Efter 144hz inköp teleporterar fienden.

Permalänk
Skrivmaskin

Efter 144hz inköp teleporterar fienden.

Hej! Jag köpte för en knapp månad sedan en 144hz då de ska vara bra för CS och andra reaktionskrävande spel. När jag har spelat på Valves 64tick servers upptäckte jag dock att det inte går att träffa. Alla fiender och medspelare liksom hackar fram. De får ett stort övertag gentemot mig då de ser mig utan att jag ser dem... Är det någon mer som upplevt detta och vet om det går att motverka på något sätt? På 128tick servers finns inte alls denna problematik.

Permalänk

Har du ställt in den på 144hz i bildskärmsinställningar? Vad för kabel använder du?

Permalänk
Skrivmaskin

@spicy_mama: Har DVI och 144hz inställt. Det är just på 64tick som det är teleportering. Skulle kanske kunna bero på att servern har lägre uppdateringsfrekvens än skärmen, så att det blir duplicering av bilder eller något... En kompis upplever samma sak. Jättekonstigt

Permalänk

Så vad händer om du ställer ner till 60 Hertz uppdateringsfrekvens då?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

CS:GO funkar felfritt för mig både på 64tick och 128tick, testat på 3st BenQ 24'' XL2411Z 144Hz.

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Skrivmaskin

@Jonte[YoT]: Det är svårt att säga då det rycker något förskräckligt. Ofta har jag hört att det inte går att gå tillbaka till 60 igen om man spelat på 144. Det skulle kunna vara detta som skapar en känsla av lagg vid 60hz (jag får ta hit någon som inte är förstörd av uppdateringsfrekvenser), men det skulle också kunna vara att skärmen fortfarande visar 144 bilder av någon anledning, fast bara i 60 olika varianter. Alltså 60 fps på 144hz...

Permalänk
Skrivmaskin

@Jesper178: Det är precis den skärmen jag har och det känns som om det borde fungera bättre än vad det gör. Har du några speciella inställningar eller programvara, det borde ju inte påverka men det kan vara värt ett försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

@Jesper178: Det är precis den skärmen jag har och det känns som om det borde fungera bättre än vad det gör. Har du några speciella inställningar eller programvara, det borde ju inte påverka men det kan vara värt ett försök.

Nej inget speciellt alls tyvärr kolla din drivers på graffet osv.. i guess

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

Hmm skulle kunna gissa på att det är din placebo i hårdvaran det är fel på

Permalänk
Medlem
Skrivet av LNDL:

Hmm skulle kunna gissa på att det är din placebo i hårdvaran det är fel på

Bästa meningen ever.

Va?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LNDL:

Hmm skulle kunna gissa på att det är din placebo i hårdvaran det är fel på

Eh, va?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.