Steelseries Experience i-2 (Kontakta glasmästare)

Permalänk

Steelseries Experience i-2 (Kontakta glasmästare)

Använde min i-2 flitigt för några år sedan och bytte senare till en stor tygmatta när CS GO kom ut för att jag behövde den där låga sensen (och stor matta) för att kunna prestera!
Idag kom jag över en gammal tråd där någon kontaktade sin glasmästare för att göra en replica av sin Icemat fast i högre dimensioner. Jag vill göra det samma!

Jag bor i Stockholm och undrar vilken typ av glasmästare man ska kontakta för en sådan uppgift? Självfallet vill jag kunna prata med mästaren i person och visa upp musmattan så han får en känsla av den. Osäker om Icemat och i-2 är exakt samma material (?) men i tråden skriver han att hans mästare använde sig utav Acid Etched Surface. Vad det nu exakt innebär.

Ber om ursäkt om detta är lite för off topic för kringutrustning!

Permalänk
Medlem

Vilken glasmästare som hellst fungerar skulle jag tippa på. Bara att traska förbi och prata med dem. Ytan får man genom att med lämplig syra "lösa upp" ytan på glaset för struktur, en annan metod är blästring. Lämpligt är ju också att fräsa kanterna på mattan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Vilken glasmästare som hellst fungerar skulle jag tippa på. Bara att traska förbi och prata med dem. Ytan får man genom att med lämplig syra "lösa upp" ytan på glaset för struktur, en annan metod är blästring. Lämpligt är ju också att fräsa kanterna på mattan.

Skickades från m.sweclockers.com

Snabbt svar!
Jag vill absolut ha rundade kanter. Skönare för arm och mussladd!
Undra om olika texturer på ytan kan vara "olika bra"? Den är ju lite matt/frostad nu. Undra hur vanligt glas skulle vara.

Permalänk
Medlem

Ytan måste nog vara frostad för att musen ska kunna läsa ytan. Strukturen minskar också friktionen, men man vill nog ha så fin struktur som möjligt, därav etsning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Ytan måste nog vara frostad för att musen ska kunna läsa ytan. Strukturen minskar också friktionen, men man vill nog ha så fin struktur som möjligt, därav etsning.

Skickades från m.sweclockers.com

Så kan det nog vara.
Jag slängde iväg ett mail till 4st olika glasmästare i Stockholm. Vi får se vilka som nappar