Wi-fi går inte att slå på. iPhone 6s hjälp behövs !!

Permalänk
Inaktiv

Wi-fi går inte att slå på. iPhone 6s hjälp behövs !!

Som rubriken lyder så går det inte att slå på wi-fi!
Har provat att nollställa internetinställningar, startat om luren och så vidare.

Här är bilder påt:
https://imgur.com/a/dAEjR

Permalänk
Medlem

Samma när du går vägen via inställningar (kugghjulet)?

Isf brukar det betyda att kortet eller antennerna för wifi är trasigt, du har inte tappat telefonen ett par gånger eller blött ner den?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Fick så på min första iPhone 6Plus nästan direkt efter sluta BT att funka samt vanliga antennen gav upp. mitt gick på garantin då det tydligen var någon kall lödning eller liknande.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Hade samma sak på min gamla 4s när den uppdaterades till ios8, då gick det att lägga telefonen i kylen/frysen så fungerade det ett tag men slutade sedan att funka igen, jag tror att ditt enda alternativ är att lämna in den på garanti.