Dator kan inte ansluta till ett fungerande nätverk

Permalänk
Medlem

Dator kan inte ansluta till ett fungerande nätverk

Min polare har ett problem med sin dator som jag har fått i uppgift att lösa.

Hennes dator har helt plötsligt slutat kopplat upp sig till hennes nätverk.
Datorn fungerar på andra nätverk utan problem och kopplar upp sig direkt, men när hon ska upp på sitt egna så händer ingenting.
Skriver in lösenordet som vanligt men den kan bara inte koppla upp, säger att det inte går men ger inga felmeddelanden.

Någon aning om vad det kan handla om någon?

Tacksam för alla svar ^__^

Visa signatur

Don't waste time doing things you hate.

Permalänk
Medlem

sitter hon med kabel eller trådlöst? Vad har hon för dator och router? Har du prövat att starta om dator och router?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

@Captain_Spock: Trådlöst, hon hade ingen nätverkskabel hemma så ska ta med nästa gång jag har vägarna förbi.
Hon sitter på en Samsung np53u4c. Routern är Net1's 4G atel model u270v

Provat att starta om datorn och routern flera gånger om inget hände, har alla gång fungerat klanderfritt med min mobil.

Visa signatur

Don't waste time doing things you hate.

Permalänk
Medlem

Kan du göra en ipconfig /all i kommandotolken och posta resultatet här? I värsta fall kan hennes trådlösa nic ha blivit inaktiverat.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk

Så du har testat med en annan enhet?
"har alla gång fungerat klanderfritt med min mobil" ?

Permalänk
Medlem

@Rugbyspelaren:
Yes. Nätverket fungerar på alla andra enheter som kopplas upp på det.
Datorn fungerar även om jag gör min mobil till hotspot och kopplar upp den där

Visa signatur

Don't waste time doing things you hate.

Permalänk

testa uppdatera till senaste drivrutinerna för nätverkskortet.

Permalänk
Rekordmedlem

Kanske blivit nått fel på "profilen" prova att radera sparade anslutningar eller byt ssid på accesspunkten för att på så sätt göra att man tvingas uppdatera inställningarna för att kunna ansluta till det nya ssidt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har det funkat någon gång? När slutade det funka? Vilket OS kör hon?

Permalänk
Medlem

@babbelfisk:
Slutade fungera typ i veckan. Och ja det har fungerat tidigare. Win 10.

Ska pröva mig fram med det ni har sagt senare idag.

Visa signatur

Don't waste time doing things you hate.

Permalänk
Medlem

Löste sig när jag helt enkelt bytte namn på nätverket.
Tack för hjälpen!

Visa signatur

Don't waste time doing things you hate.