Återställa raderade SMS och kontakter i Android?

Permalänk
Avstängd

Återställa raderade SMS och kontakter i Android?

Rätt så ofta blir jag förvånad över att det saknas så mycket användbara program år 2016. Klassikern är väl att det saknas veckonummer på kalendern i Windows (och nej jag vill inte göra det till ett projekt för att få det).

Nu senast handlar det om att jag vill återställa borttagna kontakter och SMS i en mobiltelefon. Nej det finns ingen säkerhetskopia. Så hur gör jag utan att behöva ladda hem ett värdelöst skitprogram som kräver två timmar installation med felsökning på allting och som är helt efterblivet för att det är gjort av efterblivna programmerare och som när det eventuellt till sist kanske fungerar kräver mig på mitt kontokort och samtidigt ger min dator virus?

Finns det något sådant? Är detta möjligt på en enkel väg? D.v.s. problemet är följande: Återställ borttagna kontakter och SMS. Vad vet jag, det kanske bara går på filmer? Det känns dock spontant som en rätt enkel uppgift. Men tyvärr verkar internet sakna svar på det.

Permalänk
Avstängd

Ge mig helst inget tips om ett program som marknadsför sig som detta om ni inte av egen erfarenhet vet med 100 % säkerhet att det fungerar. Att göra ett program som i princip bara återställer något som jag själv har sparat gör inte jobbet. Då har jag redan gjort jobbet, dvs sparat det jag vill återfå. Fyfan vilka idioter det finns till programmerare. Kan inte göra annat än skräp.

Permalänk
Sötast

Kanske bör fokusera lite av ilskan på personen som raderat saker och sedan ångrar sig istället för att på så vis kunna fokusera lite bättre på letandet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Kanske bör fokusera lite av ilskan på personen som raderat saker och sedan ångrar sig istället för att på så vis kunna fokusera lite bättre på letandet?

Låter bra. Så vad ska jag göra för att återfå det raderade?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vad jag vet kan du inte återställa dem.
De lagras i en databas och inte som separata filer, och därför kan de inte återställas på samma vis som raderade bilder och filmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd

Jag lyckades återställa. Jag är bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonus pater:

Jag lyckades återställa. Jag är bäst.

Vad snällt att du berättade hur du gjorde så att andra med samma problem kan lösa det genom att hitta den här tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonus pater:

Jag lyckades återställa. Jag är bäst.

hur?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrNilsson:

Vad snällt att du berättade hur du gjorde så att andra med samma problem kan lösa det genom att hitta den här tråden.

Skrivet av Gtoxed:

Kan berätta när någon berättar för mig hur man löser så att Windows Live Mail 2012 applikationen i Windows 7 visar "Skickade"-mail för e-postkonton som hör till Windows Live (@live). Det funkar för exempelvis Gmail (the irony), men när ett @live-konto installeras på en Windows Live applikation så funkar det inte. Detta gott folk, är Microsoft i ett nötskal.

Så vad har jag gjort kanske ni undrar? Det ska ni få veta för att belysa nötskalet Microsoft i just ett nötskal. Jag har:

1. Installerat Windows 7
2. Installerat Windows Live Mail 2012
3. Lagt till mitt @live-konto
= Det funkar inte att visa skickade mail.

Då kanske ni tänker ja men du måste ju öppna cmd +notepad och koda in 100 000 000 tecken C++ för att det ska funka. Ok, tack för hjälpen, vad dum jag är som inte kände till. Jag kanske trots allt skulle ha valt Apple för att slippa koda hundra miljoner tecken endast för att ta ett andetag.

Permalänk
Avstängd

Detta är alltså lika efterblivet som att Microsoft-kalendern inte visar veckonummer. Tänk att ett av världens största och mäktigaste mjukvaruföretag inte kan utveckla en sån funktion som standard, även om veckonummer till stor del används uteslutande av nordiska länder och inte så mycket i övriga världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonus pater:

Kan berätta när någon berättar för mig hur man löser så att Windows Live Mail 2012 applikationen i Windows 7 visar "Skickade"-mail för e-postkonton som hör till Windows Live (@live). Det funkar för exempelvis Gmail (the irony), men när ett @live-konto installeras på en Windows Live applikation så funkar det inte. Detta gott folk, är Microsoft i ett nötskal.

Så vad har jag gjort kanske ni undrar? Det ska ni få veta för att belysa nötskalet Microsoft i just ett nötskal. Jag har:

1. Installerat Windows 7
2. Installerat Windows Live Mail 2012
3. Lagt till mitt @live-konto
= Det funkar inte att visa skickade mail.

Då kanske ni tänker ja men du måste ju öppna cmd +notepad och koda in 100 000 000 tecken C++ för att det ska funka. Ok, tack för hjälpen, vad dum jag är som inte kände till. Jag kanske trots allt skulle ha valt Apple för att slippa koda hundra miljoner tecken endast för att ta ett andetag.

Nej jag skiter egentligen i vilket. Men andra kanske hade velat veta.
Vaknat på fel sida idag?

1. Varför är det Microsoft i ett nötskal?
2. Har du installerat alla uppdateringar till Windows och Live Mail?
3. Lägg upp en skärmdump på problemet så man ser exakt hur problemet ser ut.
4. Lägg upp en skärmdump på inställningarna för e-postprogrammet så man kan se hur det ser ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrNilsson:

Nej jag skiter egentligen i vilket. Men andra kanske hade velat veta.
Vaknat på fel sida idag?

1. Varför är det Microsoft i ett nötskal?
2. Har du installerat alla uppdateringar till Windows och Live Mail?
3. Lägg upp en skärmdump på problemet så man ser exakt hur problemet ser ut.
4. Lägg upp en skärmdump på inställningarna för e-postprogrammet så man kan se hur det ser ut.

1. För att vi kan göra hjärttransplantationer, men Microsoft kan inte programmera ett e-postprogram som utan besvär per automatik visar skickade mail.

2. Ja. Alla som Microsoft vid de mest olämpligaste tillfällena tvingar mig att installera.

3. Bild

4. Vad vill du veta från inställningarna? Det finns ca 10 sidor med olika inställningar (det är ju Microsoft). Det är inställningarna som Microsoft själva har valt ska gälla på förhand. D.v.s. de inställningarna dem vill att någon som installerar programmet och följer deras steg ska ha, som sagt Microsoft i ett nötskal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonus pater:

1. För att vi kan göra hjärttransplantationer, men Microsoft kan inte programmera ett e-postprogram som utan besvär per automatik visar skickade mail.

2. Ja. Alla som Microsoft vid de mest olämpligaste tillfällena tvingar mig att installera.

3. Bild

4. Vad vill du veta från inställningarna? Det finns ca 10 sidor med olika inställningar (det är ju Microsoft). Det är inställningarna som Microsoft själva har valt ska gälla på förhand. D.v.s. de inställningarna dem vill att någon som installerar programmet och följer deras steg ska ha, som sagt Microsoft i ett nötskal.

1. Jo. Men de väljer att inte göra det. Det finns i Outlook t.ex. Som Microsoft har utvecklat.

3. Du är i rätt katalog då? Den bilden gav... inte mycket. Verkar som att du har fått in en annan "vy". Klicka på vy och välj "Visa alla meddelanden" eller något i den stilen.

4. Använder du POP eller IMAP? Hur ser det ut här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrNilsson:

1. Jo. Men de väljer att inte göra det. Det finns i Outlook t.ex. Som Microsoft har utvecklat.

3. Du är i rätt katalog då? Den bilden gav... inte mycket. Verkar som att du har fått in en annan "vy". Klicka på vy och välj "Visa alla meddelanden" eller något i den stilen.

4. Använder du POP eller IMAP? Hur ser det ut här
http://www.webdevelopersnotes.com/tips/windows_live_mail/save-sent-email-windows-live-mail.jpg

Vet ej vad jag använder. Jag använder det som Microsoft rekommenderar som standard. Hade redan samma rutor i bockade.