Quantum Break uppdateras – får stöd för upplåst bilduppdatering

Permalänk
Melding Plague

Quantum Break uppdateras – får stöd för upplåst bilduppdatering

Den senaste uppdateringen till Quantum Break för PC åtgärdar flera av de problem spelare klagat på. Bland annat blir det i och med uppdateringen möjligt att avaktivera V-sync.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite sent ute kanske? Är det någon som fortfarande spelar detta?

Permalänk
Inaktiv

Microsoft skötte detta fint, haha. Deras App Store är ju GFWL all over again...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ju helt galet att detta kostar >600 kr i MS Store när det billigaste för One är på 350 kr!??

Tänkte att nu reas det ut på PC pga alla problem... så fel man kan ha.

Permalänk
Medlem

Basics...

Permalänk

Kommer sluta som Microsoft game live, det är nästintill nerlagt idag (ingen säljer eller använder deras drm skydd längre).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kommer sluta som Microsoft game live, det är nästintill nerlagt idag (ingen säljer eller använder deras drm skydd längre).

Det är i praktiken nerlagt, inget arbete har lagts ner på det sedan 2014 från MS själva ens. Många titlar som använde det har till och med tagit bort det numera.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

Ge mig skiten för 2-300 så kanske

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lordsqueak:

Lite sent ute kanske? Är det någon som fortfarande spelar detta?

Jag kom av mig med något annat spel men har tänkt återvända till detta spel snart nog. Tidigare patchar samt detta gör det intressant att testa spelet igen om inte annat.

Permalänk
Medlem

ja kan tänka mig betala 50kr. inge mer.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av TuHack:

Det är ju helt galet att detta kostar >600 kr i MS Store när det billigaste för One är på 350 kr!??

Tänkte att nu reas det ut på PC pga alla problem... så fel man kan ha.

Jag förstår inte vilka tomtar som sitter och bestämmer priserna,
det är som den corporate meme där det finns 1 chef + 3 arbetare
ex: Chefen, how will we sell quantum break with its flaws on MS store
arbetare 1: we sell it like its new, even though its a bad port
arbetare 2: we sell it full price, 600 kr
arbetare 3: how about not selling it for 600 kr, due to flaws and sell it a litle cheaper ?

så slänger dem ut honom genom rutan

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag kom av mig med något annat spel men har tänkt återvända till detta spel snart nog. Tidigare patchar samt detta gör det intressant att testa spelet igen om inte annat.

Mjo, man har ju en lista med spel man tänkt att återvända till. men av någon anledning så blir den bara längre och längre.

Permalänk
Medlem

"Removed SSE4.2, SSE4.1, SSSE3 limitation, which will enable “Quantum Break” on Windows 10 to run on unsupported, below minimum spec hardware."

Betyder de att de skrivit in alternativa sätt för de utan dessa stöd i sin CPU, eller att SSE varianterna aldrig fans med i koden men krävdes för att starta? Eller ännu värre, skrivit om koden så att den nu är långsammare men fungerar för alla?

Skulle gärna testa spelet men ser inte så lovande ut hitintills enligt det man läst och de Youtube klipp man sätt. Tyvärr.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Digital fyndjägare

Steam versionen av spelet Quantum Break kommer gå att köras på Windows 7 (64-bit).
DX12 är inget krav längre och spelet fungerar med DX11. Vad detta kan innebära återstår att se, kanske bättre flyt i spelet m.m. samt färre buggar?

http://store.steampowered.com/app/474960/

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •