Permalänk
Medlem

Parkering Stockholm

Hejsan,

Har planerat att åka in till Stockholm imorgon (Ska u till Djurgården, grönalund osv).
Men läste nu att Djurgårdsbron inte är öppen på Lördagar och Söndagar så med andra ord så gissar jag att man inte kan ta sig ut dit med bil då... Vart kan man isf parkera och ev ta buss/gå dit? Har ni nått okej p-hus eller plats man kan lyckas hitta nå parkering på?
Gärna för en rimlig peng också hade ju varit schysst, tänkte ev hinna med lite shopping också i Gallerian som ligger där kring Sergelstorg så parkering kring där kan ju vara fördelaktigt.

Tack på förhand för era tips.
Mvh

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Hejsan,

Har planerat att åka in till Stockholm imorgon (Ska u till Djurgården, grönalund osv).
Men läste nu att Djurgårdsbron inte är öppen på Lördagar och Söndagar så med andra ord så gissar jag att man inte kan ta sig ut dit med bil då... Vart kan man isf parkera och ev ta buss/gå dit? Har ni nått okej p-hus eller plats man kan lyckas hitta nå parkering på?
Gärna för en rimlig peng också hade ju varit schysst, tänkte ev hinna med lite shopping också i Gallerian som ligger där kring Sergelstorg så parkering kring där kan ju vara fördelaktigt.

Tack på förhand för era tips.
Mvh

Parkera vid diplomatstaden alternativt vid Berwaldhallen... Billigare blir det inte och en liten promenad skadar inte.

Permalänk
Medlem

Varför ska du till Gallerian? Ta något utanför istället, samma skit överallt ändå. HM, Kappahl, Clas finns överallt. Du kan lika gärna åka till Borlänge eller Västerås för shoppingen.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Eller varför inte Mall of Scandinavia, du åker ju förfan förbi.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Jag vet inte var du ska parkera men när jag tog bilen dit fick jag virra runt i 1h för att hitta en plats. Vissa platser kring där är svindyra att parkera på så parkera långt ifrån och åk kollektivt ut dit.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Parkera vid diplomatstaden alternativt vid Berwaldhallen... Billigare blir det inte och en liten promenad skadar inte.

Tack för tipset, dessa två blir det att kolla till då! Ja nej en liten promenad gör absolut ingenting! Super snällt.

Skrivet av f@boy:

Eller varför inte Mall of Scandinavia, du åker ju förfan förbi.

Har varit till mall of scandinavia i vintras, tyckte inte det var bra alls faktiskt, mest bara svindyrt å fancy pancy butiker.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Jag brukar ta bilen och ställa den på narvavägen eller någon av smågatorna bortom narvavägen sett från stan sett, brukar vara ganska lätt att hitta parkering. Och gratis på helgerna. Man går väl till grönan på ca 10 min därifrån. Och brukar ta valhallavägen dit så man slipper strandvägen.

Permalänk
Medlem

Beroende på din parkeringsbudget så finns det olika alternativ. Borta vid Diplomatstaden är bra, billigt och relativt nära stan och Djurgården. Annars har Gallerian ett eget P-hus där man kan stå, men då tickar ju avgiften iväg. Jag stod där från 08 till 23 för 300 kr för två veckor sedan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Parkera vid diplomatstaden alternativt vid Berwaldhallen... Billigare blir det inte och en liten promenad skadar inte.

Det här är nog bästa alternativet. De flesta parkeringsplatser omkring Djurgården finns annars på Djurgården (dit du inte kommer med bil).
- Ett alternativ är att du åker över bron vid Djurgårdsbrunn, och parkerar någonstans vid manillaskolan. Vägen är tyvärr avstängd mellan manillaskolan och området kring gröna lund. Det blir en bit att gå.
- Annars kan du titta på parkeringshus lite mer i City, då är du närmare Gallerian och kan ta spårvagn ut på Djurgården. Det kommer inte bli billigt. http://www.parkaden.se/ kanske?
- Ett tredje alternativ är att parkera i Ropsten och sen ta Buss 76 till Djurgårdsbron, alternativt tunnelbana till Östermalmstorg och sen gå. Till Ropsten är det numera väldigt lätt att ta sig med bil och det finns gott om p-platser.

Parkering på Djurgården brukar kosta runt 40kr/timme. Dyraste jag vet i City är Parkaden som tar 14kr/10 minuter, eller Hötorgsgaraget där det kostar 70kr/timme. Kanske att du kommer undan lite billigare i Diplomatstaden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett ok alternativ där man kommer undan med ett par hundralappar för en heldag är, tro det eller ej, Slottsbacken. Ifall man står på Skeppsbron och tittar upp för backen finns det en liten parkering precis till vänster. Inte alltid man hittar en ledig plats då det är en väldigt liten parkering, men det är svårt att hitta en mer centralt belägen p-plats som inte kostar skjortan.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Åka kommunalt om man inte har månadskort är också "svindyrt", tur och retur för 2 pers så är du uppe i 150 kr, så då kan man lika gärna betala för parkering. Försök hitta parkering kring Berwaldshallen och gå därifrån är mitt tips.

Permalänk
Medlem

"Avstängningstider för Djurgårdsbron​

· Lördagar och söndagar kl.12-16 från 30 april till 28 september."

Annars har du rätt gott om P-platser dagtid på Narvavägen, och kvarteren runt omkring där.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.