Colorful visar moderkort med integrerat Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Om detta kommer ut på marknaden är det väl bara en tidsfråga innan kidsen spelar VR-spel under rasterna i skolan.

Det är nog bara en tidsfråga oavsett Nintendo VRS

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Handla mer om att produktionskostnaden för PS3 och till viss del 360 var skyhöga. Hade PS4 och Xbone haft samma omkostnader så hade vi haft konsoler av rang och pris därefter.

Skickades från m.sweclockers.com

Konsoler av rang är att föredra framför billigt junk som slöar ner PC-spelen och gör portningar till ett mindre helvete med slutresultat därefter. Jag tror folk är villiga att betala för kvalitet.

Om inte så får man väl göra en "basic"-variant för de "prismedvetna" med 720p i 30FPS, och en "Ultra-gamer elite Xtreme" variant för de som vill ha bra prylar, och portningar utgår ifrån den senare varianten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Inget nytt direkt.

Back at Computex 2012, ASUS showed a similar concept motherboard. They called it the ASUS X79 Zeus which featured the LGA 2011 socket, insane power delivery system and just like the B150-GP104, an on-board GPU solution but not just any GPU solution. The motherboard was equipped with dual HD 7970s on the same PCB. This motherboard had insane power requirements. Aside from the CPU delivery which was 8-Pin for the socket and 24-Pin ATX for the board, the GPUs required two 8+6 Pin configurations. The motherboard never hit retail but that is possible due to the much insane requirements featured on this product which would had led to a shockingly high price.

http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/06/ASUS-Zeus-2.jpg

Vem har sagt att det är något nytt? Men jag tvivlar på att ASUS hade Geforce GTX 1070 på 2012 (vilket är vad nyheten handlar om), tittar du sedan vidare på utformningen utav moderkortet så ser det ut att vara utformat för laptops och där är det absolut ingen nyhet, då ligger din jämförelse med ASUS kortet hästlängder efter i alla fall.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Konsoler av rang är att föredra framför billigt junk som slöar ner PC-spelen och gör portningar till ett mindre helvete med slutresultat därefter. Jag tror folk är villiga att betala för kvalitet.

Om inte så får man väl göra en "basic"-variant för de "prismedvetna" med 720p i 30FPS, och en "Ultra-gamer elite Xtreme" variant för de som vill ha bra prylar, och portningar utgår ifrån den senare varianten.

Fast en konsol av rang hade helt plötsligt kostat dubbelt så mycket vilket är dåligt för försäljningen. Varken Sony eller Microsoft har någon lust att subventionera kostnaderna den här generationen. Det höll på att sänka Sony förra gången de försökte och det tog många år innan de räknade hem investeringarna i PS3. Men om du kan tänka dig att betala mellanskillnaden för alla de miljoner som inte riktigt tycker att 8000 kr är en vettig summa för en digital leksak så går det säkert att lösa något med Sony och Microsoft.

Angående nyheten verkar många ha missat att det är en prototyp. Det är inte konstigt att den ser udda ut då det inte är en färdig produkt. För övrigt verkar den rätt intressant men väldigt nischad. De borde kanske vänta på konsument-GPUer med HBM innan skarp lansering då de kan spara väldigt mycket plats. mITX med integrerad GPU vore ju riktigt najs.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Detta är nya Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast en konsol av rang hade helt plötsligt kostat dubbelt så mycket vilket är dåligt för försäljningen. Varken Sony eller Microsoft har någon lust att subventionera kostnaderna den här generationen. Det höll på att sänka Sony förra gången de försökte och det tog många år innan de räknade hem investeringarna i PS3. Men om du kan tänka dig att betala mellanskillnaden för alla de miljoner som inte riktigt tycker att 8000 kr är en vettig summa för en digital leksak så går det säkert att lösa något med Sony och Microsoft.

Angående nyheten verkar många ha missat att det är en prototyp. Det är inte konstigt att den ser udda ut då det inte är en färdig produkt. För övrigt verkar den rätt intressant men väldigt nischad. De borde kanske vänta på konsument-GPUer med HBM innan skarp lansering då de kan spara väldigt mycket plats. mITX med integrerad GPU vore ju riktigt najs.

De borde i så fall titta på hur t. ex skrivartillverkare gör. Principen går ut på att skrivaren säljs till förlustpriser men å andra sidan är patronerna god marginal på. Jag skulle vilja se något liknande för konsoler i så fall om folk nu är så gnälliga med priset. Det de faktiskt får ta och tänka till lite granna på är att de förstör för PC-spelare när de håller på som de gör nu. Det är inte OK inte bra för någon i längden. Särskillt Microsoft borde ha det i åtanke då de fortfarande är beroende av PC-marknaden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

De borde i så fall titta på hur t. ex skrivartillverkare gör. Principen går ut på att skrivaren säljs till förlustpriser men å andra sidan är patronerna god marginal på. Jag skulle vilja se något liknande för konsoler i så fall om folk nu är så gnälliga med priset. Det de faktiskt får ta och tänka till lite granna på är att de förstör för PC-spelare när de håller på som de gör nu. Det är inte OK inte bra för någon i längden. Särskillt Microsoft borde ha det i åtanke då de fortfarande är beroende av PC-marknaden.

Nu var det ju så Microsoft och Sony i princip gjorde förra generationen. Dyrt och riskabelt och hur hög attach rate ens plattform har blir extremt viktigt för hur snabbt man kan tjäna tillbaks pengarna på hårdvaran.

Nu har ju detta redan förklarats innan av en annan användare men någon måste stå för kostnaden. Speciellt Sony klarar inte det då deras ekonomi är usel (även om den tycks ha bättrat sig något på senare tid). Och kunden vill betala så lite som möjligt, helst ingenting vilket begränsar vad man kan stoppa in. Dyra "konsoller" är en flopp, se bara denna dagsfärska artikel om Steam Machine: http://www.sweclockers.com/nyhet/22242-steam-machines-forsalj...

Kunderna finns inte, marknaden finns inte. Inte så att det går att tjäna några pengar på det. Frågan är om ens Valve tror på konceptet längre.

Permalänk
Medlem

Det har spekulerats i att detta kort skulle vara avsett för datorer på en kinesisk Internet-café-kedja som Colorful har avtal med.

Det har liknats vid ett 5×5-kort med ett MXM-kort på sidan utan sockel.
Bäst för mindre PC tycker jag vore en variant av 5×5/ITX-liknande kort med med vinklad MXM-sockel på baksidan så att moderkort och grafikkort skulle kunna sitta i en sandwich.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, och nog upplevdes det som att PS3 hade betydligt bättre grafik för sin tid jämfört med nuvarande generationer.

Just PS3 hade ju svagare grafikdel än 360 och levde till stor del på sin CPU. Det uppdelade minnet gjorde inte situationen enklare för utvecklare heller. Så jag vet inte om din logik håller här.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Riktigt sweet grej för små byggen, men det lär ju kosta därefter också.
Undrar vilken kylarmontering GPUn använder sig av, vore knäppt att inte köra en befintlig standard för CPUer.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kul grej med Colorful-kortet ändå. Kan man sätta på en vanlig tornkylare på GPU:n tror ni?

Tornkylare är ju enormt mycket tystare och effektivare än vanliga platta små GPU-kylare. Detta skulle kunna bli den stora säljpunkten.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold