Topre Realforce RGB är tangentbord med justerbar aktiveringspunkt

Permalänk
Melding Plague

Topre Realforce RGB är tangentbord med justerbar aktiveringspunkt

Japanska Topre finns på plats på årets Computex-mässa och visar upp sin senaste skapelse – Realforce RGB med tre aktiveringspunkter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Åh shit, kommer bli som bilar. JDM tangentbord och skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett att det går att ändra vikten för att trycka ner en tangent. Vill ha 30g topre men orkar inte med japansk layout och specialbeställa var alldeles för bökigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Jag vill ha ett jdm ducky

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Gillar pris gemförelsen Bästa pris på L'Oreal Serie Expert Force Vector Shampoo 250ml

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Hade hellre sett att det går att ändra vikten för att trycka ner en tangent. Vill ha 30g topre men orkar inte med japansk layout och specialbeställa var alldeles för bökigt.

Japan har ISO-layout precis som vi om jag inte missminner mig?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

När ska vi få tangentbord med analoga brytare?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Välkomna till Computex RGB 2016.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

När ska vi få tangentbord med analoga brytare?

Om du vill påskynda den processen kan du alltid ta och stödja Wooting One i deras Kickstarter-kampanj.
https://www.kickstarter.com/projects/wooting/the-analog-mechanical-keyboard-for-precise-movemen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Om du vill påskynda den processen kan du alltid ta och stödja Wooting One i deras Kickstarter-kampanj.
https://www.kickstarter.com/projects/wooting/the-analog-mechanical-keyboard-for-precise-movemen

Grymt! Ser dock ut som att målet redan är uppnått så jag inväntar nog tills det släpps som färdig produkt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Välkomna till Computex RGB 2016.

Blir så lack. Man får betala så mycket mer för RGB-finesser. Någonting jag själv skyr. Jag är glad om man kan inaktivera ljuset på tangentbordet/mus öht. Till och med GPU:er kommer i RGB-utförande.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Priset på 120 till 150 USD är väl OK jämfört med vad Topre Realforce annars brukar kosta.
£160 - £180 för ett Realforce resp. £120 för ett Type Heaven på The Keyboard Company, och det också utan moms. (USA brukar inte ha momsen i priset)

Skrivet av Casper:

Japan har ISO-layout precis som vi om jag inte missminner mig?

Näpp. Samma Return-tangent, men liten Backspace, lång vänstershift och kort högershift (istället för tvärtom) och framför allt tre till tangenter på sidorna om mellanslagstangenten för styrning av tolkning från fonetiskt (Hiragana) till bildskrift (Kanji). Mellanslagstangenten är därför också ofta mindre än ISO och ANSI.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.