Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Hover Junkers har potential, men kontrollen på skeppen är för kasst, blir galen. Faktiskt lite därför jag började med vår Multiplayer shooter, "Detta är fett, men vi kan göra det bättre"

Jag tycker att kontrollerna fungerar jättebra, men hur ska det vara på din shooter?

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Hover Junkers har potential, men kontrollen på skeppen är för kasst, blir galen. Faktiskt lite därför jag började med vår Multiplayer shooter, "Detta är fett, men vi kan göra det bättre"

Nu blir jag nyfiken, finns det någon information släppt för erat spel?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arghuleh:

Nu blir jag nyfiken, finns det någon information släppt för erat spel?

Har inte hunnit få upp en hemsida ännu tyvärr, men vi har en del klipp på tuben

https://www.youtube.com/user/CyberVillain/videos

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enic:

Jag tycker att kontrollerna fungerar jättebra, men hur ska det vara på din shooter?

Du går fram/bak i en uppskattat riktning som vi tror din kropp pekar

Vi ska nog också stödja att man kan pause trackingen så att man kan vända sig 180 grader och gå åt andra hållet, mao man förflyttar sig enbart med room scale

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Hover Junkers har potential, men kontrollen på skeppen är för kasst, blir galen. Faktiskt lite därför jag började med vår Multiplayer shooter, "Detta är fett, men vi kan göra det bättre"

Spännande! Och helt rätt inställning! Testa, testa!

Kan dock bli svårt att slå Hover Junkers... vad jag läst erbjuder dess kontroll full frihet, utan att ta hjälp av teleportering och utan att man blir speciellt åksjuk.

Men som sagt, nu är tiden för att experimentera och utforska olika speltekniker!
Hoppas er metod funkar bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Skölden i SPT får du fram genom att ta en handen upp över axeln bakom ryggen, som om du hade en riktig sköld hängande på ryggen. Du sätter tillbaka den på samma sätt.

Jag refundade SPT för att det var alldeles för repetativt, inte mycket att göra utöver jaga high score och börja om hela tiden.

Skriv gärna lite vad du tycker om Hover Junkers när du testat det mer, är lite nyfiken.

/hulle.

Vill inte definiera detta som recension så här på förhand, då jag kan ändra mig och har inte spelat det så mycket. Tycker om att variera mig och hoppar mellan olika upplevelser hela tiden.

Men så vitt jag vet finns det än så länge inget spel som liknar detta i VR. Det är i stort sett en dödsmatch på svävande plattformar. Du har drygt ett halvt dussin platformar att välja på som borde passa in på din rumstorlek du har (själv har jag 2.5x3m som yta).
Lite smått kan du modifiera din platform med skydd. Du har ett antal från början, men du kan få mer genom att finna containrar inom kartan du flyger i.

Vapen du har att välja över är ett hagelgevär med tre skott, en kulspruta, en pistol och en signalpistol, du laddar dessa på olika sätt. T.e.x. med pistolen trycker du på en knapp för att öppna "rondellen", och sen roterar du med tummen över styrplattan, och sen "knickar" du till med handen för att sätta "rondellen" på plats. Detta ger en extra känsla i spelet som är kul.

Du använder valfri hand att styra ditt skepp medans du skjuter med din andra hand. Räkna med att du får ducka och springa runt i ditt skepp en del för att ta täckning. Det gäller att planera att placera sin skydd. Jag har förr varit väldigt lätt åksjuk, men tränat eller anpassat mig. Kan få en viss känsla i magen när man styr runt med skeppet, men jag tror jag har lärt mig mitt balanssinne till viss del. Kan inte än så länge sätta gränsen för hur lätt åksjuk man blir i vissa VR-spel. I detta spel kände jag kontroll över detta, så inga problem för mig.

I stort sett går spelet ut på att ducka och undvika motståndares skott från deras skepp, medans man försöker träffa motståndaren som duckar själv i sitt skepp. Samt att man letar efter containrar för att få mer skydd till sitt skepp. Vissa banor har kullar man kan använda som strategisk position. Mer än så är det inte.

Det är en kul upplevelse, och efter en stunds spelande blir man rätt svettig. Om det är kul i längden, det kan jag inte avgöra.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Du går fram/bak i en uppskattat riktning som vi tror din kropp pekar

Vi ska nog också stödja att man kan pause trackingen så att man kan vända sig 180 grader och gå åt andra hållet, mao man förflyttar sig enbart med room scale

Det låter lite konstigt om jag ska vara ärlig, kommer att förstöra "immersion" med tanke på att man inte kommer kunna gå sidled eller bakåt.

Skrivet av Arghuleh:

Vill inte definiera detta som recension så här på förhand, då jag kan ändra mig och har inte spelat det så mycket. Tycker om att variera mig och hoppar mellan olika upplevelser hela tiden.

Men så vitt jag vet finns det än så länge inget spel som liknar detta i VR. Det är i stort sett en dödsmatch på svävande plattformar. Du har drygt ett halvt dussin platformar att välja på som borde passa in på din rumstorlek du har (själv har jag 2.5x3m som yta).
Lite smått kan du modifiera din platform med skydd. Du har ett antal från början, men du kan få mer genom att finna containrar inom kartan du flyger i.

Vapen du har att välja över är ett hagelgevär med tre skott, en kulspruta, en pistol och en signalpistol, du laddar dessa på olika sätt. T.e.x. med pistolen trycker du på en knapp för att öppna "rondellen", och sen roterar du med tummen över styrplattan, och sen "knickar" du till med handen för att sätta "rondellen" på plats. Detta ger en extra känsla i spelet som är kul.

Du använder valfri hand att styra ditt skepp medans du skjuter med din andra hand. Räkna med att du får ducka och springa runt i ditt skepp en del för att ta täckning. Det gäller att planera att placera sin skydd. Jag har förr varit väldigt lätt åksjuk, men tränat eller anpassat mig. Kan få en viss känsla i magen när man styr runt med skeppet, men jag tror jag har lärt mig mitt balanssinne till viss del. Kan inte än så länge sätta gränsen för hur lätt åksjuk man blir i vissa VR-spel. I detta spel kände jag kontroll över detta, så inga problem för mig.

I stort sett går spelet ut på att ducka och undvika motståndares skott från deras skepp, medans man försöker träffa motståndaren som duckar själv i sitt skepp. Samt att man letar efter containrar för att få mer skydd till sitt skepp. Vissa banor har kullar man kan använda som strategisk position. Mer än så är det inte.

Det är en kul upplevelse, och efter en stunds spelande blir man rätt svettig. Om det är kul i längden, det kan jag inte avgöra.

Fint skrivet men några saker tycker jag att du missade!

Man måste inte använda just en hand för att skjuta och andra för att kontrollera skeppet, man kan använda två vapen i varje hand om man skulle vilja det

Spelet går inte bara ut på att skjuta och döda andra, men det kanske känns så just nu. Dessa behållare man letar efter skräp i så kan man även mata sitt skepp med de, och man får poäng för dem.

Just nu finns det bara två gamemodes, FFA och team deathmatch men det kommer komma flera så småningom. Nästa teammode som kommer i 1.1 är buzzbots (http://steamcommunity.com/games/380220/announcements/detail/5...) där man slåss mot bots ensam eller med andra spelare. Efter buzzbots uppdateringen kommer weapons loadout (https://www.reddit.com/r/HoverJunkers/comments/4k5tp2/will_th...) vilket innebär 8 nya vapen.

Hover Junkers är än så länge det roligaste VR spelet jag spelat, gillar självklart andra också men att åka runt i mitt skepp och skjuta folk är det jag tänker på när jag är utanför VR

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enic:

Det låter lite konstigt om jag ska vara ärlig, kommer att förstöra "immersion" med tanke på att man inte kommer kunna gå sidled eller bakåt.

Jo, i room scale..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Vi ska nog också stödja att man kan pause trackingen så att man kan vända sig 180 grader och gå åt andra hållet, mao man förflyttar sig enbart med room scale

Hur tycker ni den metoden fungerar? Rent spontant verkar det väldigt konstlat och immersion-breaking för mig. Men å andra sidan tyckte jag det (förut) om teleportering, också.
Förhoppningsvis fungerar pausa-vänd-gå tekniken bättre än vad det låter.

Permalänk

Jag vill så gärna se en western duel simulator i viven! Fatta multiplayer möjligheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 7700K | ASUS Z270 MAXIMUS IX HERO | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz CL16 | GTX 1080Ti ROG Strix | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair Carbide 400C | Steinberg UR22 MK2 | Acer Predator XG270HU | CM MasterKeys Pro S | G502 Proteus Spectrum

Permalänk
Medlem

Eller svärd och sköld duell för den delen.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

@Arghuleh: Raw data verkar ha svärdfight i MP.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag vill se mindre fighting/shooting plattformare och mer triple A äventyrslir och golfsimulatorer.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arghuleh:

Eller svärd och sköld duell för den delen.

I MP är melee combat lit trixigt då man inte fysiskt kan peta på de andra spelarna. Vi har har gjort några tidiga test på knife takedowns, visst lite coolt att smyga upp och skära halsen av motståndarna, men mekaniken blir lite skum när du inte fysiskt kan ta tag i honom

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolv-slag och bajonett-stick räcker gott i början.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DemaxHardstyle:

Jag vill så gärna se en western duel simulator i viven! Fatta multiplayer möjligheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara att köra igång

https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/62643

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DemaxHardstyle:

Jag vill så gärna se en western duel simulator i viven! Fatta multiplayer möjligheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lekte lite med tanken innan jag insåg mina begränsningar (lat).

Ganska idealiskt för viven iom de många klassiska miljöerna för roomspace: settler-wagon, duel, ångloks-shootout etc.

Permalänk
Medlem

Klarade precis Vanishing Realms (så långt som spelet sträcker sig för tillfället iaf, det är ju early access).

Jäklar vilken adrenalinkick det var (och träning för armarna) att fäktas med alla fienderna i slutet!

Och vad vacker den sista ön är... det gav riktigt sköna fantasy-vibbar att gå över bron upp mot fästningen. Det är otroligt bra närvarokänsla när man "går på riktigt" och inte bara teleporterar runt. Jag stod vid räcket på bron och tittade ut en stund, duckade ner under osv... Nästa gång ska jag matcha en stolsrygg eller nåt sådant IRL så att jag kan luta mig mot räcket i VR...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Det här spelet ser intressant ut.

House of the Dying Sun

Permalänk
Avstängd

Jag tror iaf teamplayen kommer bli fet i vårt spel Denna veckas WIP video nedan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CyberVillain: Ser ändå rätt retard ut med modellens armar

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

Finns en anledning varför de flesta spel inte har någon avatar, det är sjukt komplext, men vi jobbar på det. Dock kommer man nog tyvärr aldrig ifrån att det ser lite lustigt ut vi har trots allt bara 3 punkter att jobba med

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testade precis The Gallery en stund... nja... det blir nog en refund ändå. För det första är prestandan jättedålig, verkligen det enda spelet jag testat som inte flyter som smör. Är det pga UE4? Jag tycker generellt att UE4 fungerar mycket sämre än Unity.

Sedan var inventorysystemet och faktiskt all interaktion väldigt "clunky"... kändes inte alls lika naturligt som t.ex. i Job simulator (där du också har händer och plockar upp och slår till saker alltså, inte gameplay).

Storyn var också ointressant tyckte jag, men jag orkade inte spela så länge iofs, bara ner till det där rummet där allting flyter runt i luften.

Tyvärr...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Jag gillade gallery, men löjligt kort för pengarna, sedan hade jag gärna gillat lite våld

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Hulle:

Testade precis The Gallery en stund... nja... det blir nog en refund ändå. För det första är prestandan jättedålig, verkligen det enda spelet jag testat som inte flyter som smör. Är det pga UE4? Jag tycker generellt att UE4 fungerar mycket sämre än Unity.

Sedan var inventorysystemet och faktiskt all interaktion väldigt "clunky"... kändes inte alls lika naturligt som t.ex. i Job simulator (där du också har händer och plockar upp och slår till saker alltså, inte gameplay).

Storyn var också ointressant tyckte jag, men jag orkade inte spela så länge iofs, bara ner till det där rummet där allting flyter runt i luften.

Tyvärr...

/hulle.

Aha? Trodde detta skulle leverera. Tack för varningen. Tycker för övrigt att Nvidias nöjesfälts-tech-demo ser jäkligt ball ut. Något du testat? Den som visades upp i samband med avtäckning av gtx 1080 FE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladaminer:

Aha? Trodde detta skulle leverera. Tack för varningen. Tycker för övrigt att Nvidias nöjesfälts-tech-demo ser jäkligt ball ut. Något du testat? Den som visades upp i samband med avtäckning av gtx 1080 FE.

Det är bara mina erfarenheter just nu såklart, jag vet att det finns många som gillar The Gallery. Men det finns ju refund så det är bara att testa.

Funhouse? Nej, finns det att ladda ner än?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Det är bara mina erfarenheter just nu såklart, jag vet att det finns många som gillar The Gallery. Men det finns ju refund så det är bara att testa.

Funhouse? Nej, finns det att ladda ner än?

/hulle.

Njea, verkar inte så. Likaså såg jag Tribal Instincts lira med lasersablar i någon ny uppvisning ála Star Wars. Verkar ploppa fram en del titlar så smått. inget ännu på steam vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Går dagligen in på Steam -> Spel -> Virtual Reality och sen sorterar efter releasedatum, men det var länge sen det släpptes nåt vettigt tyvärr. Mest bara simpla demos och sk "spel" som mer eller mindre ser ut som något man slänger ihop i Unity på tre kvart. Lite trist tycker jag, men men får väl ha tålamod... 😒

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Gallery var ju kul på sitt sätt, och slutet var ju riktigt imponerande. Men på tok för kort för priset. Men nåväl, VR når ju inte sån stor målgrupp än så länge, så jag förstår varför priset är så högt, men för två timmar är det ändå inte värt priset.
Klarade av spelet på två timmar, trodde det skulle vara mer pussel, men fann bara två. Den ena var enkel, den andra var mer svår.

I övrigt har jag testat DCS (har själv flygit en del innan och innehar en del moduler). Riktigt coolt, dock är det svårt att se digitala instrument och molnen roterar när man tittar runt. Så jag skulle rekommendera äldre analoga flygplan. Kör med ett 780Ti, och körde på lägsta inställningar. Det är flygbart, men ett bättre grafikkort är absolut att föredra, då man annars blir lätt illamående.

Provade också på Elite Dangerous på mediuminställningar. Trodde att dett skulle hacka och vara en dålig upplevelse, men av det lilla jag körde funkade det riktigt bra! Kom ihåg att ställ in Vive:n för sittande upplevelse bara, då annars platsen för kameran blir på sniskan.

Ska testa Live For Speed senare när tillfälle ges.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

@Arghuleh: När jag provade DCS och rör på huvudet så får jag svarta boxar typ som att spelet måste ladda in texturerna. Var så sjukt störande att det inte gick o lira.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |