Permalänk
Medlem

Val av ny skärm till ett 1070!

Tjena!

Nu är det dags att uppdatera grafikkortet till ett 1070 och en ny skärm, men vilken det blir får ni hjälpa mig med.

Kan börja med att säga att jag inte alls är så mycket grafikintresserad. Spelar fps spel, lirar CS:GO på lägsta inställningar men gått över till Overwatch nu och kör högsta resolution men typ lägsta på grafikinställningarna. Så feeling, fps > grafik. Kollar en del serie och filmer och då får det gärna vara superbild! Så nu till frågan, vilken skärm rekommenderar ni utav dessa, eller har ni andra alternativ?

ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q G-Sync
BenQ 27" XL2720Z
Acer 27" Predator XG270HU
BenQ 24" XL2430T

Verkar ju klart att Asus är den bästa utav den, men hur pass mycket bättre är den för mitt Overwatch spelande och filmtittande egentligen? Är det värt priset tycker ni? Kan dessutom inte bestämma mig om 27¨är vägen att gå eller om jag ska fortsätta med 24¨. Hur tycker ni det är att gamea fps spel på 27¨?

Permalänk
Medlem

Har nu bestämt mig för att det blir en billigare variant samt en 24¨. Det står nu mellan dessa två.

BenQ 24" XL2430T
ASUS 24" MG248Q

Hittar en del recensioner om BenQ 24" XL2430T och den verkar lovande så lutar mest åt den. Men vad tycker ni? Vilken skulle ni ha valt utav dessa två?

Permalänk
Medlem

Jag hade själv gått för en skärm som är antingen större, curved eller högre resolution men det är IMHO.

Permalänk
Skrivet av Loleo:

Jag hade själv gått för en skärm som är antingen större, curved eller högre resolution men det är IMHO.

Ovanstående eller behåll skärmen du har.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Äsch, lika bra att skaffa en 27¨då med 144hz o 2560x1440. Så kör på en BenQ XL2730Z.

Permalänk
Medlem

Jag använder en ASUS 27" ROG SWIFT PG279!Q G-Sync som jag bara kan rekomendera