Nvidia släpper drivrutin för Mirror's Edge: Catalyst och Geforce GTX 1070

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Mirror's Edge: Catalyst och Geforce GTX 1070

En ny drivrutin från Nvidia lägger till stöd för grafikkortet Geforce GTX 1070. I övrigt kommer den med optimeringar och buggfixar för ett flertal titlar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med speloptimeringsfunktionen i GeForce Experience efter uppdateringen, står bara och snurrar på "Skannar...". Fick dessutom hämta den från hemsidan, funkade inte att göra det via Experience-programmet.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Hur gör senaste drivrutinen med 1080 som kör med kylblock? Måste man själv ändra fläktkurvan eller kör den på som ingenting?

Permalänk
Medlem

Installerade denna med mitt 980Ti
Och fick problem direkt..Varken MSI afterburner eller ASUS egna GPU Tweak kan läsa av kortets volt eller gpu load..Har ominstallerat båda programmen utan resultat..
Var denna enbart för 10xx serien eller??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

För den som tittar hit pga intresse för nysläppta Mirror's Edge: Catalyst men kör med kort från AMD, kan jag komplettera med att Radeon Crimson Edition 16.6.1 finns ute sedan i måndags. "This driver adds support for Mirror's Edge Catalyst and Paragon, provides a new CrossFire profile for Dark Souls III, as well as a range of bug fixes." (Tweakguides).

Finns tillgänglig för nedladdning på AMD's officiella webbplats

Den fick nog inte en egen nyhetsblänkare på Sweclockers pga att den kom på nationaldagen som var en röd ( ) dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Jag har problem med speloptimeringsfunktionen i GeForce Experience efter uppdateringen, står bara och snurrar på "Skannar...". Fick dessutom hämta den från hemsidan, funkade inte att göra det via Experience-programmet.

Jag uppdaterade listan och det funkade för mig :/

Skrivet av fermia:

Installerade denna med mitt 980Ti
Och fick problem direkt..Varken MSI afterburner eller ASUS egna GPU Tweak kan läsa av kortets volt eller gpu load..Har ominstallerat båda programmen utan resultat..
Var denna enbart för 10xx serien eller??

Drog igång Heaven och både volt och load visas i MSI AB, onscreen och i programmet. Något jag aldrig varit med om förut är att loaden är 100%, tidigare har jag bara sett 99%. Inget att klaga på men.

@bopp
jag drog iväg ett tips till redaktionen så får vi hoppas att det dyker upp här. Du kan själv tipsa genom att gå längst ner på sidan och klicka på Kontaktformulär

edit: Jag körde bara clean install och inget DDU eller liknande ifall det kan spela någon roll.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Strix 980 GTX, inga problem än så länge iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Hmm... Vågar man lita på dom den här gången?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hmm... Vågar man lita på dom den här gången?

Jag har spelat runt 4 timmar och inte stött på något än i alla fall.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Wow läste lite fel när man såg namnet "Catalyst" xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Wow läste lite fel när man såg namnet "Catalyst" xD

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/pages/amd-radeon-sof...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Mena mer, "Nvidia släpper drivrutin Catalyst" eller nåt, det gick inte ihop haha;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Mena mer, "Nvidia släpper drivrutin Catalyst" eller nåt, det gick inte ihop haha;P

Ja, dum jag är, tänkte inte på spelet namn. Trodde du saknade drivrutin för AMD.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.