Permalänk
Medlem

Rival 300 problem!

Hej!

Vad jag förstår är jag inte ensam om att ha problem med min Rival 300. Den slutar helt enkelt att fungera lite random och lösningen är då att dra ur USB-sladden och stoppa i den igen.

Har senaste Steelseries Engine 3, men jag hittar ingen valmöjlighet för att uppdatera firmware.

Någon som har en lösning på detta? Det är ju trots allt en väldigt trevlig mus, men det här kommer jag inte att orka med i längden.

Tack på förhand.

Mvh
Kristoffer

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka och ta en ny hade jag sagt. Är den ny?

Permalänk
Medlem

@Gaaka Eftersom det är en Rival 300 så kan den högst vara sex till åtta månader.

Låter onekligen som ett måndagsexemplar. Min har inga problem alls. Håller med, byt på garantin om du har testat olika USB-portar med samma reslutat.

PS. Senaste firmware är 0.64.0.0, du hittar "about" om du klickar på kugghjulet uppe till höger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraeshok:

@Gaaka Eftersom det är en Rival 300 så kan den högst vara sex till åtta månader.

Låter onekligen som ett måndagsexemplar. Min har inga problem alls. Håller med, byt på garantin om du har testat olika USB-portar med samma reslutat.

PS. Senaste firmware är 0.64.0.0, du hittar "about" om du klickar på kugghjulet uppe till höger

Är inte rival 300 samma sak som rival? Aja, så länge det är på garantin, det var det jag ville komma fram till

Permalänk
Medlem

@qaaka: Ja och nej, barnsjukdommarna är polerade i Rival 300. Det är t.ex. inte samma firmware eller yttergummi på sidorna (tåligare och bättre enligt Steelseries själva då det andra fick en del klagomål). Exakt vilka mer ändringar går nog att googla fram...

Firmware för Rival: 1.8.0.0
Firmware för Rival 300: 0.64.0.0

Permalänk

Jag har också en tidig rival, hade samma problem, men uppdaterade bara drivrutinerna, har inte haft problemet längre.

Permalänk
Medlem

vi har ett gäng rival 300 på jobbet som bråkat, uppdatera firmware så löser det problemet!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-