S6 Edge med Tre uppdatering?

Permalänk
Medlem

S6 Edge med Tre uppdatering?

Hallå.

Har en S6 Edge med Tre abonnemang, och enligt telefonen så har den de senaste uppdateringarna som är Android 5.0.2.
Min sambo har en likadan telefon fast hos Telia och har Android 6.någonting.

Hon har fått ett par uppdateringar medans jag inte fått någon.

Beror det på att det är Tre som är så jäääääkla sega? Kan jag uppdatera på något annat sätt?

Mvh Jesper

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Ja då är det nog TRE som inte pushat ut någon nyare, har haft ett par Android lurar hos TRE och alla dom har legat bra mkt efter med uppdateringar för att TRE har segat satan med dom, dock nöjd nu att jag har 6.0.1 (finns säkert nyare) men är ju hyffsat ny iaf, för det lär dröja innan TRE släpper någon (Kör för övrigt med S7 Edge)

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Hallå.

Har en S6 Edge med Tre abonnemang, och enligt telefonen så har den de senaste uppdateringarna som är Android 5.0.2.
Min sambo har en likadan telefon fast hos Telia och har Android 6.någonting.

Hon har fått ett par uppdateringar medans jag inte fått någon.

Beror det på att det är Tre som är så jäääääkla sega? Kan jag uppdatera på något annat sätt?

Mvh Jesper

Tre släppte 6.0.1 till s6 & s6 edge innan NEE (den nordiska) så felet ligger hos dig.
Inte rootat mobben eller dylikt?
Tre är ganska långsamma med små uppgraderingar men många stora är dom ganska snabba med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Hallå.

Har en S6 Edge med Tre abonnemang, och enligt telefonen så har den de senaste uppdateringarna som är Android 5.0.2.
Min sambo har en likadan telefon fast hos Telia och har Android 6.någonting.

Hon har fått ett par uppdateringar medans jag inte fått någon.

Beror det på att det är Tre som är så jäääääkla sega? Kan jag uppdatera på något annat sätt?

Mvh Jesper

Skrivet av BM-Mods:

Ja då är det nog TRE som inte pushat ut någon nyare, har haft ett par Android lurar hos TRE och alla dom har legat bra mkt efter med uppdateringar för att TRE har segat satan med dom, dock nöjd nu att jag har 6.0.1 (finns säkert nyare) men är ju hyffsat ny iaf, för det lär dröja innan TRE släpper någon (Kör för övrigt med S7 Edge)

Du kan utan problem fixa uppdateringen till Marshmallow själv om den inte poppar upp automatiskt. Ctrl + F "Sweden" så hittar du 6.0.1 från tre. Sedan är det bara att följa instruktionerna!

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Widde:

Tre släppte 6.0.1 till s6 & s6 edge innan NEE (den nordiska) så felet ligger hos dig.
Inte rootat mobben eller dylikt?
Tre är ganska långsamma med små uppgraderingar men många stora är dom ganska snabba med.

Ahaa okej. Nej den är inte rootad eller något.

Skrivet av Kote:

Du kan utan problem fixa uppdateringen till Marshmallow själv om den inte poppar upp automatiskt. Ctrl + F "Sweden" så hittar du 6.0.1 från tre. Sedan är det bara att följa instruktionerna!

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/

Tackar för det! Ska testa direkt

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Du kan utan problem fixa uppdateringen till Marshmallow själv om den inte poppar upp automatiskt. Ctrl + F "Sweden" så hittar du 6.0.1 från tre. Sedan är det bara att följa instruktionerna!

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/

Gick åt helvete med det där fick FAILED och sen kunde jag inte göra någonting. Fick ladda ner Samsung Smart Switch för att göra en nödåterställning. Men då fick jag i alla fall Android 6.0.1. Tur bara att jag inte glömde ta backup på allt

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F