Jättedålig batteritid på min Iphone5

Permalänk
Medlem

Jättedålig batteritid på min Iphone5

Har en Iphone5 som har jättedåligt batteritid. Har uppdaterat telefonen men det blir inget skillnad alls. Kan det kanske vara så att telefonen börjar bli gammal och att det är kanske är dax att inskaffa sin en ny? Min telefon är ca 3 år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Har en Iphone5 som har jättedåligt batteritid. Har uppdaterat telefonen men det blir inget skillnad alls. Kan det kanske vara så att telefonen börjar bli gammal och att det är kanske är dax att inskaffa sin en ny? Min telefon är ca 3 år gammal.

Det kan mycket väl vara så! Beroende på hur batteriet mår, men det låter som om batteriet har gjort sitt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Har en Iphone5 som har jättedåligt batteritid. Har uppdaterat telefonen men det blir inget skillnad alls. Kan det kanske vara så att telefonen börjar bli gammal och att det är kanske är dax att inskaffa sin en ny? Min telefon är ca 3 år gammal.

Klart att batteriet är uselt efter 3 år.. dem brukar bli usla efter bara 1 år.. och det REK att byta det minst varje år för att få skälig batteritid! Min Samsung S3 som jag hade blev batteriet uselt efter cirka 1 år...

Så åk till en telefonverkstad och se till att dem byter batteriet på din Iphone! det blir ju billigare än att köpa ny lur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Klart att batteriet är uselt efter 3 år.. dem brukar bli usla efter bara 1 år.. och det REK att byta det minst varje år för att få skälig batteritid! Min Samsung S3 som jag hade blev batteriet uselt efter cirka 1 år...

Så åk till en telefonverkstad och se till att dem byter batteriet på din Iphone! det blir ju billigare än att köpa ny lur!

Min Nexus 4 har faktiskt fortfarande bra batteritid, dock använder jag den inte mycket längre, men den har inte försämrats så mycket som jag trodde

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson:

Iphone har väl inte direkt varit kända att ha bra batteritid dock.. och Din nexus fick nog ett bra batteri...
Det är nog från batteri till batteri!

Permalänk
Medlem

Det finns en ganska billig och enkel fix på det här problemet i många fall. Klipp till en plastbit i form av en tandpetare med en liten krok längst fram (tänk virknål i miniatyr om det säger dig något). Stäng av telefonen och rensa laddporten med din plaststicka. Den fylls med tiden av allehanda ludd och skit, i synnerhet om du har den i byxfickan.
Du kommer inte få samma batteritid som när tel va ny men det har gjort stt jag slipper ladda min telefon fem gånger om dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@jnsson: Tack för tipset. Ska nog göra det, eller kan man byta batteriet själv ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

@jnsson: Tack för tipset. Ska nog göra det, eller kan man byta batteriet själv ?

Du kan nog byta själv, men jag tror inte jag hade bemödat mig. Särskilt inte när en ny telefon, för mig (dvs, någon motorola telefon) runt 3000:-. Kom bara ihåg att det är väldigt svårt o få tag på riktigt original batterier till iPhone, och jag vågar inte köra på kina batterier i telefoner. Det ska dock sägas att, enligt min erfarenhet, så har iPhone, fram tills typ + modellerna kom, aldrig haft någon bra batteritid

La till lite info
Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan nog byta själv, men jag tror inte jag hade bemödat mig. Särskilt inte när en ny telefon, för mig (dvs, någon motorola telefon) runt 3000:-. Kom bara ihåg att det är väldigt svårt o få tag på riktigt original batterier till iPhone, och jag vågar inte köra på kina batterier i telefoner. Det ska dock sägas att, enligt min erfarenhet, så har iPhone, fram tills typ + modellerna kom, aldrig haft någon bra batteritid

Okej, men då kör jag på ditt spår, att lämna in den istället

Permalänk
Medlem

Inet byter batteri för 399 kr för Iphone 5 och 299 kr för 5s

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@RAJ: %:an var/är jättekänslig för piratladdare som kan sabba laddchippet. Min 5:a hade dålig batteritid i princip hela sin livslängd. Men ja, batterier åldras. Är chippet dåligt kommer det inte hjälpa så mycket med batteribyte.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Mest troligt har du någon dålig app som drar batteri. Du borde i alla fall klara ett dygn om du inte använder den så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maunel:

Inet byter batteri för 399 kr för Iphone 5 och 299 kr för 5s

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, hur skickar man in den ?

Permalänk
Avstängd

Alltså att byta ett batteri på en Iphone 5 är väldigt lätt.
Det gör du väldigt lätt själv.
Min son har en sån mobil o har bytat ut det mesta.
Men batteriet är det lättaste att byta ut.
Köp grejorna här snabb leverans,typ 2 dagar.
Kolla in videon med batteriet,Så förstår du hur lätt det är.
http://www.teknikdelar.se/mobilreservdelar/apple/iphone-5/iph...

http://www.teknikdelar.se/mobilreservdelar/apple/iphone-5/iph...

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Okej, hur skickar man in den ?

https://www.apple.com/se/support/iphone5-battery/

Har du kollat detta?

Jag fick byta ut min iPhone 5 eftersom batteriet var sämst och Apple har erkänt att vissa iPhone 5 är riktigt dåliga.

Så gör vad som står på den där sidan och kolla om du får byta ut ditt batteri gratis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Okej, hur skickar man in den ?

Man får åka till inets butik och lämna in den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hade en Iphone 5 tidigare as well, var tvungen och ladda den 2ggr om dagen efter att den va 1 år gammal, bytte till andriod istället, dock har jag hört att iphone 6s plus ska ha grym batteritid.

Permalänk
Medlem

Tänkte byta mitt batteri själv på min iphone5. Men då skulle jag vara väldigt tacksam om någon kunde länka vilka verktyg man behöver.

Permalänk
Hedersmedlem

@RAJ: Kjell & Co hade satser för 150kr senast jag tittade.

Edit: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeh...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Tack, sedan behöver jag ett nytt batteri, vill ha ett batteri av kvalitè. Länka gärna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RAJ:

@MultiMan: Tack, sedan behöver jag ett nytt batteri, vill ha ett batteri av kvalitè. Länka gärna

Vad är problemet med mina länkar?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Butiken @Mange43 länkade till hade ju både batteri och en billig verktygssats till iPhone (49:-). Köp det så är det bara att skruva!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

@RAJ: Kjell & Co hade satser för 150kr senast jag tittade.

Edit: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeh...

Märkligt dom ej skickar med en sugpropp måste jag säga.
Att bända upp bör ju garanterat ge bryt märken.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Jag hade redan efter typ ett år (frekvent användande!) förlorat 15% av kapaciteten hos LG G2 så jag kan tänka mig hur uselt batteriet hos en gammal Iphone måste vara efter tre år.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5