Köpa telefon på amazon.co.uk

Permalänk
Inaktiv

Köpa telefon på amazon.co.uk

Hej.

Tänkte köpa denna:

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B01E08I644/ref=mp_s_a_1_1?qi...

Men vad innebär UK simfree eller vad det står?

Funkar allt normalt i sverige eller är den speciellt anpassad på nå vis för enbart UK?

Mvh

Permalänk

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Är inte det här samma? Kostar 100 kr mer på elggiganten...

Permalänk
Inaktiv

Ska köpa från amazon.

Permalänk
Medlem

Varför köpa från Amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Hej.

Tänkte köpa denna:

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B01E08I644/ref=mp_s_a_1_1?qi...

Men vad innebär UK simfree eller vad det står?

Funkar allt normalt i sverige eller är den speciellt anpassad på nå vis för enbart UK?

Mvh

Det innebär att det är en olåst telefon. Dvs du kan stoppa in vilket simkort du vill i den.

Fråga 2: se fråga 1.

Sen ansluter jag mig till till de andra och undrar varför inte köpa en från en svensk återförsäljare. Känns ju "lite" enklare och reklamera osv om något händer.

Skulle dock vara intressant och veta varför du inte vill köpa från en svensk återförsäljare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DozeN:

Varför köpa från Amazon?

Skrivet av creativ:

Det innebär att det är en olåst telefon. Dvs du kan stoppa in vilket simkort du vill i den.

Fråga 2: se fråga 1.

Sen ansluter jag mig till till de andra och undrar varför inte köpa en från en svensk återförsäljare. Känns ju "lite" enklare och reklamera osv om något händer.

Skulle dock vara intressant och veta varför du inte vill köpa från en svensk återförsäljare.

Ok. Så det blir absolut ingen skillnad att för mig som användare att köpa den? Menar står UK på fler. Vill ju veta vad det innebär i praktiken.

Angående köpet ifrån amazon så får jag förnånliga priser därifrån i och med samarbete med jobbet.. Så ja det blir värt det.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur de är men vissa telefoner kan vara regionslåsta. Vet att de kan vara så om man skulle importera från usa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Hittar fan ingen.info vad UK står för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Hittar fan ingen.info vad UK står för...

Som jag förstått det så handlar det mer om att skilja från US versioner som kan använda andra band för 3g/4g. De telefoner som säljs i sverige och UK har dock samma band om jag förstått det rätt. Så är det i alla fall med Iphone 6s UK som jag köpte från Amazon.co.uk. Iphone har några olika versioner där det finns en väldigt vanlig som säljs i stort sätt överallt, och sen en USA modell som har de band som vissa operatörer i USA använder sig av.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marinlik:

Som jag förstått det så handlar det mer om att skilja från US versioner som kan använda andra band för 3g/4g. De telefoner som säljs i sverige och UK har dock samma band om jag förstått det rätt. Så är det i alla fall med Iphone 6s UK som jag köpte från Amazon.co.uk. Iphone har några olika versioner där det finns en väldigt vanlig som säljs i stort sätt överallt, och sen en USA modell som har de band som vissa operatörer i USA använder sig av.

Men då är det väl helt lugnt att köpa en UK då? haha försöker googla men hitta fan inte, och inte lyckats mejla dem och fråga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Men då är det väl helt lugnt att köpa en UK då? haha försöker googla men hitta fan inte, och inte lyckats mejla dem och fråga..

Kolla om Huawei har något på sin sida om vilka modeller de har för olika regioner. Apple hade en sida som gjorde det lätt att se att UK versionen var samma som väldigt många länder.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marinlik:

Kolla om Huawei har något på sin sida om vilka modeller de har för olika regioner. Apple hade en sida som gjorde det lätt att se att UK versionen var samma som väldigt många länder.

står inget. men tror fan det fungerar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

står inget. men tror fan det fungerar!

Det borde det göra. Att skriva UK handlar som sagt om att se till att Amerikanare inte köper därifrån och sen blir arga för att mobilen inte fungerar med de band de har.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marinlik:

Det borde det göra. Att skriva UK handlar som sagt om att se till att Amerikanare inte köper därifrån och sen blir arga för att mobilen inte fungerar med de band de har.

Jo lär väl vara något sådant
Chansar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marinlik:

Som jag förstått det så handlar det mer om att skilja från US versioner som kan använda andra band för 3g/4g. De telefoner som säljs i sverige och UK har dock samma band om jag förstått det rätt. Så är det i alla fall med Iphone 6s UK som jag köpte från Amazon.co.uk. Iphone har några olika versioner där det finns en väldigt vanlig som säljs i stort sätt överallt, och sen en USA modell som har de band som vissa operatörer i USA använder sig av.

Går att få till svenskt tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Går att få till svenskt tangentbord?

Har du aldrig använt en Android telefon?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon217901:

Går att få till svenskt tangentbord?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Går att få till svenskt tangentbord?

Självklart. Mjukvaran är densamma. Som sagt. De skriver "UK" för att inte amerikanare som använder samma band ska beställa mobilen och sen bli besvikna på att den inte fungerar fullt ut i USA.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv

Dåså. Tack för alla svar. beställer ikväll