Laptop för plugg, programmering och spel/film...

Permalänk
Inaktiv

Laptop för plugg, programmering och spel/film...

Hej.
Ska nu flytta till lägenhet och tjejen vägrar låta mig behålla mina stationära.. Sååå det blir laptop..

Ska plugga programmering bland annat, kollar mkt film och serier.. Spelar cs, lol och dota 2.. Detta ska kunna spelas utan problem (krav)

17,4 skärm är krav likaså ssd disk..

Tänker hur det är med kylare, om det behövs vara dessa predstors och rog lappys med stort utblås bakom skärmen. Eller om.det räcker med de med "gömda" utblås..

Hit me? Har noll koll på laptopmarknaden och dess gpuer. Får gärna vara så billig som möjligt ofc

Mvh

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Båda klarar dina behov utan problem Dock skulle jag välja märket Asus före Acer alal dagar i veckan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hyperhorn:

Båda klarar dina behov utan problem Dock skulle jag välja märket Asus före Acer alal dagar i veckan

Så 1000 kr för asus och i7a lätt värt? För blir ju vad de skiljer ungefär.

Men är det bra köp? Tänker nu med nästa generation kommande..

Msi? Inget att kolla på?

Permalänk
Inaktiv

Samt, krävs 970 eller klarar man sig på 960m?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hyperhorn:

Båda klarar dina behov utan problem Dock skulle jag välja märket Asus före Acer alal dagar i veckan

Av någon speciell anledning?

Permalänk

Vadå låter inte dig behålla din stationära? Låter onödigt

Visa signatur

i7 10700K • 4070 Super

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ReconHavoc:

Vadå låter inte dig behålla din stationära? Låter onödigt

rätt jobbigt att slita med en stationär till universitetet mm,,

Permalänk
Permalänk

@anon217901: Köp en billig laptop till plugget bara? https://www.youtube.com/watch?v=PHgZe2vTmN4 2000:- går den för i Sverige.

Visa signatur

i7 10700K • 4070 Super

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ReconHavoc:

@yepsson: Köp en billig laptop till plugget bara? https://www.youtube.com/watch?v=PHgZe2vTmN4 2000:- går den för i Sverige.

kmr krävas en del av den i plugget.

och flyttar till en lägenhet ifrån villa.. kommer ej ha plats för stationär. så nu kan vi väl hålla oss on topic

Permalänk
Inaktiv

Är asus bättre än acer predator, msi, lenovo och liknande?? Eller lever dem på sin Rog hype?

Permalänk
Inaktiv

Du kommer bli sjukt olycklig om du behöver ta men en sådan här kloss till skolan varje dag. Har väldigt svårt att programmeringskurserna skulle kräva något liknande då inte många studenter har det. Bestäm vad datorn ska göra och satsa på något vettigt för det. En Razer kanske kan vara något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

kmr krävas en del av den i plugget.

och flyttar till en lägenhet ifrån villa.. kommer ej ha plats för stationär. så nu kan vi väl hålla oss on topic

Finns alltid plats för en stationär!
Det kan jag intyga efter att ha jobbat säsong i fjällen i tre år och bara bott i ett rum i korridor! ^____^

Visa signatur

Don't waste time doing things you hate.

Permalänk

@Hugligan: OP vill inte ha råd tydligen så låt honom köpa en "gaming"laptop för 13 000.

Visa signatur

i7 10700K • 4070 Super

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Endrox:

Finns alltid plats för en stationär!
Det kan jag intyga efter att ha jobbat säsong i fjällen i tre år och bara bott i ett rum i korridor! ^____^

Haha var i sälen. Polarna säsongade mkt.. Jo klart de finns plats. Men smidigare med laptop för pluggandet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hugligan:

Du kommer bli sjukt olycklig om du behöver ta men en sådan här kloss till skolan varje dag. Har väldigt svårt att programmeringskurserna skulle kräva något liknande då inte många studenter har det. Bestäm vad datorn ska göra och satsa på något vettigt för det. En Razer kanske kan vara något?

Så en asus med 970m i7a ssd och gsync är inte bra nog?

Permalänk
Inaktiv

http://cdon.se/hemelektronik/asus-g752vt-gc037t-17-3-i7-6700h...

Ni menar att denna är för dålig för cs, lol och dota alltså??

Hmm har dem höjt systemkraven?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hugligan:

Du kommer bli sjukt olycklig om du behöver ta men en sådan här kloss till skolan varje dag. Har väldigt svårt att programmeringskurserna skulle kräva något liknande då inte många studenter har det. Bestäm vad datorn ska göra och satsa på något vettigt för det. En Razer kanske kan vara något?

Klart de finns plats, men tjejen vill inte ha ett skrivbord med en stationär ska ta upp plats. Blev mkt mindre kvm i centrala gbg än vad vi har i villa nu..

Men om alla bara håller sig till frågan. Behöver inte livscochning. Behöver hjälp att välja laptop.. Och nej kanske inte behöver sådan "kloss" men mina senaste börbara har efter några månaders användande börjat bli varma och sega pga. Damm. Så tänkte kanske bra med rejöla utblås?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon217901:

Klart de finns plats, men tjejen vill inte ha ett skrivbord med en stationär ska ta upp plats. Blev mkt mindre kvm i centrala gbg än vad vi har i villa nu..

Men om alla bara håller sig till frågan. Behöver inte livscochning. Behöver hjälp att välja laptop.. Och nej kanske inte behöver sådan "kloss" men mina senaste börbara har efter några månaders användande börjat bli varma och sega pga. Damm. Så tänkte kanske bra med rejöla utblås?

Köp du en sån, den kommer duga gott. Men du kommer efter ca 1 dag i skolan ha en bruten rygg och aldrig mer kunna gå. (Överdrivet jag vet, men typ.)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hugligan:

Köp du en sån, den kommer duga gott. Men du kommer efter ca 1 dag i skolan ha en bruten rygg och aldrig mer kunna gå. (Överdrivet jag vet, men typ.)

Samsonite ryggsäck väger bara några kg jum haha