Ny telefon i flagskepps segmentet

Permalänk
Medlem

Ny telefon i flagskepps segmentet

Hej!
Har just nu en Samsung Galaxy S6 Edge som det snart är dags att byta ut, har inte så stor koll på hur de olika telefonerna står sig idag men hade föredragit lite bättre batteritid än vad min S6 har just nu då den är lite klen just där. Vill ha en telefon med bra kamera, hyfsad batteritid samt en telefon som flyter smärtfritt utan lagg.

LG G5? Samsung S7? Iphone?

Mvh

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

För min del är det bara Nexus som gäller sedan flera år tillbaka. Kör just nu på 6P som jag är väldigt nöjd med. Jag kan dock förstå att många tycker att den är för stor.

Permalänk
Medlem

Också nöjd med min Nexus 6P.

-Kameran är grym (särskilt om du använder tredjepartsapp med manuella inställningar).
-Vanilla-android är dröm.
-Den är stabil
-Härlig 1440p-skärm
-Helt okej batteritid (under normalt användande, dvs 45 min x 2 på tunnelbana + 2-3 timmar mixat spel och surf/video) så har jag vanligtvis typ 20% kvar när jag går och lägger mig vid 00-tiden, då har den varit utan laddning sedan 7 på morgonen.

Permalänk
Medlem

Huawei P9
-Bra batteritid, brukar ha mer än 50% på kvällen.
-Bra kamera, kolla Pocketnow's review - https://www.youtube.com/watch?v=9XWu3v0juJI
-Ordentligt optimerat system, Var själv kritisk till EMUI pga. iOS influerat. Men måste säga att jag är riktigt nöjd. Flytet är riktigt bra, bättre än de flesta andra märken får jag säga.

Permalänk
Medlem

Dessa telefoner har jag att välja mellan: http://www.telenor.se/privat/mobil-telefoni/mobilutbud/index.... vilken hade ni kört på och varför?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

@cappe: Av dem hade nog valt en S7 edge. Själv använder jag en Nexus 5X och älskar den.

Permalänk

Använder själv också en nexus 6p sen i höstas
Tyvärr inget jag kan rekommendera för priset den har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av cappe:

Hej!
Har just nu en Samsung Galaxy S6 Edge som det snart är dags att byta ut, har inte så stor koll på hur de olika telefonerna står sig idag men hade föredragit lite bättre batteritid än vad min S6 har just nu då den är lite klen just där. Vill ha en telefon med bra kamera, hyfsad batteritid samt en telefon som flyter smärtfritt utan lagg.

LG G5? Samsung S7? Iphone?

Mvh

Varför byta? Bara batteritiden? Dragit in en custom rom? Fick min S6:a att hålla sig 3 dagar med batteritiden och en väldigt bra optimerad rom.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cappe:

Hej!
Har just nu en Samsung Galaxy S6 Edge som det snart är dags att byta ut, har inte så stor koll på hur de olika telefonerna står sig idag men hade föredragit lite bättre batteritid än vad min S6 har just nu då den är lite klen just där. Vill ha en telefon med bra kamera, hyfsad batteritid samt en telefon som flyter smärtfritt utan lagg.

LG G5? Samsung S7? Iphone?

Mvh

Varför behöver du byta telefon? De flesta smartphones har dålig batteritid. Det har inte skett någon massiv förändring på ett år så om telefonen fungerar som den ska är det mest slöseri med pengar att köpa en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Varför byta? Bara batteritiden? Dragit in en custom rom? Fick min S6:a att hålla sig 3 dagar med batteritiden och en väldigt bra optimerad rom.

Skrivet av anon99339:

Varför behöver du byta telefon? De flesta smartphones har dålig batteritid. Det har inte skett någon massiv förändring på ett år så om telefonen fungerar som den ska är det mest slöseri med pengar att köpa en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Abonemanget löper och ut priset är ungefär detsamma. Telenor Change ger mig möjligheten att byta efter 1 år så finns ingen mening med att inte göra det.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av cappe:

Abonemanget löper och ut priset är ungefär detsamma. Telenor Change ger mig möjligheten att byta efter 1 år så finns ingen mening med att inte göra det.

Ge mig din gamla

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cappe:

Abonemanget löper och ut priset är ungefär detsamma. Telenor Change ger mig möjligheten att byta efter 1 år så finns ingen mening med att inte göra det.

Jag förstår, den gamla går iaf att få en slant för! Galaxy S7 Edge är väl den jag hade köpt i nuläget. S6 Edge var en ny variant förra året, men i år är S7 Edge flaggskeppet och har bättre batteritid än S7.

Gillar också HTC 10, men den har sämre kamera än S7 Edge, vilket är bra att veta om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Står mellan S7 edge och iPhone, nu är det dags att byta. Däremot undrar jag hur nya iPhone kommer bli om man ska vänta på den eller om man ska köra på S7 edge nu? Hade varit kul att testa något nytt men Samsung är den bästa nu och vill inte nedgradera mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]