Starbreeze ingår i samarbete med Imax för att göra VR-upplevelser

Permalänk
Melding Plague

Starbreeze ingår i samarbete med Imax för att göra VR-upplevelser

Starbreeze fortsätter sin satsning på virtuell verklighet och utannonserar nu ett nytt samarbete med Imax, med vilka de ska utveckla unika VR-upplevelser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

80kr för 10 minuters underhållning? Skämt eller?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Kommer Star VR att släppas till konsumenterna? Den är ju mycket bättre när det kommer till hårdvaran jämfört med alla andra. Även fast hårdvara inte är allt så är det väldigt imponerande.

Permalänk
Medlem

@Vinolik:
Jämför du med vad det kostar att åka en attraktion (kr/min) i en nöjespark så var detta billigt och blir säkert en upplevelse få kommer glömma.

edit: förtydligande

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

80kr för 10 minuters underhållning? Skämt eller?

Jag betalar hellre 80kr för 10 minuters glädje än 80kr för en timmes missnöje.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Poppler om räknar man med kötider på nöjesparker under högsäsong får man mer för pengarna med Starbreeze VR förmodligen , en heldag på en nöjespark hänger med en längre än en kort VR upplevelse.

Permalänk
Medlem

jag vill bara ha en imax app till VR headset där man kan se film i det formatet.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Jag betalar hellre 80kr för 10 minuters glädje än 80kr för en timmes glädje.

Hahahahaha, say what?

Visa signatur

Asus Rampage VI Formula, Intel i7 4770k 3,5 ghz, EvGA Geforce GTX 980 Ti, OCZ Vertex4 512 gb, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 gb.

Permalänk
Medlem

Marknaden reagerade positivt på detta när nyheten släpptes för några dagar sedan. Vilket min aktieportfölj mår mycket bra av 😊.
Hoppas detta håller i sig, och att Paradox börsintroduktion blir fin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShaZam92:

Hahahahaha, say what?

Oops, hjärnsläpp. Missnöje ska det så klart vara

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Marknaden reagerade positivt på detta när nyheten släpptes för några dagar sedan. Vilket min aktieportfölj mår mycket bra av 😊.
Hoppas detta håller i sig, och att Paradox börsintroduktion blir fin.

Skickades från m.sweclockers.com

Mina aktier i Strabreeze har ökat 200% sen jag gick in.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Mina aktier i Strabreeze har ökat 200% sen jag gick in.

Jag har köpt till lite olika kurser. Men i genomsnitt på runt 14kr tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin:

Kommer Star VR att släppas till konsumenterna? Den är ju mycket bättre när det kommer till hårdvaran jämfört med alla andra. Även fast hårdvara inte är allt så är det väldigt imponerande.

@Kevin:

Kan väl flika in följande som svar på din fråga. Maeva Sponberg är IR-ansvarig hos Starbreeze.

"Både vi och Acer har en definitiv vision om det mer professionella segmentet. Därmed inte sagt att det ska vara uteslutande så. Vi tror väldigt mycket på platsbaserad VR där vår Starcade spelar in på ett stort sätt".
"Jag tycker vi har varit tydliga med att vi ser väldigt många användningsområden som inte innebär hemmakonsumentmarknaden. Vi tittar på utbildning, byggnadskonstruktion, ingenjörskunskaper, områden som är otroligt intressanta vid sidan av arkadsegmentet. Oculus har Facebook i ryggen och HTC är också ett jättestort bolag. Vi har sagt att vi vill vara den andra generationens headset och vi vill se åt vilket håll konsumentmarknaden går. Vi vill avvakta och se hur vi bäst placerar vår strategi", säger Maeva Sponbergs.

Så det känns inte som att hemmamarknaden är fokus att prissätta sig i utan mer som ovan "professionella" segmentet. Informationen hämtad från Placera's sida nedan.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2016/05/16/starbreeze-vision-ihop-med-acer-om-proffssegment-for-star-vr.html

/Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

jag vill bara ha en imax app till VR headset där man kan se film i det formatet.

Menar du bildproportionerna eller menar du IMAX kvalités standarden? För det krävs en hel del mer än en app för att få bildkvalité(/ljudkvalité) i den nivån. (Offtopic så upplever jag att IMAX har väldigt mycket eftersläp.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

60-80 spänn för tio minuters underhållning låter ju helt jävla sjukt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Marknaden reagerade positivt på detta när nyheten släpptes för några dagar sedan. Vilket min aktieportfölj mår mycket bra av 😊.
Hoppas detta håller i sig, och att Paradox börsintroduktion blir fin.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av lektroo:

Mina aktier i Strabreeze har ökat 200% sen jag gick in.

Ca 2300% plus här

Paradox verkar intressant, men har inte likvider och vill inte sälja något för att gå in där.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ca 2300% plus här

Paradox verkar intressant, men har inte likvider och vill inte sälja något för att gå in där.

Trodde detta var en tekniksajt, inte ett aktieforum? Det är lika med FZ. Så fort de skriver om Starbreeze så hoppar folk in och ska skriva hur många procent de har tjänat. 😊 Ni lär ju inte ha blivit miljonärer ännu iaf.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Trodde detta var en tekniksajt, inte ett aktieforum? Det är lika med FZ. Så fort de skriver om Starbreeze så hoppar folk in och ska skriva hur många procent de har tjänat. 😊 Ni lär ju inte ha blivit miljonärer ännu iaf.

Nej, långt ifrån tyvärr.

Det är ett teknikföretag, svenskt och populärt bland intresserade småsparare, inget konstigt att det kommer in lite aktie-prat?
Paradox finns en tråd om där det diskuteras om man borde gå in eller inte.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Jag fortsätter med aktie snacket. Jag skulle köpa mer FingerPrint Cards i fredags. Men det vart istället att jag köpte 4000st Starbreeze då det gick upp bra mycket på fredagen innan jag köpte. Sen gick det ner lite på eftermiddagen efter jag köpte. Ligger nu -89kr men väntar med spänning på morgondagen och kommande månader.

Kul att det finns fler tekniknördar som pysslar med aktier.

Permalänk

Eftersom man ska små skryta vad man köpte sina Starbrezze så köpte jag mina för 0,06kr/st största delen köpte jag på 0,12kr/st

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Tänk på split också:)

Permalänk
Medlem

@Json_81: Samma här. 10k är lite för mycket för mig för att bara våga satsa utan att ha större koll.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på Imax VR. Har funderat på att skaffa Imax projektorer till hemmet men man fick backa för tillfället när man brakade igenom miljon linjen. Om Imax VR har bra utbud och betydligt bättre än HTC och Oculus samt hamnar under 100K linjen så vet jag vilket VR som jag kommer att skaffa.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

@Json_81: Samma här. 10k är lite för mycket för mig för att bara våga satsa utan att ha större koll.

Jag tror det är en bra investering, men jag har verkligen inte några lösa pengar att kasta in, köpt det mesta weber har att erbjuda och beställt en ny bil istället.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Starbreeze har varit en daytrade aktie i över ett decennium. Känns som det är det enda syftet med bolaget.

Oseriös skit. Men det blir väl kul om det blir ett seriöst bolag nån gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Starbreeze har varit en daytrade aktie i över ett decennium. Känns som det är det enda syftet med bolaget.

Oseriös skit. Men det blir väl kul om det blir ett seriöst bolag nån gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Att aktien är volatil och lätt kan tryckas upp/ner har inget att göra med huruvida företaget i sig är seriöst eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ca 2300% plus här

Paradox verkar intressant, men har inte likvider och vill inte sälja något för att gå in där.

Vad är grejen med Starbreeze? Varför stiger aktien så mycket? Är de nyligen börsnoterade? För mig är de ett ganska anonymt svenskt spelbolag med några halvbra titlar bakom sig...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Dumt att satsa på professionellt, vi behöver mer VR-headsets för konsumenter. Jag tror inte att marknaden är saturerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Vad är grejen med Starbreeze? Varför stiger aktien så mycket? Är de nyligen börsnoterade? För mig är de ett ganska anonymt svenskt spelbolag med några halvbra titlar bakom sig...

Nej jag har nog haft mina aktier i 10 år.
De tjänar fortfarande hyggligt med pengar på payday2, de släpper dead by daylight nu och lite andra titlar framöver, speciellt walking dead licensen tros dra in mycket. Sen VR är intressant och att de samarbetar med imax (och då indirekt google) gjorde rusning på kursen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@Json_81: Jag kunde inte hålla mig. Gick in med 300st.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB