Ducky gör miniräknare med Cherry MX RGB

Permalänk
Melding Plague

Ducky gör miniräknare med Cherry MX RGB

Tangentbordstillverkaren Ducky hittar fler ställen att gaffla in belysning på, där företagets kommande miniräknare kommer bestyckad med Cherry MX RGB-brytare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu saknas det bara en mobiltelefon med Cherry MX-switchar!

Permalänk
Medlem

Too cool for school.

Permalänk
Medlem

Blickarna man får när man drar fram denna på provet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Nu saknas det bara en mobiltelefon med Cherry MX-switchar!

haha, jag hade lätt köpt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Denna med MX Green/blue switchar!
Snacka om att man gjort folk galna på te x prov.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Passande att dom döpt den till pocket när man behöver en väska..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vore najs med en skrivmaskin med mekaniska brytare som man kan koppla till surfplattan och ha som tangentbord.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Det där är ingen miniräknare...

Permalänk
Inaktiv

Sälja datorn och köpa en sådan istället?

Jag ser det som en ren marknadsföringsmojäng, då den praktiska användningsområdena ej är så stora. Visst om den blir väldigt billig högst 200kr kan det bli några sålda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Usling:

haha, jag hade lätt köpt

nej, det hade du inte...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Snarare en numpad med inbyggd miniräknare.

Rätt praktiskt på kontor, men då behöver man inte RGB-belysning.

Permalänk

En förutsättning är att en räknare kan räkna ut saker... Har den ens upphöjnings funktion? O,o Fräckt koncept ändå. Hatar hur de flesta miniräknare känns... Skriver lätt fel.

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Om denna miniräknare har stöd för en USB-sladd så man kan använda den som en gaming-pad kan det bli ett köp.. Om den kostar max 200 kr

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Skulle kunna köpa bara för att ha som självstående numpad till ett tenkeyless tangentbord.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av prawler646:

En förutsättning är att en räknare kan räkna ut saker... Har den ens upphöjnings funktion? O,o Fräckt koncept ändå. Hatar hur de flesta miniräknare känns... Skriver lätt fel.

Kollar man på bilderna så har den roten ur och misstänker att klarar man av att göra en funktion för roten ur är upphöjning inte direkt svårt

Och frågar man varför: varför inte? Den är nog lika stark som Ti räknarna ändå bara lite sämre skärm

Permalänk
Medlem

Vet inte varför, men jag tycken den är råcool

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas det kommer till telefon med.

Permalänk
Avstängd

Den här kan inte stå sig mot en riktig miniräknare som TI-84 Plus serien, TI-Nspire serien eller HP Prime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vet inte varför, men jag tycken den är råcool

Håller med! Kommer att införskaffas.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Saknas bara vattenkylning nu också så man kan klocka skiten ur den. Ingen tid att förlora när man sitter på prov!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ser ut som en helt vanlig miniräknare. Ser inte varför man ens behöver mekaniska switchar till den..Tror inte att folk väljer den hät över dem små miniräknarna som går för typ 50-100 spänn.. Ni vet såna som typ är lika stora som kreditkort. Vet att föräldrarna använder en sån när dem plussar på massa räkningar inför lönedagen.

Och när det kommer till proffisonel behov för t.ex. Matematik 2, 3 osv. Så är ju denna helt värdelös. De försökte ju med något nytt i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ingen omvänd polsk notation (RPN) inget köp.

Permalänk
Medlem

@Obligatorisk:
RGB belysning är rätt smart ändå, även vanligt folk vill ha bakgrundsbelysta tangenter.
Fördelen med RGB är att man endast behöver ett tangentbord för alla färger, istället för ett grönt, ett rött, ett blått etc. Med RGB kan kunden ställa in till vilken färg som helst.

Hoppas RGB blir normen framöver tbh :). Trycker ned priserna lite till då.

Permalänk
Snusfri

Hoppas Ducky tar och släpper en multifjärr med Cherry MX brytare med

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Den här kommer jag skaffa tillsammans med ett TKL-tangentbord i framtiden så jag kan ha den på vänster sida så det blir mer plats på musmattan och jag slipper ta bort handen från musen när räkningarna ska betalas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu fattas det bara mikrofoner med RGB belysning.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Inaktiv

Känns mest som en kul pryl som tyvärr saknar några direkta realistiska användningsområden. Men en grafritare i samma stuk hade faktiskt varit lite väl lockande.

Permalänk
Medlem

Undrar om jag är ensam att tycka rgb är negativt. I teorin så alstrar det onödig värme. Samma sak på gpu mobo och allt annat. Inget för mig.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

@warmerspy: SSsshh ge inte tillverkarna några dåliga idéer. Vi behöver absolut inte fler RGB leds på varenda pryl

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w