Zotac visar GTX 1080 AMP och AMP Extreme

Permalänk
Melding Plague

Zotac visar GTX 1080 AMP och AMP Extreme

Grafikkretsen GP104 fortsätter att vara populär under Computex 2016 där nu Zotac visar upp sina två modeller för GTX 1080.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har aldrig ägt ett Zotackort.. Hur brukar deras kyllösning fungera? Bra? Medel?

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk

Det finns inget som är så fult och vidrigt som "fejk" kolfiber, usch.

Zotac kan gärna behålla sina GTX kort!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Har aldrig ägt ett Zotackort.. Hur brukar deras kyllösning fungera? Bra? Medel?

Deras egna kyllösning är helt godkänd, dock inte lika bra / tyst som Asus Strix.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Matwik:

Har aldrig ägt ett Zotackort.. Hur brukar deras kyllösning fungera? Bra? Medel?

Här är ett par recensioner på deras GTX 980 Ti AMP! Extreme:
http://www.guru3d.com/articles-pages/zotac-geforce-gtx-980-ti...
https://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_980_Ti_...
http://www.tweaktown.com/reviews/7262/zotac-geforce-gtx-980-t...

Verkar som att deras kylning är hur bra som helst!

Visa signatur

1) AMD Ryzen 5 2600 | ASUS GTX 1070 Dual | Corsair 16GB DDR4 @ 3000 MHz | Crucial 250GB M.2 | WD Blue 1TB

2) AMD Ryzen 2600X | ASUS ROG Strix RTX 2060 | G.Skill 16GB DDR4 @ 3200 MHz | Samsung EVO 250 GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

Dom få zotac kort jag haft har haft riktigt tysta fläktar.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk

Gillade Zotac bättre när amp-korten var slimmade och hade orange fläktar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Zotac = bra skit! Tar ett Zotac över eVGA varje dag i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Zotac = bra skit! Tar ett Zotac över eVGA varje dag i veckan.

nu ska vi inte vara såna, evga är det inget fel på direkt.

Permalänk

Ägde ett 980ti från Zotac och tyckte det funkade klockrent. Är lite kännslig för ljud och lär nog säga att mitt Zotac lät och kylde bättre än vad mitt 980ti från Gigabyte gjorde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Många nya partnerkort nu, härligt Hittills ser Gigabytes modeller mest lovande ut tycker jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tycker att de korten jag sett än så länge sett lite futuristiska ut. :/

edit: Detta är nog det jag gillat mest utseendemässigt än så länge:
http://www.sweclockers.com/nyhet/22200-asus-introducerar-den-...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Tar 3 pciexpressplatser? Ja där gick det bort direkt:)
Ett kort som knappt klarar dra något i 4K och tar upp 3 platser så man inte kan köra ens SLI? Hejdå:)
Och i 4K pratar vi minst 120 hz så ingen missförstår som vanligt:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Det här med att inga partnertillverkare har några som helst klockfrekvenser spikade på sina värstingkort skvallrar om att de är problem med överklockningen på samtliga modeller. Är det något fuffens från Nvidia eller är Pascal inte helt mogen än?

Nvidia säger inget och partnertillverkare får nog inte säga något men man börjar ju undra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här med att inga partnertillverkare har några som helst klockfrekvenser spikade på sina värstingkort skvallrar om att de är problem med överklockningen på samtliga modeller. Är det något fuffens från Nvidia eller är Pascal inte helt mogen än?

Nvidia säger inget och partnertillverkare får nog inte säga något men man börjar ju undra.

Vet inte hur det är med de andra men i alla fall här är det ju sagt vad som är klockat från fabrik: http://www.sweclockers.com/nyhet/22201-asus-demonstrerar-gefo...

Citat:

Modellen är även fabriksöverklockad, där turbofrekvensen ur kartong listas som 1 898 MHz, med möjlighet att vrida upp denna ytterligare ett steg till 1 936 MHz i den medföljande mjukvaran.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vet inte hur det är med de andra men i alla fall här är det ju sagt vad som är klockat från fabrik: http://www.sweclockers.com/nyhet/22201-asus-demonstrerar-gefo...

Ett kort och det är en rätt tunn överklock och det verkar inte som det finns så mycket mer att hämta vid manuell klockning. Känns som om man avvaktar tills man eventuellt kan lösa problemet hos de flesta, ASUS vill nog ha ut sitt kort så fort som möjligt och då måste man ha spikade klockfrekvenser.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag som själv äger ett sådant kort fast GTX 980 Ti AMP Extreme.

Jag älskar Designen, backplåten och den kyler bra.

Fläktarna behöver aldrig snurra och väsnas när man inte spelar eller gör något så att den slipper behöva arbeta och gå upp i högt varvtal.

Och att dom är extremt högt överklockade i från fabrik.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här med att inga partnertillverkare har några som helst klockfrekvenser spikade på sina värstingkort skvallrar om att de är problem med överklockningen på samtliga modeller. Är det något fuffens från Nvidia eller är Pascal inte helt mogen än?

Nvidia säger inget och partnertillverkare får nog inte säga något men man börjar ju undra.

Vill minnas att kortet som visades upp under Pascals första presentation beskrevs som "ett random ur högen, lätt tweakat" och då hade 2,1 Ghz. Hur kommer det sig då att alla partnertillverkares kort verkar landa på 1,7-1,8 Ghz? Missförstår jag något eller känner jag den sura lukten av massiv mjölkning här?

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Vill minnas att kortet som visades upp under Pascals första presentation beskrevs som "ett random ur högen, lätt tweakat" och då hade 2,1 Ghz. Hur kommer det sig då att alla partnertillverkares kort verkar landa på 1,7-1,8 Ghz? Missförstår jag något eller känner jag den sura lukten av massiv mjölkning här?

Om det låter för bra för att vara sant är det oftast skitsnack.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Vill minnas att kortet som visades upp under Pascals första presentation beskrevs som "ett random ur högen, lätt tweakat" och då hade 2,1 Ghz. Hur kommer det sig då att alla partnertillverkares kort verkar landa på 1,7-1,8 Ghz? Missförstår jag något eller känner jag den sura lukten av massiv mjölkning här?

Jo, det skulle finnas "plenty of headroom for overclocking". Frågan är bara vad det är som gör att korten svarar så pass dåligt på överklockning, medveten strypning från Nvidia? Omoget bios? Dåliga drivrutiner? Lite för tidigt att dra några slutsatser ännu men något märkligt är det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fint kort!

Men när kommer NÅGOT 1080 med eftermarknadskylare i lager i Sverige egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Första recensionen av Zotac GTX AMP! Extreme: http://pclab.pl/art70341-1.html (på Polska) om någon är intresserad. Verkar vara ett kapabelt kort.