Noctua visar kylarhölje med färgglada inlägg på Computex 2016

Permalänk
Melding Plague

Noctua visar kylarhölje med färgglada inlägg på Computex 2016

Österrikiska Noctua håller sig borta från RGB-belysning och introducerar istället kylarhöljen med inlägg i tre olika färger på Computex 2016.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Thats the way to go!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd

Jag kommer köpa direkt till min D15!

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Medlem

Nu detta är ett mer tilltalande sätt att få till en snygg insida istället för disco, jag ska smycka min NH-D15 jag med!

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Den där bruna färgen de haft är förskräcklig.

Permalänk
Medlem

Det känns som om årets Computex påminner mycket om hur varenda jävla hemsida såg ut runt 1994, det var blinkande bollar i kulörta färger överallt på ALLA hemsidor, givetvis med den obligatoriska "under construction"-gifen.

Det här är dock något som jag tycker är en skitsmart och enkel produkt! Hade jag kört tonkylare hade jag defenitivt funderat på något sånt här... eller egentligen, konstruktionen ser otroligt simpel ut, kanske är något man skulle kunna specialbeställa själv hos någon plåtslagare för billig peng?

Snyggt och smart iaf och man vill ha någon form av färgtema i sin låda!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem

"Vi är ingenjörer, vi bryr oss inte om att fläktarna är bruna."
"Här har ni nya kylarhöljen med olika färginlägg."

Permalänk
Medlem

deras bruna fläktar är ju riktigt stiliga när man väl haft dom ett tag, dom sticker verkligen ut med sitt färgval och creds för att dom inte enbart böjer sig för massorna utan kör sitt race.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför det står Chromax istället för Noctua, någon som vet varför?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Surpuppa:

Förstår inte riktigt varför det står Chromax istället för Noctua, någon som vet varför?

Dom kallar höljet för Chromax

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det känns som om årets Computex påminner mycket om hur varenda jävla hemsida såg ut runt 1994, det var blinkande bollar i kulörta färger överallt på ALLA hemsidor, givetvis med den obligatoriska "under construction"-gifen.

Det här är dock något som jag tycker är en skitsmart och enkel produkt! Hade jag kört tonkylare hade jag defenitivt funderat på något sånt här... eller egentligen, konstruktionen ser otroligt simpel ut, kanske är något man skulle kunna specialbeställa själv hos någon plåtslagare för billig peng?

Snyggt och smart iaf och man vill ha någon form av färgtema i sin låda!

Är det bara jag som tycker RGB är segraren i striden mot den röda plastbiten? :S Vad finns inte att gilla med RGB? Man väljer en färg, en profil för stegrande effekt, om den ska byta färg eller om man ens vill ha den på eller inte. Mättar ju alla munnar.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Är det bara jag som tycker RGB är segraren i striden mot den röda plastbiten? :S Vad finns inte att gilla med RGB? Man väljer en färg, en profil för stegrande effekt, om den ska byta färg eller om man ens vill ha den på eller inte. Mättar ju alla munnar.

Har personligen inget stort agg mot RGB-belysning, men jag tycker det börjar gå lite till överdrift. Det finns antagligen en stor skara hårdvarukonsumenter som inte har något som helst intresse av RGB-möjligheter, då kan man nog tycka det känns onödigt att man behöver betala lite extra för att kanske få samma moderkort, grafikkort eller vad det nu kan vara med en funktion som är helt onödig.

Kör du ett chassi utan fönster t ex så spelar det ju ingen roll om det ser ut som en julgransfest på ecstasy i datorn, det är ju ändå ingen som ser det. Det känns mer som att det är avsaknaden att kunna köpa samma produkt fast utan bling-blinget som är det som folk hakar upp sig på. Är övertygad att även om en random person inte gillar RGB så kan denne ändå tycka att det kan se ok eller snyggt ut på vissa system, även om de själva inte skulle vilja den lösningen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

Jag kommer köpa direkt till min D15!

Enligt artikeln så är dem inte kompatibla med NH-D15 utan enbart NH-D15S.

Citat:

Noctua planerar att lansera dessa höljen för kylarna NH-D15S samt NH-U12S inom kort med ett rekommenderat pris på 20 dollar, vilket motsvarar cirka 210 kronor inklusive moms.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

JAAAAAA!! Äntligen så har Noctua hittat sitt förnuft och insett att "kaffebrunt", eller "kräksfärg" som jag hellre kallar det, kanske inte tilltalar alla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Enligt artikeln så är dem inte kompatibla med NH-D15 utan enbart NH-D15S.

