Konstig ljud i hörlurarna!

Permalänk

Konstig ljud i hörlurarna!

Igår märkte jag när jag startade upp datorn att mina hörlurar (razer kraken pro) (inte usb) lät skit konstigt. När jag var inne på Spotify så hörde jag musiken skit väl men inte den som sjöng. Har kollat runt lite på Realtek men ingenting har ändrats där. Skulle uppskattas om jag kunde få lite ideer. Och basen i hörlurarna är typ helt borta. Och att rösten på en del låtar ekade det konstigt.

Permalänk
Medlem

Kan vara kabeln som har blivit dålig på något ställe så att den inte får ordentlig kontakt med datorn.
Är ganska stor sannolikhet att något som har med ditt headset att göra har gått sönder då de oftast inte är av särskilt hög kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Kan vara kabeln som har blivit dålig på något ställe så att den inte får ordentlig kontakt med datorn.
Är ganska stor sannolikhet att något som har med ditt headset att göra har gått sönder då de oftast inte är av särskilt hög kvalité.

Jajamensan! Håller med dig fullständigt Det ä säkert glapp nånstans i kabeln, prova att böja den i alla olika vinklar. Det är ganska vanligt att det blir glapp i själva kontakten (p.g.a böjningar eller andra mekaniska belastningar) så börja med att vicka kabeln samt kontakten i alla olika vinklar :D:D Kan också vara möjligt (ifall du har transporterat datorn) att nån kabel i datorn skakat lös, hände för mig på min gamla burk en gång har jag för mig

Mvh Dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

Håller med övriga, låter spontant som en kabel som inte är hel eller kontakt som inte är ordentligt intryckt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som att du har någon surround-inställning aktiverad.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv

Grabben köpte de lurarna och ljudet är jättedåligt i de så vi fick slänga de och köpa nya.
Köpte QPAD QH-90 och de har jättefint ljud.

Permalänk
Rekordmedlem

Om det är nått som plötsligt uppstått efter att de tidigare fungerat så är det nästan garanterat avbrott på jorden nånstans, oftast uppstår det där lurkabeln går in i kontakten som sitter fastgjuten i änden på den men det kan ibland uppstå på andra platser också.
Mät helst, men annars så kan du klippa av 1 dm på kabeln och löda dit en ny kontakt och prova.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Förmodligen var det glapp i sladden.

Så tänkte undra om någon vet något bra gaming headset för 1500kr ungefär? Ska vara bra mic med!