Deepcool förbereder chassit New Ark med integrerad vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

Deepcool förbereder chassit New Ark med integrerad vattenkylning

Deepcool fortsätter satsningen på chassin med integrerad vattenkylning under årets Computex-mässa, där modellen New Ark ska ge konceptet en mer påkostad känsla med ett yttre av aluminium.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

på ett sätt snyggt, samtidigt inte.
Vet inte riktigt vad jag tycker om detta...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med alla chassin och risers?

Permalänk
Medlem

Tycker de iallafall kunde försöka lite med kabeldragningen ifall det ska stå utställt. ^^

Permalänk
Medlem

Kan ju vara intressant för såna som mig som inte riktigt har tid eller energi att ge mig in i vsttenkylnings projektet än.. Dock undrar jag hur man gör med t. Ex. Grafikkortet osv då.. Får man alla delar till och får fixa själv då antar jag. Så att bara grunden är klar så att säga..
Iofs samma sak med alls delarna även cpu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

En perfekt lösning för lata gamers.

Permalänk
Medlem

Jag gillade den helt klart, fast det känns samtidigt rätt opraktiskt med alla öppna delar som ska lagra damm osv.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk

Tänker detta med grafikkort som är föreberett för vattenkylning tex Asus Poseidon vore enkelt och smidigt och inte alls lika dyrt som mina tidigare hemma projekt där bara delarna kan gå upp mot 8000kr

Permalänk
Avstängd

Ingår allt då? rad, fläktar, kopplingar, cpu block, pump osv?
Om det gör det så är det ju riktigt billigt om man vill testa vattenkylning.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Ett stort steg i rätt riktning om man jämför med Genome i alla fall. Gillade fronten, frågan är väl exakt vad som ingår i priset.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nima2001:

Kan ju vara intressant för såna som mig som inte riktigt har tid eller energi att ge mig in i vsttenkylnings projektet än.. Dock undrar jag hur man gör med t. Ex. Grafikkortet osv då.. Får man alla delar till och får fixa själv då antar jag. Så att bara grunden är klar så att säga..
Iofs samma sak med alls delarna även cpu

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av kaya:

Ingår allt då? rad, fläktar, kopplingar, cpu block, pump osv?
Om det gör det så är det ju riktigt billigt om man vill testa vattenkylning.

Det här är inget annat än en integrerad AIO-vattenkylningslösning. Tänk typ Corsair H110 fast det ingår vid köpet vid chassit. Allt ingår, radiator, pump, slang, block. Inget särskilt märkvärdigt med andra ord.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||