Permalänk

Filmer med maffigt ljud

Tjena! Jag söker filmer med riktigt maffigt ljud/riktigt bra surroundmix att köra i min hemmabio. Exempel är Lord of the Rings, Transformers, Iron Man och Interstellar.

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Inception, The Dark Knight, Matrix

Permalänk
Medlem

Terminator 2!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Saving Private Ryan

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

I princip alla Hans Zimmer filmer ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Interstellar kan också vara riktigt maffig i vissa tillfällen!

Egentligen de flesta filmer som Christopher Nolan har gjort är bra rent ljudmässigt.

Interstellar, inception, Dark Knight triologin är några av mina favorit exempel. De nya bond rullarna kan vara ganska schysta ibland också.

Permalänk
Medlem

Mad Max, Django Unchained, möjligtvis även Purge 2.

Permalänk
Medlem

Heat, gammal klassiker men ljudet vid bankrånet slår det mesta

Permalänk
Medlem

Master and Commander: The Far Side of the World, ganska fräcka kanonljud som är gött att dra upp på ett biosystem.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Apocalypto

Permalänk
Medlem

Life of Pi, Jurrasic world, Avengers, Sagan om Ringen, Hobbit, Avatar, Prometheus

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Avstängd

Public enemies. Låter som andra världskriget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Black Hawk Down (Hans Zimmer).

Permalänk
Medlem

Första Resident Evil har rätt trevligt soundtrack.. Queen of The Damned har mycket bra musik med

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gött att inget har nämnt filmerna med bäst ljud . Och dessa är två som skiljer sig från mängden Cloverfield och transformers du kommer få eargasm vid hög volym . Värt att nämna Oblivion du kommer få gåshud av att höra ljudet från dronsen . Återkom gärna med ett pm efter du har sett filmerna o berätta va du tycker du kommer inte bli besviken på ljudet kan jag säga dig . Jag tycker dessa filmer har sjukt bra ljud sen när jag googlat så verkar proffs tipsa om samma filmer när det gäller ljud.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Rekordmedlem

Forrest Gump, det är få om ens någon scen i nyare filmer som slår denna scen om man är ute efter surround, brötande och oerhört bra ljudkvalitet i allmänhet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Battleship, Speedracer, Band of brothers blueray, Alien 2, Pacific Rim

Permalänk
Medlem

https://en.wikipedia.org/wiki/Academy_Award_for_Best_Sound_Mi...

https://en.wikipedia.org/wiki/Academy_Award_for_Best_Sound_Ed...

Kvaliteten på ljudet i samtliga av dessa filmer lär vara skapligt. Dock är ju inte alla filmer av den karaktären där gemene man märker av detta (inklusive mig). Filmer är mycket likt spel, och all annan media, på det sättet att desto större studio samt budget innebär, oftast, fina effekter och bra ljud. Men som med spel så kan själva storyn/innehållet vara väldigt mediokert, à la Crysis, Transformers etc.

Permalänk
Avstängd

War of the Worlds

Har du DTS och en riktigt bra subwoofer , och som jag , en bass-kick i soffan så man känner explosioner m.m
så slår ingen den här filmen när dom börjar skjuta.

Permalänk

The Rock (Hans Zimmer) biljaktscenen är riktigt maffig.

Permalänk
Medlem

B-L-A-D-E-R-U-N-N-E-R

Permalänk
Medlem

Godzilla 2,

Permalänk
Medlem

Pearl Harbor

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem

Många bra tips här. Sen kan du alltid dra ner THX-demo och sånt från internätet. Jag har några demo med Simpsons som är riktigt roliga. Turn it up, TURN IT UP!
Googla thx-demo, dts-demo eller dolby så hittar du.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10