Permalänk

Benq XL2411z No Signal Detected

Hejsan! Idag köpte jag till mig en 144hz skärm vid namn Benq XL2411Z. Fungerar utmärkt via VGA> & en DVI adapter in i grafik kortet men när jag ska köra DVI får jag bara följande meddelande på skärmen: No Signal Detected.

Jag har prövat starta om datorn flera gånger. Jag har prövat välja DVI som input men får fortfarande samma meddelande.

Snälla hjälp, vill ju ha mina 144hz

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Medlem

Vet du att DVI-kabeln fungerar? Har du provat skärmen med en annan dator? Har du provat om HDMI-ingången fungerar på skärmen? Om du byter från DVI till VGA medan skärmen och datorn är på, och sen byter till VGA-ingången på skärmen, få du någon bild då?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@redgroove:

*tråd rensad*

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@NordhNet: Tack

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk

@ToJa92: Har ingen VGA ingång på mitt grafik kort

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av redgroove:

@ToJa92: Har ingen VGA ingång på mitt grafik kort

Ditt moderkort har både DVI- och HDMI-utgångar, kan du prova att temporärt ta ut grafikkortet och koppla in skärmen till moderkortet istället? Fungerar det inte då så skulle jag försöka prova skärmen med en dator där du säkert vet att DVI-utgången fungerar. Är skärmen ny eller begagnad?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

@ToJa92: Testa det mesta, drog även gamla skärmen direkt vga till moderkortet. Fungerade inte. Har redan packat ihop allt och lämnar tillbaks skiten

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz