Permalänk
Snusfri

Vitt tangentbord med MX Brown?

Har idag ett Ducky Shine 2 White/Pink MX Brown som tyvärr vissa tangenter "kärvar" på, (Ins, Del, Home, End, PgUp, PgDn) efter att ha spillt lite dryck.

Tangentbordet fungerar i övrigt bra.

Har kollat runt på prisjakt och det verkar helt omöjligt att hitta ett vitt tangentbord, så undrar om någon vet om det finns över huvud taget?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det enklaste är väl bara att köpa lösa switchar och byta ut de som kärvar.
Det är ju det som är fördelen med mekaniska tangentbord, går en switch sönder är det bara att löda dit en ny.

Ber om ursäkt om jag inte svarar på din fråga, men det är lättare än man tror att ersätta switcharna. Så bara man får tag på en lödkolv så är det inga problem alls att byta dem.

Permalänk
Inaktiv

@THB: alternativt: rengör det! Koppla ur, sänk ned i vatten, rengör där du kommer åt. Torka ordentligt 3-4 dygn. Koppla in.

Permalänk
Medlem

Det finns ett par vita Leopolds i Sydkorea (sök på ebay.com) och Vortex Pok3r finns med vitt hölje och MX Brown där med.

Jag är själv på jakt efter ett så återkom gärna om du hittar ett du diggar! Jag följer tråden.

Visa signatur

| H440 | 4930k | EVGA 980 Ti SC+ | Intel 530 480 GB | Antec Kühler H2O 1220 | Corsair RM850 | Samsung UE48JU7505 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det enklaste är väl bara att köpa lösa switchar och byta ut de som kärvar.
Det är ju det som är fördelen med mekaniska tangentbord, går en switch sönder är det bara att löda dit en ny.

Ber om ursäkt om jag inte svarar på din fråga, men det är lättare än man tror att ersätta switcharna. Så bara man får tag på en lödkolv så är det inga problem alls att byta dem.

Skrivet av anon257891:

@THB: alternativt: rengör det! Koppla ur, sänk ned i vatten, rengör där du kommer åt. Torka ordentligt 3-4 dygn. Koppla in.

Dessa två alternativ är väldigt bra och inte all för svåra att göra.
Att rengöra tangentordet är det enklare av dem. Något som underlättar är en ''keycap puller'' så du kan ta av keycapsen betydligt snabbare och skadefritt. Sedan kan det behövas olja efter du har tvättat tangenbordet så du mjukar upp switcharna och gör så de känns nästan helt nya! Du kan antingen lägga in det i diskmaskinen eller rengöra det för hand, dock så rekommenderar jag en betydligt längre torkningsperiod. Kan ta en vecka eller två för att torka efter diskmaskinen. Keycap puller: https://www.inet.se/produkt/6607483/king-mod-keycap-remover-s...