Permalänk
Medlem

First Project ¨Red Four¨

Tjena
Blev klar med detta projektet för ett tag sedan och vill nu gärna dela med mig av det och få kritik och tips till möjliga andra byggen.
Jag hade ett chassi hemma som jag vill göra något med ett tag och tillslut bestämde jag mig för att testa på att modda. Gjorde det mest för en kul grej och för att jag tycker det är otroligt snyggt och kul med byggen som man verkligen har lagt ner tid på och som man kan kalla sitt ¨egna bygge¨

Egen svarvade plastfötter, psu shroud i aliminum och även en radiator och ¨kabeldragnings shroud¨. Fronten och baksidan är i svart plexi. I fronten så sitter fläcktarna utanför chassit då radiator tog emot kablar och moderkort när jag hade dem inne. Så runt fläcktarna ligger det en tunn aluminiumram som en snyggare detalj.

Har använt mig av lite halvdana delar då jag inte har de pengarna som krävs till kraftigare komponenter hur som helst så är det dessa delarna:
Chassi: Fractal Designe Define R4
Moderkort: Gigabyte Z97X-Gaming 3
CPU: Intel Core i5 4440
GPU: ASUS GeForce GTX 760
PSU: Silverstone modulärt
Ram: adata xpg 8BG
hårddisk: Kingston 120 GB ssd och Seagate Barracuda 1TB
kylning: 2st Ek radiatorer, Ek cpublock, primochill ghost fittings

Det var väll det mesta skulle jag tro. Ny på det mesta här så ge mig gärna lite tips. Ha det bra!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Fronten påminner lite om toppen på mitt novo mini

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Går det från pump till cpu eller pump till rad i botten? Nu är det svårt att se, men om du kör pump till cpu så ser det ut som du satt in där ut ska vara på cpu-blocket. Kör du andra vägen så ser det dock helt korrekt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Det går från pump till en radiator i botten och sedan till den andra radiatorn o vidare till cpu blocket o tillbaka