Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Big Short
Filmen om finanskrisen. Helt ok film, Christian Bale som den galne matematikern som ingen tror på, Brad Pitt som hjälper garagesäljarna och så Steve Carell med det eviga munlädret. 3/5

The Trust
Nicoals Cage och Elijah Wood som två korrupta poliser som en dag gör en vansinnig kupp. 2/5

Hatefull eight
Tråkigaste film jag har sett på länge. 1//5

Captain America civil war 3D, på premiärdagen solklar 4/5

Permalänk
Medlem

10 Cloverfield Lane
http://www.dn.se/kultur-noje/filmrecensioner/filmrecension-dr...

Bra, sevärd. Kändes lite långdragen vissa stunder. Men det kan ha med att jag lätt blir rastlös och tappar koncentrationen till och från.

Men den får en 8 av dom 10e.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Strömmade Pulp Fiction på Netflix för att påminna mig om varför jag en gång i tiden tyckte Tarantino var en bra regissör. Vilken dålig film. Alla hans filmer suger. Till och med True romance som han har skrivit. Finns det något jag har missat? Det suger garanterat också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Strömmade Pulp Fiction på Netflix för att påminna mig om varför jag en gång i tiden tyckte Tarantino var en bra regissör. Vilken dålig film. Alla hans filmer suger. Till och med True romance som han har skrivit. Finns det något jag har missat? Det suger garanterat också!

Har du inte sett Django Unchained så är det en riktigt fet film!! Leonardo DiCaprio gör en riktigt bra "Svinroll" i den Måste ses!

The Hateful Eight 7,9/10 av 247 624st röster

De hänsynslösa, Kill Bill......Jalistan kan göras lång Det är en filmkonst som är lite udda, med mycket dialog i början, sen bara ultravåld och blod Jag älskar det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Dirty Grandpa.. Rätt rolig film faktiskt..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Har du inte sett Django Unchained så är det en riktigt fet film!! Leonardo DiCaprio gör en riktigt bra "Svinroll" i den Måste ses!

The Hateful Eight 7,9/10 av 247 624st röster

De hänsynslösa, Kill Bill......Jalistan kan göras lång Det är en filmkonst som är lite udda, med mycket dialog i början, sen bara ultravåld och blod Jag älskar det.

jag såg ca halva django sen stängde jag av. Har inte sett hateful eight. Jag tycker tarantino sedan några filmer sedan bara upprepar sig. Det finns inget värde i att se ännu en film av honom. Men kul att åtminstone du tycker om dem!

Permalänk
Medlem

Zootopia:

Bästa animerade film jag sett på länge. Rolig och med hjärtat på rätta stället. Till skillnad från Inside Out som jag tycker är fruktansvärt överskattad.

Crimson Peak:

Klassisk spökhistoria i fantastiska miljöer samt bra skådespel. Ingen enastående film - men helt klart sevärd.

Southpaw:

Hjärtskärande boxningshistoria med en süperb Jake Gyllenhaal i huvudrollen.

Mad Max:

Vilken enastående smörja. Förstår inte hyllningarna.

The Theory of Everything:

Fantastiskt drama om en av vår tids mest imponerande individer.

The Imitation Game:

Trevlig, historisk film med mycket fint skådespel.

Jag har sett ovanligt mycket film det senaste!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

jag såg ca halva django sen stängde jag av. Har inte sett hateful eight. Jag tycker tarantino sedan några filmer sedan bara upprepar sig. Det finns inget värde i att se ännu en film av honom. Men kul att åtminstone du tycker om dem!

Känner på mig att, du såg hela Ted

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hail Caesar. Cohen brödernas senaste film. Lite knepig men bra. Antagligen något man behöver se ett par gånger för att förstå vad den egentligen handlar om.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Precis hemkommen från Warcraft på IMAX, mycket action och riktigt välgjord.
7-8/10 från min sida.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag hade tydligen inte sett "Man on Fire" förut. Började titta på den för att jag hade tråkigt i tron om att jag redan sett den och tyckte om den, men jag kände inte alls igen den. Bra film. Är kanske lite partisk då jag tycker Denzel är grym, plus att hon den där tjejen (Dakota Fanning hette hon tydligen) var riktigt duktig! 7,5/10

Skrivet av FabriciusRex:

jag såg ca halva django sen stängde jag av. Har inte sett hateful eight. Jag tycker tarantino sedan några filmer sedan bara upprepar sig. Det finns inget värde i att se ännu en film av honom. Men kul att åtminstone du tycker om dem!

Alla är vi olika. Du tycker att Tarantino gör dåliga filmer, jag tycker att du har otroligt dålig smak!

Permalänk

Warcraft, 7/10 en stark sjua. Orcerna var riktigt härligt gjorda. Rekommenderas till alla som gillar warcraft lore.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte Avatar på bluray när den släpptes.

Kollade häromdagen, tre timmars versionen.

Blir inte klok. Gillade filmen, genuint. Men.........

Gillade "syftet" med filmen och den var rejält bra gjord även om datorgrafiken (vet att den är gjord för sju år sedan! ) kändes som datorspel.

Nu kommer "men":et!

Kändes som jag tittade på "Dansar med vargar igen! En film jag tycker oerhört mycket om, inte sett den på länge iofs. Kändes även som om alla "klyschor" man kan använda i filmer användes!

Dold text

Vill inte gå in för mycket på handling om fler som jag inte tittat på den än.

Betyg för min del. 3+. Vill att den ska vara en stark fyra egentligen men mitt "men" drar ner det lite.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

WarCraft... Inte någon höjdare, men snygga effekter iaf hehe... Gillade INTE hur de hade ändrat storyn.

SPOILERS!!!

Gillade verkligen inte hur Lothar inte kände Khadgar, alltså de är polare sen barnsben?! förstörde för mig. Sen att de litar på Garona efter typ 5 minuter ba ja tjena här får du ett vapen häng med oss istället bla bla och att Lothar och Garona blev kära typ... Det kändes som att det var två olika filmer , när det var Orcher var det RIKTIGT bra men så fort de bytte till människorna drogs energin i filmen ner eller något svårt att beskriva men det var riiiktigt kasst... Tycker endel skådisar var helt värdelösa.

Medivh gjorde ett bra jobb dock

Dold text
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Oneone: and who the f*uck is alodin?
fanns mycket i filmen som inte riktigt stämmer med lore. men jag har sett den 2 gånger på bio, första gången vanlig 3d (vilket suger) och andra gången på IMAX. men jag gillar filmen skarpt och tycker att den fått oförtjänt mycket skit av kritiker. för även om man inte är någon warcraft fantast så är den inte dålig.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

@issue , vart skrev jag Alodin?

Jo jag vet det tycker jag också, men de kunde gjort det så mycket bättre med tanke på budget osv... Hade blivit 100 ggr bättre med lite gore också, de dödade folk sen var svärden helt nyblanka och finputtsade sådant stör jag mig på som fan.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Oneone: nej inte du.. men det fanns ju en karaktär med namn Alodin som iaf inte jag har snubblat över i några böcker jag läst

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Var och kollade på warcraft igår, alla polare hade redan sett den så jag ringde mossan hon följde med.

Jag tyckte filmen var riktigt bra, loren och warcraft aside så tyckte jag det hände något hela tiden, extremt bra gjort grafiskt osv.

