Permalänk

Vänta på Oneplus 3?

Tjenare!

Min Moto G LTE börjar haverera. Jag har sporadiska problem med att ta emot sms och den laggar något outhärdligt när jag kör Snapchat och Facebook's Messenger. Jag kom i köptankar och det ledde mig till att nästan klicka hem en OP2. Såg nu dock att OP3 snart borde bli announcad(?). Är det värt att vänta tror ni? Funderar på att kanske köpa en knapptelefon att ha så länge - det kan ju brukas som extralur vid senare tillfälle, host host.
Källa

mvh

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Enligt rykten ska den dyka upp nu i sommar med en del intressanta funktioner, och en prislapp på cirka 300 dollar. Jag skulle vänta på den när det är så pass nära.

Har själv en OP2 som har en del problem med mjukvaran. Det kan dock bara vara mitt exemplar som bråkar, men fortfarande irriterande. Annars är jag väldigt nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat på OP3.
Sitter med en OP2 nu som jag fick hem för ca 2veckor sedan och jag är inte imponerad av snapdragon 810. Shit gets hot fast.

Värmen är inga direkta problem när man håller i den men man känner av det direkt när man lägger ner telefonen i fickan.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Sitter själv och väntar på OP3'an.
Med så nära till launch skulle jag väl tycka att det är lika bra att vänta. Skall bli mycket trevligt med en ny lur, har haft min HTC One M7 nu sedan strax efter launch.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Enligt rykten ska den dyka upp nu i sommar med en del intressanta funktioner, och en prislapp på cirka 300 dollar. Jag skulle vänta på den när det är så pass nära.

Har själv en OP2 som har en del problem med mjukvaran. Det kan dock bara vara mitt exemplar som bråkar, men fortfarande irriterande. Annars är jag väldigt nöjd med den.

Skrivet av Zippeer:

Jag hade väntat på OP3.
Sitter med en OP2 nu som jag fick hem för ca 2veckor sedan och jag är inte imponerad av snapdragon 810. Shit gets hot fast.

Värmen är inga direkta problem när man håller i den men man känner av det direkt när man lägger ner telefonen i fickan.

Skrivet av pixzie:

Sitter själv och väntar på OP3'an.
Med så nära till launch skulle jag väl tycka att det är lika bra att vänta. Skall bli mycket trevligt med en ny lur, har haft min HTC One M7 nu sedan strax efter launch.

Mvh
Hugo

Tack för svar!

Jag installerade precis lollipop på min moto g och den funkar nu mycket bättre än på kitkat!
Jag följer era råd och väntar på OP3!

Ha det fint!

Permalänk

Jag väntade på OP2 men när den väl kom var jag så besviken att jag köpte en OP1. OP2 saknar en massa funtkioner som OP1 har, blir varm och throttlar så den får lägre prestanda än OP1, lider av sämre batteritid och har till råga på detta ett högre pris. Det är möjligt att OP3 blir bättre igen, men jag skulle tro att OnePlus brandet håller på att köras ner i grunden.

Permalänk
Medlem

Jag sålde min iphone 6 och köpte en one plus two... Måste säga att jag är grymt besviken efter att ha haft den i tre-fyra månader. Dålig batteritid. Ruskigt dåligt med uppdateringar från oneplus. Har lagt in Exodus men är dock inte nöjd ändå. Blir nog en s7 edge för mig.

Permalänk
Medlem

vänta till OP3. och vänta helst till recensioner kommer.

OP2's oxygen var katastrof. gick tillbaka till min OPO.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Tack för svar!

Jag installerade precis lollipop på min moto g och den funkar nu mycket bättre än på kitkat!
Jag följer era råd och väntar på OP3!

Ha det fint!

Rekommenderar dig att roota och installera en "optimerad" stock rom, mycket snabbare och bättre batteritid!
http://forum.xda-developers.com/moto-g/4g-development/rom-sto...

Installera sedan appar så som Greenify och Amplify och strunta i skräp appar så som messenger så kan du nog klara dig på Moto G ett tag till.

Finns även en portad MM version från en anna Moto telefon, väldigt stabil men batteritiden är sämre.

Permalänk
Medlem

Sitter med OP1 och väntar också på 3:an. Köpte en OP2 till min syrra och hon är iaf nöjd (åtminstone med det hon har det till). Gillar fortfarande min OP1, jag tänkte bara uppgradera till OP3 för att min telefon åkt i marken och lite hoptryckt på kanterna tack vare det samt lite repningar i skärm osv som inte är värt att laga enligt mig.

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Rekommenderar dig att roota och installera en "optimerad" stock rom, mycket snabbare och bättre batteritid!
http://forum.xda-developers.com/moto-g/4g-development/rom-sto...

Installera sedan appar så som Greenify och Amplify och strunta i skräp appar så som messenger så kan du nog klara dig på Moto G ett tag till.

Finns även en portad MM version från en anna Moto telefon, väldigt stabil men batteritiden är sämre.

Ojojoj vad jag har lärt mig grejer ikväll. Klockan blev lite mycket, men vad gör väl det?
Telefonen är nu rootad, flashad och jag känner mig mycket nöjd även fast den nya ROMen inte installerats än. Tack för tipset.

Har du haft problem med "Radio", dvs samtal och wifi? Funderar på om jag borde flasha det med, jag vet inte hur man ska felsöka t ex samtal försän det är för sent.

Om det finns intresse av att veta vad jag tycker om ROMen är det bara att citera denna posten så svarar jag asap.

Ha det fint och tack för alla svaren!
Tagga op3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jag hade väntat på OP3.
Sitter med en OP2 nu som jag fick hem för ca 2veckor sedan och jag är inte imponerad av snapdragon 810. Shit gets hot fast.

Värmen är inga direkta problem när man håller i den men man känner av det direkt när man lägger ner telefonen i fickan.

Precis som du säger. Värmeproblem vid användning, så den klockar ner sig.. Startar om sig när den känner för det och ska uppdatera/fixa alla appar... Hänger sig helt plötsligt. Fingerprint hänger sig/blir långsam..

För att inte nämna att den ställer om klockan lite då och då, oftast när den startat om sig. 1970 #Framtiden..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Precis som du säger. Värmeproblem vid användning, så den klockar ner sig.. Startar om sig när den känner för det och ska uppdatera/fixa alla appar... Hänger sig helt plötsligt. Fingerprint hänger sig/blir långsam..

För att inte nämna att den ställer om klockan lite då och då, oftast när den startat om sig. 1970 #Framtiden..

Dem problemen du verkar ha har jag aldrig haft, dock så kör jag ju inte oxygen som den kom med.(Värsta skiten jag någonsin använt..)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Dem problemen du verkar ha har jag aldrig haft, dock så kör jag ju inte oxygen som den kom med.(Värsta skiten jag någonsin använt..)

Synd. Du ska veta hur trevligt det är när det krisar och mobilen prompt ska snigla fast sig..

Jo, precis. Kör allt stock. Oneplus One var betydligt bättre. Snapdragon 810 hurrar jag inte mycket för..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Ojojoj vad jag har lärt mig grejer ikväll. Klockan blev lite mycket, men vad gör väl det?
Telefonen är nu rootad, flashad och jag känner mig mycket nöjd även fast den nya ROMen inte installerats än. Tack för tipset.

Har du haft problem med "Radio", dvs samtal och wifi? Funderar på om jag borde flasha det med, jag vet inte hur man ska felsöka t ex samtal försän det är för sent.

Om det finns intresse av att veta vad jag tycker om ROMen är det bara att citera denna posten så svarar jag asap.

Ha det fint och tack för alla svaren!
Tagga op3

Inga problem. Var 2 år sedan jag flashade min, så kan inte minnas att jag haft några problem med wifi och/eller samtal. Mitt råd är att lägga in fixen så du har en tillgänglig ifall du får problem när du är på språng.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Inga problem. Var 2 år sedan jag flashade min, så kan inte minnas att jag haft några problem med wifi och/eller samtal. Mitt råd är att lägga in fixen så du har en tillgänglig ifall du får problem när du är på språng.

Gud vad bra den går nu, bye bye bloatware. Ska lägga in den, såg att det fanns någon twrp-fil till.
Synd bara att man missade oneplus' vr-headset pga beställningsloopen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Gud vad bra den går nu, bye bye bloatware. Ska lägga in den, såg att det fanns någon twrp-fil till.
Synd bara att man missade oneplus' vr-headset pga beställningsloopen

Haha, har aldrig kört min med stock, flashade om den timmen efter jag öppnade förpackningen så vet inte hur slö den var innan. ^^

Japp, lägg in allt sånt ifall ifall, man vet ju aldrig.

Men jag rekommenderar ändå att flasha den optimerade 5.1 romen, batteritiden är ljuvlig