Det är samma kylfläns. förmodligen går det bara köra en fläkt tillsammans med Chromax's bracketen. Finns ingen annan skillnad mellan D15 och S-variantien mer än att den ena kommer med två fläktar. Varför den bara skulle stödja D15S verkar otrovärdigt, troligtvis ett skrivfel.

Permalänk
Medlem

"Några planer på att expandera produktlinjen med RGB-belysning finns inte i dagsläget, utan allt fokus ligger på forskning för lägre ljudnivå och högre värmeavledning."

YEEAAH!

Permalänk
Medlem

Intressant det som Jonas säger angående "Active Noise Canceling" fläkten, det är ju exakt samma som Linus pratar om i deras Computex reportage om Noctua angående uppföljaren till NF-F12 fläkten som de visade (liknar Gentle Typhoon fläktarna) och han nämner inte ANC funktionen om den, så det verkar nästan att någon har fått fel/misstolkat infon som Noctua har gett, eller så är det helt enkelt samma fläkt men de har inte gett hela bilden till respektive reporter.

https://www.youtube.com/watch?v=_CbOi4pYLT0

Men visst håller med dom om att utseendet spelar ingen roll, bara det är tyst och kyler bra.

Permalänk
Medlem

Borde komma tråkiga modeller som är strippade på allt krimskrams för oss som inte har fönster och är mer intresserade av att titta på skärmen än lådan, kanske mer prestanda för pengarna istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Dom kallar höljet för Chromax

Jo det förstår jag, men förstår inte varför de inte vill visa sitt märke mer

Edit: Tydligen är Chromax deras färgglada saker, visste inte om detta. Då förstår jag varför höljena heter det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Det är samma kylfläns. förmodligen går det bara köra en fläkt tillsammans med Chromax's bracketen. Finns ingen annan skillnad mellan D15 och S-variantien mer än att den ena kommer med två fläktar. Varför den bara skulle stödja D15S verkar otrovärdigt, troligtvis ett skrivfel.

NH-D15S har inte samma kylfläns. NH-D15S har förskjuten kylfläns. Vet inte hur mycket det kommer påverka kompatibiliteten eller om det är ett skrivfel i artikeln. Men NH-D15S och NH-D15 har inte samma design även om man överser fläktantalet.

Citat:

Compared to the award-winning NH-D15, the S-version uses an off-set, asymmetrical layout and a single instead of dual NF-A15 fans.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

Istället för färgglada inlägg kan dom väl ta fram en MIL-STD fläkt som är certifierad för industribruk och militären?
Eller ta fram något med högre MTBF eller längre garantitid?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Enligt artikeln så är dem inte kompatibla med NH-D15 utan enbart NH-D15S.

Jag har faktiskt S varianten då jag ska köra mITX system i framtiden

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Medlem

Framtida tråd på sweclockers:

"Funderar på att modda datorn, tycker ni jag ska ha den röda plastbiten? Eller kanske den gula?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

Jag har faktiskt S varianten då jag ska köra mITX system i framtiden

Jaha Antog annorlunda iom din signatur.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Istället för färgglada inlägg kan dom väl ta fram en MIL-STD fläkt som är certifierad för industribruk och militären?
Eller ta fram något med högre MTBF eller längre garantitid?

Jag tror inte detta tog lång tid utav deras ingenjörer och är en rätt ren och riskfri inkomstkälla. (Gissar en ingenjörs kaffepause ungefär.)

Dem har även redan en industriell avdelning. MIL-STD är bara marknadsföring för oss konsumenter då det innehåller så mycket mer än kvalité. Givet att du inte arbetar i amerikanska militären givetvis.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

NH-D15S har inte samma kylfläns. NH-D15S har förskjuten kylfläns. Vet inte hur mycket det kommer påverka kompatibiliteten eller om det är ett skrivfel i artikeln. Men NH-D15S och NH-D15 har inte samma design även om man överser fläktantalet.

I så fall förstår jag verkligen inte Noctuas val av kompatibilitet. Deras D14 och D15 måste vara de mest sålda och populäraste modellerna (egen uppfattning). Varför gör dem då brackets till deras mindre populära kylare?

Hade hoppats på att uppgradera min D15, men det vill inte Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

I så fall förstår jag verkligen inte Noctuas val av kompatibilitet. Deras D14 och D15 måste vara de mest sålda och populäraste modellerna (egen uppfattning). Varför gör dem då brackets till deras mindre populära kylare?

Hade hoppats på att uppgradera min D15, men det vill inte Noctua

En annan YouTube video jag kollade på så sa dom att det kommer till både D15 och D15S.

Permalänk
Medlem

Noctua och färgglada i samma mening?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi