Zotac visar Magnus EN980 – vattenkyld minidator med VR-fokus

Permalänk
Melding Plague

Zotac visar Magnus EN980 – vattenkyld minidator med VR-fokus

Tillverkaren Zotac vill öppna upp för virtuell verklighet utan att datorns yttermått springer iväg. Resultatet är kompakta Magnus EN980.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sjukt ball dator! Bra tänkt med storleken

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Ett GTX980 idag? Känns väl mindre hett må jag säga

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Varför släppa en ny dator med 980 nu?
Hur tänkte dom där?

Permalänk
Medlem

Varför har dom valt namnet Magnus?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

VD:n till Zotac besöker sin R&D avdelning

VD: "Grabbar, det ni ska utveckla är en datorlåda, jag har hört att micro är the selling point!"
Forskare: "Ja du menar ett micro atx chassi chefen?
VD: "Nej! Jag har läst att försäljningen om att microlådor säljer som smör, detta är vad entusiaster vill ha! Vi ska göra den bästa microvågsugn-datorlådan ever!

Och så blev denna händelse historia och denna mikrovågsugns-liknande datorchassi blev till.

true story!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

VD:n till Zotac besöker sin R&D avdelning

VD: "Grabbar, det ni ska utveckla är en datorlåda, jag har hört att micro är the selling point!"
Forskare: "Ja du menar ett micro atx chassi chefen?
VD: "Nej! Jag har läst att försäljningen om att microlådor säljer som smör, detta är vad entusiaster vill ha! Vi ska göra den bästa microvågsugn-datorlådan ever!

Och så blev denna händelse historia och denna mikrovågsugns-liknande datorchassi blev till.

true story!

Video bevis or fail.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Är väldigt skeptisk till att en ensam 120/140mm radiator kan kyla systemet tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ett GTX980 idag? Känns väl mindre hett må jag säga

Skrivet av Spawnbadboy:

Varför släppa en ny dator med 980 nu?
Hur tänkte dom där?

Altså, den har antagligen varit under utveckling ett bra tag då 1080 inte funnits att tillgå. Sedan är det ju inte mycket jobb att bara byta ut grafikkortet, så att förvänta sig versioner med 1070/1080 när den väl lanseras är väl fullt rimligt även om inte prototypen har det?

Permalänk
Medlem

Funderade på vad fasiken en micro har med datorer att göra!
Och sen på toppen av allt, Magnus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oj. Ska man ha två strömklumpar. Tycker en är jobbig nog att gömma.

Permalänk
Medlem

@Defender: Zotac:s första prototyp byggd helt efter VD:s önskemål

Permalänk
Medlem

Bra försök. Nästan där.
Men mitt i utvecklingen släpptes en ny generation GPUer.

Då blir man dissad på SweC.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Är det någon form at mobilt 980 eller?

Undrar också varför man inte valt en nyare design (även om dom började designa bygget för länge sedan), om äldre kort varför inte Fury för kompakt + stark VR lösning för en så liten burk som man säkert inte ens överklockar.

Känns bara lite skumt men har säkert missat något.

Permalänk
Skrivet av fark:

Är det någon form at mobilt 980 eller?

Undrar också varför man inte valt en nyare design (även om dom började designa bygget för länge sedan), om äldre kort varför inte Fury för kompakt + stark VR lösning för en så liten burk som man säkert inte ens överklockar.

Känns bara lite skumt men har säkert missat något.

Zotac är väl mer nivida partner? Sen om det är mobila 980 så finns inte nya 1080 som mobila kretsar än (om inte dom döper om gamla kretsar igen), amd har Inga bra mobila kretsar (men det kommer).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Zotac är väl mer nivida partner? Sen om det är mobila 980 så finns inte nya 1080 som mobila kretsar än (om inte dom döper om gamla kretsar igen), amd har Inga bra mobila kretsar (men det kommer).

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh, I see.

Ok tack för info tänkte inte alls så långt faktiskt, ja det förklarar väl saken isf.

Permalänk
Medlem

But can it prepare food?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Bra namn!

<-- Magnus

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Det är inte en mobil krets, det är en desktop 980gpu.

@fark: Zotac är partner med Nvidia. Är inte så insatt i AMD kretsarna nu för tiden, men i regel har de iaf förr varit väldigt varma och strömslukande.. Inget bra val i ett så litet chassie. Den äldre kretsen har nog med utvecklingstiden som du nämner och utvecklingskostnader att göra..

Permalänk
Skrivet av sterling:

@Broken-arrow: Det är inte en mobil krets, det är en desktop 980gpu.

@fark: Zotac är partner med Nvidia. Är inte så insatt i AMD kretsarna nu för tiden, men i regel har de iaf förr varit väldigt varma och strömslukande.. Inget bra val i ett så litet chassie. Den äldre kretsen har nog med utvecklingstiden som du nämner och utvecklingskostnader att göra..

Det har du helt rätt i. Var väl nerklockad och var uppe i 970 i prestanda nästan (om jag inte har fel).

Det jag tänkte på var att 1080 kommit så nyss att en "mobil" gpu kanske dröjer ett tag till (om nivida släpper en 1080 till laptops).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Det spelar ju dock ingen roll i det här fallet eftersom man inte använder mobila kretsar utan vanlig desktop-krets.
Rent tekniskt bör det inte vara något hinder, snarare tvärtom eftersom Pascal är mer energieffektiv och svalare.

Permalänk
Skrivet av sterling:

@Broken-arrow: Det spelar ju dock ingen roll i det här fallet eftersom man inte använder mobila kretsar utan vanlig desktop-krets.
Rent tekniskt bör det inte vara något hinder, snarare tvärtom eftersom Pascal är mer energieffektiv och svalare.

Nej, men verkar vara viss brist på gpuer vad jag hört. Det var det jag menade, men ja du har rätt i att det verkar vara rena desktop gpuer som ska användas denna gången. Kommer troligen vara nerklockade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar