got att ha, Ă€r inte ute efter nĂ„tt skit spö för 400 kr utan ett spö med kvalitet, fin kĂ€nsla, och rullen ska inte va nĂ„ billigt glapp skit!

Det blir alltid svÄrt nÀr det skall vara "allround", det blir för stort och styvt för att smyga i buskar efter bÀcköring, men för klent för kustmete.
230-250cm
upp till 15-20g kastvikt
Det bör tÀcka in rÀtt mycket.
En schyst haspel pÄ det med 0.15mm spunnen/flÀtad lina sÄ skall inte smÄ drag vara ett jÀtteproblem heller.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

PermalÀnk
Medlem
●

Söker nya fiskevatten för gÀdda med Jerkbait i norra Stockholm.
Har för det mesta fiskat pÄ södra sidan och letar dÀrför nya, hÀrliga platser att stÄ pÄ och dÀnga nÀr man vill komma ifrÄn jobbet samt frugan.

Har ni nÄgra tips, tackar jag och tar emot.

PermalÀnk
Inaktiv
●

NÄgon som fÄtt upp makrill frÄn land? TÀnkte i Malmö -> Trelleborgs regionen.
Borde vara dags för den nu..

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MickeMM:

NÄgon som fÄtt upp makrill frÄn land? TÀnkte i Malmö -> Trelleborgs regionen.
Borde vara dags för den nu..

Du kanske borde gÄ med facebookgruppen "Fiskare i skÄne". Tror du fÄr bÀttre svar dÀr. A vadfan, du behöver inte ens frÄga, bild pÄ första sidan av makrill tagna pÄ ön.;-)

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Yorgo_:

Söker nya fiskevatten för gÀdda med Jerkbait i norra Stockholm.
Har för det mesta fiskat pÄ södra sidan och letar dÀrför nya, hÀrliga platser att stÄ pÄ och dÀnga nÀr man vill komma ifrÄn jobbet samt frugan.

Har ni nÄgra tips, tackar jag och tar emot.

Det har ju plockats lite gÀdda inne i city vad jag har hört, men det Àr vÀl inte alltid det bÀsta fisket dÀr (eller den mysigaste platsen). Inte direkt norra sidan heller men vafan :).

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av drwlz:

Det har ju plockats lite gÀdda inne i city vad jag har hört, men det Àr vÀl inte alltid det bÀsta fisket dÀr (eller den mysigaste platsen). Inte direkt norra sidan heller men vafan :).

Haha föredrar att stÄ ensam och fiska Àn med massa turister som skall komma fram och fota.
Been there, done that. Asjobbigt. Men tack ÀndÄ.

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av f@boy:

Du kanske borde gÄ med facebookgruppen "Fiskare i skÄne". Tror du fÄr bÀttre svar dÀr. A vadfan, du behöver inte ens frÄga, bild pÄ första sidan av makrill tagna pÄ ön.;-)

Har inte facebook
Men hÀrligt att de Àr inne vid land. Blir ett besök dÀr nu i helgen. Tackar!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MickeMM:

Har inte facebook
Men hÀrligt att de Àr inne vid land. Blir ett besök dÀr nu i helgen. Tackar!

Enda anledningen att jag skaffade FB Àr alla grupper. Folk som tror att alla vill veta vad de gör hela tiden borde skaffa hjÀlp.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av drwlz:

Det har ju plockats lite gÀdda inne i city vad jag har hört, men det Àr vÀl inte alltid det bÀsta fisket dÀr (eller den mysigaste platsen). Inte direkt norra sidan heller men vafan :).

Var pÄ promenad i Hagaparken förra fredagen och gick förbi en kille som stod och försökte kroka av en liten gÀdda precis norr om StallmÀstaregÄrden, sÄ nog finns det fisk pÄ mÄnga stÀllen Àven i centrala Stockholm

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Caesar:

Var pÄ promenad i Hagaparken förra fredagen och gick förbi en kille som stod och försökte kroka av en liten gÀdda precis norr om StallmÀstaregÄrden, sÄ nog finns det fisk pÄ mÄnga stÀllen Àven i centrala Stockholm

Trevligt (eller otrevligt för min del ).

Det finns ju fisk mitt i stan, absolut, men jag tycker att det för det mesta Àr rÀtt trögt. Har dock inte testat under sommaren utan bara senare pÄ hösten.

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av drwlz:

Trevligt (eller otrevligt för min del ).

Det finns ju fisk mitt i stan, absolut, men jag tycker att det för det mesta Àr rÀtt trögt. Har dock inte testat under sommaren utan bara senare pÄ hösten.

Har aldrig testat sjÀlv, bortsett frÄn en timme eller sÄ en kvÀll nÀr jag vandrade runt lite runt Hammarby Sjö med ett UL-spö och nÄgra spinnare.
Om nÄgon vet nÄt vettigt stÀlle dÀromkring (sÀg promenadavstÄnd frÄn Gullmarsplan) sÄ mottar jag gÀrna tips