Permalänk
Medlem

Acer xb270hu probelm

Hej SweC!

Satt och spelade lite GTA V och allt var som vanligt, sen började bilden långsamt men säkert bli konstigare och konstigare. Nu ser bilden lite ut som om man skulle ha på gammal cyan-röd 3d på eller liknande. Mycket röda linjer och prickar.

Har testat att starta om datorn, skärmen, bytt displayport på grafikkortet (gtx 980 ti) och testat olika inställningar i nvidia kontroll panelen. Även fabriktsåterställt skärmen.

Här är en bild på hur det ser ut på twitter.

Någon som har tips om man kan testa något mer? Ska även testa med ny DP kabel eller annan om det går.

Mvh Marcus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Hej SweC!

Satt och spelade lite GTA V och allt var som vanligt, sen började bilden långsamt men säkert bli konstigare och konstigare. Nu ser bilden lite ut som om man skulle ha på gammal cyan-röd 3d på eller liknande. Mycket röda linjer och prickar.

Har testat att starta om datorn, skärmen, bytt displayport på grafikkortet (gtx 980 ti) och testat olika inställningar i nvidia kontroll panelen. Även fabriktsåterställt skärmen.

Här är en bild på hur det ser ut på twitter.

Någon som har tips om man kan testa något mer? Ska även testa med ny DP kabel eller annan om det går.

Mvh Marcus

Kan eventuellt vara drivrutinerna, hade liknande problem innan. Så testa installera om/installera äldre version

Visa signatur

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytero:

Kan eventuellt vara drivrutinerna, hade liknande problem innan. Så testa installera om/installera äldre version

När jag startade om datorn säg jag även dessa linjer och prickar i windows uppstarten, men absolut värt ett försök

Edit: gamla drivrutiner avinstallerade via DDU i safe mod och nya installerade, ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

När jag startade om datorn säg jag även dessa linjer och prickar i windows uppstarten, men absolut värt ett försök

Är det samma sak inne i BIOS? För då ligger problemet någon annanstans, har du någon annan skärm så testa även koppla in den med samma kabel, uppstår samma problem då är det antingen kabeln eller grafikkortet.

Visa signatur

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Permalänk
Medlem

För mig ser det ut som störning av eventuellt kanske DP kabeln?

Du har väl försökt att koppla in och ut båda i skärmen och grafikkortet?

Jag känner igen det där, fast då var det att min kabel var defekt och orsakade skada på min PS4's HDMI ingång eller 2 gånger med 2 konsoler av PS4 har hänt mig detta.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytero:

Är det samma sak inne i BIOS? För då ligger problemet någon annanstans, har du någon annan skärm så testa även koppla in den med samma kabel, uppstår samma problem då är det antingen kabeln eller grafikkortet.

Yes, fortfarande linjer och prickar i bios, kan inte testa kabeln med min andra skärm då den endast har dvi ingång, men får bli att kolla om jag har en annan displayport-kabel hemma annars får det bli till att köpa en imorgon.

Permalänk
Medlem

Låter som grafikkortet alternativt kabeln, prova koppla direkt i moderkortet om du har uttag där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Låter som grafikkortet alternativt kabeln, prova koppla direkt i moderkortet om du har uttag där.

Nej, samma sak fortarande, ser ut som kabeln vid detta laget (hoppas hoppas)

Permalänk
Medlem

Japp, då är det kabeln bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Japp, då är det kabeln bara

Hittade en kabel och testa med, samma probelem är kvar Antar att det bara är att försöka RMA den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Yes, fortfarande linjer och prickar i bios, kan inte testa kabeln med min andra skärm då den endast har dvi ingång, men får bli att kolla om jag har en annan displayport-kabel hemma annars får det bli till att köpa en imorgon.

Får hoppas att det inte är skärmen som är sönder, men du har väl garanti kvar ifall det är fallet?

Visa signatur

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytero:

Får hoppas att det inte är skärmen som är sönder, men du har väl garanti kvar ifall det är fallet?

Ser tyvärr ut som att det är skärmen vid detta laget, jag kan då inte komma på något mer jag skulle kunna testa iaf.

Sitter just nu och skriver till ÅF (om RMA), ska ha 1 års garanti, och har haft skärmen mindre än det.

Permalänk
Medlem

Och nu när man gick upp på morgonen så är problemet väck...

Permalänk
Skrivet av Misery9:

Och nu när man gick upp på morgonen så är problemet väck...

Det påminner om hur min gamla tv ser ut. När jag starta tv:n så är halva skärmen så där, och efter ett tag försvinner det.
Det är som att tv:n måste bli varm innan det försvinner.
Det är inget jag har åtgärdat, men jag har blivit tipsad om att det kan bero på kondensator fel i nätdelen.

Har problemet återkommit efter att det försvann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamenvisst:

Det påminner om hur min gamla tv ser ut. När jag starta tv:n så är halva skärmen så där, och efter ett tag försvinner det.
Det är som att tv:n måste bli varm innan det försvinner.
Det är inget jag har åtgärdat, men jag har blivit tipsad om att det kan bero på kondensator fel i nätdelen.

Har problemet återkommit efter att det försvann?

Nej, har funkat felfritt efter detta.