Men mossan älskade filmen, hon sa det var en av dom bästa filmer hon sätt på länge.
Så tydligen kan 50+ mossor gilla Warcraft fast hon inte har någon aning om lore eller något (berättade bara lite vad filmen handlade om innan typ)

Längtar till 2an

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@Oneone: nej inte du.. men det fanns ju en karaktär med namn Alodin som iaf inte jag har snubblat över i några böcker jag läst

Jaaa okej, var inte det Lothars son i filmen? han har ju fan ingen son :S hahaha.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Höstlegender på tv igår kvll

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Såg The good, the bad and the ugly eller Il buono, il brutto, il cattivo som den egentligen heter, för första gången, borde vara straffbart att ha missat den filmen om man är 30
Solklar 9,5/10

Nu ska man bara se resterande filmer, får börja om från scratch och se de i korrekt ordning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The Shining

Ännu ett mästerverk av Stanley Kubrick som, enligt mig, är ett perfekt exempel på hur en riktig skräckfilm ska vara. Utan att förlita sig på okreativa och billiga jumpscares så lyckas denna film verkligen med att ge en obehaglig och skrämmande känsla när man ser den. Och precis som Kubricks andra filmer så är The Shining utav högsta detalj när det gäller filmkonsten. Ingenting i filmen är omedvetet placerat även om man själv inte tycks förstå sig på det, allt är medvetet och har ofta en inre mening.

10/10

Permalänk
Medlem

Warcraft 6/10

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@Oneone: nej inte du.. men det fanns ju en karaktär med namn Alodin som iaf inte jag har snubblat över i några böcker jag läst

http://wowwiki.wikia.com/wiki/Alodi

Skrivet av Oneone:

WarCraft... Inte någon höjdare, men snygga effekter iaf hehe... Gillade INTE hur de hade ändrat storyn.

SPOILERS!!!

Gillade verkligen inte hur Lothar inte kände Khadgar, alltså de är polare sen barnsben?! förstörde för mig. Sen att de litar på Garona efter typ 5 minuter ba ja tjena här får du ett vapen häng med oss istället bla bla och att Lothar och Garona blev kära typ... Det kändes som att det var två olika filmer , när det var Orcher var det RIKTIGT bra men så fort de bytte till människorna drogs energin i filmen ner eller något svårt att beskriva men det var riiiktigt kasst... Tycker endel skådisar var helt värdelösa.

Medivh gjorde ett bra jobb dock

Dold text

Det var väl ändå Medivh som Lothar var barndomsvän med?

Dold text
Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Strömmade Pulp Fiction på Netflix för att påminna mig om varför jag en gång i tiden tyckte Tarantino var en bra regissör. Vilken dålig film. Alla hans filmer suger. Till och med True romance som han har skrivit. Finns det något jag har missat? Det suger garanterat också!

Tycker inte Pulp Fiction suger, men den är klart överskattad. Hateful Eight var nog bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tycker inte Pulp Fiction suger, men den är klart överskattad. Hateful Eight var nog bättre.

Jag kanske bör ge den en chans...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lydvig:

The Shining

Ännu ett mästerverk av Stanley Kubrick som, enligt mig, är ett perfekt exempel på hur en riktig skräckfilm ska vara. Utan att förlita sig på okreativa och billiga jumpscares så lyckas denna film verkligen med att ge en obehaglig och skrämmande känsla när man ser den. Och precis som Kubricks andra filmer så är The Shining utav högsta detalj när det gäller filmkonsten. Ingenting i filmen är omedvetet placerat även om man själv inte tycks förstå sig på det, allt är medvetet och har ofta en inre mening.

10/10

Har ni sett "dokumentären" Room 237 som handlar om filmen The Shining? Ganska intressant och underhållande. Sedan är det ju såklart upp till var och en att själv tolka filmen och dess ev. "budskap".

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Warcraft såg jag igår.
Helt okej popcorns rulle.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jackass 2, helt underbart!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Har ni sett "dokumentären" Room 237 som handlar om filmen The Shining? Ganska intressant och underhållande. Sedan är det ju såklart upp till var och en att själv tolka filmen och dess ev. "budskap".

Har kollat lite på youtube om olika teorier och där nämns ofta den här dokumentären, tror faktiskt jag ska kolla in den nu!