Permalänk

filmtips?

tjena schyssta sweclockers. jag har ganska många filmer nu. jag kollar på dreamfilm vilket är rena rama skiten förutom att det är gratis då. jag tycker att det är ganska svårt att hitta nya filmer där. några tips på några bra?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Avstängd

Blir ju svårt när man inte vet vad du sett eller vad du är ute efter och gillar, men kan dra några höjdare:

Shaolin Soccer (helst inte amerikanska cencurerade versionen)
Ip-Man
Oldboy (sydkoreandka, inte amerikanska skitkopian)
Leon
The Boondock Saints
They Live
Castaway on the moon
Fear and loathing in las vegas
The haunted world of el superbeasto
Coraline
Oh brother where are thou

Och sen typ alla studio-ghibli filmer

Permalänk

@Klubba: jag diffar det mesta förutom komedier

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Du vill ha tips på måste se rullar med andra ord?
Utan att på rak arm veta vilket utbud Dreamfilm har så kan jag nämna följande:

Mary and Max
True Grit
Trur Grit (den gamla med john wayne)
Gran Torino
Band Of Brothers
....

finns bra många fler men jag kommer inte riktigt på fler direkt nu. Filmer du kan somna in till oavsett vilket betyg den dom har på IMDB är Gudfadern trilogin.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@RVX: slog på gran torino nu. btw, här där jag bor har vi en pizzeria vid namn pizzeria Torino

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Är svag för Clintan allmänt, gillar du filmen bör du definitivt överväga att se hans mest kända filmer: den onde, den gode, den fule, Million Dollar Baby osv.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X