Epicgear visar modulära spelmusen Morpha X

Permalänk
Melding Plague

Epicgear visar modulära spelmusen Morpha X

Modularitet står på menyn när Epicgear på Computex 2016 visar upp sin nya spelmus Morpha X, som innefattar en utbytbar sensor och brytare i tre olika utföranden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Får hoppas dom inte skaffar patent på den modulära designen och låter konkurrens förfina utbudet av komponenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core I5 4690k, MSI GTX 1060 6GB, Gigabyte GTX 970 (PhysX/rendering/ai), Asus z97 PRO WiFi, 32GB Kingston HyperX 4x8, Corsair Obsidian 750D, Corsair RM750

Permalänk
Snusfri

Känns som att det modulära är årets trend, det kommer i chassin, möss, mobiler osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Trevligt med modulära saker.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Finns behovet? Den dagen sensorn eller brytare ger upp är det nog dags att byta hela musen ändå. Frågan är om det ens finns en ny sensor eller om det inte blir lika billigt att köpa en ny mus på rea?

Byta brytare skulle dock vara intressant, en lättare brytare till vänster knappen skulle vara kung i fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Finns behovet? Den dagen sensorn eller brytare ger upp är det nog dags att byta hela musen ändå. Frågan är om det ens finns en ny sensor eller om det inte blir lika billigt att köpa en ny mus på rea?

Byta brytare skulle dock vara intressant, en lättare brytare till vänster knappen skulle vara kung i fps.

Jag köpte min MX518 för begagnad av en kompis för 10 år sedan då han hade haft den ett tag.
Det har blivit kabelbrott precis där kabeln går ut, men det var bara att klippa av en bit och löda fast igen. Sen har den tuffat på i 6 år till.

Jag har ingen erfarenhet av andra brytare, men jag funderar alltid på hur de går sönder.
Men jag spelar inte starcraft eller dota med 200 apm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aradove:

Jag köpte min MX518 för begagnad av en kompis för 10 år sedan då han hade haft den ett tag.
Det har blivit kabelbrott precis där kabeln går ut, men det var bara att klippa av en bit och löda fast igen. Sen har den tuffat på i 6 år till.

Jag har ingen erfarenhet av andra brytare, men jag funderar alltid på hur de går sönder.
Men jag spelar inte starcraft eller dota med 200 apm

Har fått en massa problem med dubbelklick tidigare, vet inte vad det beror på. Spelar varken strategi eller MOBA, så om det hjälper att byta ut brytarna är det ju bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Har fått en massa problem med dubbelklick tidigare, vet inte vad det beror på. Spelar varken strategi eller MOBA, så om det hjälper att byta ut brytarna är det ju bra

Skickades från m.sweclockers.com

I så fall hade jag behövt köpa extra brytare direkt när jag köpte musen för när brytarna går sönder så säljs dem inte längre

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte sett en modulär mus som man kan sätta på ett ordentligt, ergonomiskt fingerstöd på. Ska det vara så svårt? T_T

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk

Synd att inte det inte finns större möjlighet att anpassa 'skalet' till vänster eller högerhänt användning, vänsterhänta gamers (iallafall jag) skulle uppskatta att äntligen få ett alternativ förutom razers gamla deathadder i vänsterhänt utgåva eller razers svindyra ouroboros där det går att göras lite vänsterhänt.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Jag köpte min MX518 för begagnad av en kompis för 10 år sedan då han hade haft den ett tag.
Det har blivit kabelbrott precis där kabeln går ut, men det var bara att klippa av en bit och löda fast igen. Sen har den tuffat på i 6 år till.

Jag har ingen erfarenhet av andra brytare, men jag funderar alltid på hur de går sönder.
Men jag spelar inte starcraft eller dota med 200 apm

Skrivet av anon99339:

Har fått en massa problem med dubbelklick tidigare, vet inte vad det beror på. Spelar varken strategi eller MOBA, så om det hjälper att byta ut brytarna är det ju bra

Skickades från m.sweclockers.com

Finns nya brytare på ebay för 20-lappen..
Fenomenet med dubbelklick försvinner vid byte

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kimpur:

Finns nya brytare på ebay för 20-lappen..
Fenomenet med dubbelklick försvinner vid byte

Fast att byta brytare är hopplöst jobbigt i många möss då den envisas med att gömma skruvarna under glidfötterna vilka är väldigt svåra att få tillbaks igen. Jag lyckades efter mycket jobb bryta mig in i min Steelseries Xai som utöver brytarna är i väldigt bra skick. Jag nöjde mig med att rengöra och böja lite på fjädern i brytaren för att få ordning på den. Glidfötterna gick nästan att sätta tillbaks igen. De sitter lite dåligt och tror inte jag kan öppna den en gång till. Hade tillverkarna bara designat mössen så att de var enkla att öppna hade det inte varit ett problem men nu verkar de vara specifikt designade för att man inte ska kunna reparera en trasig brytare. Surt att slänga 500 kr mus för att en 20 kr brytare gett upp. Verkar även som att de kör en sockel för brytarna i den modulära designen vilket är trevligt då man slipper pilla med att löda av gamla brytare och löda på nya.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24