Android N kommer med hundratals nya funktioner och förbättringar

Permalänk
Skrivet av ShaZam92:

Haha Oneplus är galet sega! Har själv en Oneplus One och till den fick jag 6.0 förra månaden! Fast är fan inte förvånad om jag ska vara ärlig, stora företag är jävligt sega de också och då är det inte konstigt att ett litet företag som Oneplus också är sega. Funderar på att skaffa någon av de nya Nexus-mobilerna och de kan man alltid vara säkra på att de får senaste uppdateringarna snabbt.

Installerade OSP + minimal med google appar en månad efter det släpptes till min One+1. Inte vart nöjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

När kommer riktigt multitasking till Android?

Frustrerande att inte kunna köra flera program samtidigt

Är inte detta riktig multitasking?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

När kommer riktigt multitasking till Android?

Frustrerande att inte kunna köra flera program samtidigt

Samsungs och LG har haft det i åratal...
Känns förvisso inte så aktuellt när det ändå går blixt snabbt att växla med multitaskknappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasa1:

Väntar fortfarande på Android 6 Marshmallow till min Galaxy S6. Tack Samsung.

Skickades från m.sweclockers.com

Skumt. Jag har fått uppgraderingen till min S6a för snart en månad sedan. Är din operatörslåst eller liknande? Det kan ha betydelse.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Samsungs och LG har haft det i åratal...
Känns förvisso inte så aktuellt när det ändå går blixt snabbt att växla med multitaskknappen.

Nix, det är inte multitasking som android har. De kan på sin höjd schedulera vissa typer av funktioner. Poängen med multitasking är att programmen körs, de pausar inte

Permalänk
Medlem

Här sitter jag med min trötta iPhone 6S och ser alla sjuka uppdateringar som kommer till Android.

Ge mig en enda anledning till varför jag inte ska byta till en Android telefon?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ggalaxyy: Tänk på mig då, Jag sitter på ett halvbuggit W10M ;D

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Här sitter jag med min trötta iPhone 6S och ser alla sjuka uppdateringar som kommer till Android.

Ge mig en enda anledning till varför jag inte ska byta till en Android telefon?

Du kommer få max en eller två uppdateringar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Nix, det är inte multitasking som android har. De kan på sin höjd schedulera vissa typer av funktioner. Poängen med multitasking är att programmen körs, de pausar inte

Vad hade du tänkt köra i bakgrunden menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Vad hade du tänkt köra i bakgrunden menar du?

Sitter jag vid datorn brukar jag ofta titta(lyssna) på dokumentärer eller lyssna på någon podcast. Det medan jag gör annat. På mobilen går inte det. Ser man en dokumentär, nyheter eller lyssnar på en podcast kan man inte göra något annat utan att dessa stängs av. Troligen är nästa mobil kraftfull att man kan koppla in vanligt tangentbord och jobba i något program. Då blir det än viktigare med riktiga operativsystem.

Troligen är det detta Microsoft satsar på, den kan snart köra sitt riktiga operativ i mobilen och då kommer de börja plocka andelar från google. Trist att det bara finns två företag (och apple) på marknaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Sitter jag vid datorn brukar jag ofta titta(lyssna) på dokumentärer eller lyssna på någon podcast. Det medan jag gör annat. På mobilen går inte det. Ser man en dokumentär, nyheter eller lyssnar på en podcast kan man inte göra något annat utan att dessa stängs av. Troligen är nästa mobil kraftfull att man kan koppla in vanligt tangentbord och jobba i något program. Då blir det än viktigare med riktiga operativsystem.

Troligen är det detta Microsoft satsar på, den kan snart köra sitt riktiga operativ i mobilen och då kommer de börja plocka andelar från google. Trist att det bara finns två företag (och apple) på marknaden

men podcasts kan man ju lyssna på i bakgrunden ,jag kan göra vad jag vill när jag gör det iaf, hade du tänkt att sitta och arbeta i word samtidigt som du kollar på en dokumentär på mobilskärmen, är det de du vill åt?, hänger verkligen inte med.... för som du nämner att koppla den till externa monitorer då är det ju en helt annan historia, va det det du menade från början eller?

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

men podcasts kan man ju lyssna på i bakgrunden ,jag kan göra vad jag vill när jag gör det iaf, hade du tänkt att sitta och arbeta i word samtidigt som du kollar på en dokumentär på mobilskärmen, är det de du vill åt?, hänger verkligen inte med.... för som du nämner att koppla den till externa monitorer då är det ju en helt annan historia, va det det du menade från början eller?

dina behov är förmodligen inte speciellt stora. hade jag kunnat hade jag lätt använt mobilen till mer än det jag kan nu. skulle gärna ta med tangentbord idag och använt mobilen som en liten minidator istället för att plocka med en portabel dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Skumt. Jag har fått uppgraderingen till min S6a för snart en månad sedan. Är din operatörslåst eller liknande? Det kan ha betydelse.

Den är inte operatörlåst. Har teleoperatör betydelse? Jag har Telenor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7900 XTX + 7800X3D