Nvidia X80/1080 lanseras... Info (prestandatest, överklockningsresultat m.m.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Inet fick in 10st kort idag. Asus Strix Gtx 1080.. Grattis till dom lyckliga.. Jag har ungefär 200 pers före mig i kön :/

fick precis sms om att min order håller på att plockas

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

@Prophet^:
Näeee.. Fy f#n.. Livet är inte rättvist.. Njut nu

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Komplett är änna roliga snubbar...

Först stod det
"100+ st på väg in 17 juni 2016. Datumet är preliminärt."
och nu står det
"83 st på väg in 29 juni 2016. Datumet är preliminärt".

Sist jag kollade så var det förrigår (torsdag) som det stod 17:e och idag, lördag, står det 29:e...

Jag får väl köpa ett annat kort istället då, för jag orkar fan inte vänta ytterligare en månad på att få ett nytt som ska ersätta 980Ti:an.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Drasteroid:

Inet fick in 10st kort idag. Asus Strix Gtx 1080.. Grattis till dom lyckliga.. Jag har ungefär 200 pers före mig i kön :/

Två på väg... "försändelsen transporteras" Slog till 15:02 den 27:e...

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta konspiratorisk. Det billigare EVGA kortet från komplett som tydligen vi är rätt många som väntar på har som nuvarande leverans 2 Juli. I en krönika på Nordic Hardware så står det så här:
http://www.nordichardware.se/kronika/kronika-nvidias-sluga-pa...

"På den svenska marknaden fanns en enda partnertillverkad modell av Geforce GTX 1080 som var i närheten av Nvidias riktpris på 6 599 kronor. Det var en skräddarsydd deal mellan Nvidias nära partner Evga och datorbutikskedjan Komplett.se. Evga lovade enligt uppgifter till NordicHardware ett 60-tal kort för att kunna skapa kampanjen – Komplett fick in bokningar på 200-300 kort över några dagar. Den specifika Evga-modell som såldes har sedan dess plockats ned från butikslistorna. "

Är det någon som sätter emot att datumet kommer att fortsätta att flyttas fram tills alla avbokat och köpt något annat? Ja åtminstone de över 60 kort

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av carus:

Med risk för att låta konspiratorisk. Det billigare EVGA kortet från komplett som tydligen vi är rätt många som väntar på har som nuvarande leverans 2 Juli. I en krönika på Nordic Hardware så står det så här:
http://www.nordichardware.se/kronika/kronika-nvidias-sluga-pa...

"På den svenska marknaden fanns en enda partnertillverkad modell av Geforce GTX 1080 som var i närheten av Nvidias riktpris på 6 599 kronor. Det var en skräddarsydd deal mellan Nvidias nära partner Evga och datorbutikskedjan Komplett.se. Evga lovade enligt uppgifter till NordicHardware ett 60-tal kort för att kunna skapa kampanjen – Komplett fick in bokningar på 200-300 kort över några dagar. Den specifika Evga-modell som såldes har sedan dess plockats ned från butikslistorna. "

Är det någon som sätter emot att datumet kommer att fortsätta att flyttas fram tills alla avbokat och köpt något annat? Ja åtminstone de över 60 kort

De fick väl inget test kort alls på NordicHardware ? Det är väl därför Anton Karmehed låter EXTREMT ButtHurt i sin krönika.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt strix 1080 den 29e på Inet. Om jag ska behöva vänta en månad eller mer då kan jag ju lika gärna beställa ett annat kort...

Permalänk
Avstängd

Priser idagsläget GTX 1070/1080 (Prisjakt).

Var det någon här som gjorde en beställning för 6093:-?

Billigast just nu för GTX 1070 "GigaByte och Palit".

MVH

Permalänk
Avstängd

Några tester på 1070/1080 OC samt med 2-way SLI.

GTX 1070 SLI Benchmark vs. GTX 1080, GTX 1070
https://www.youtube.com/watch?v=tn4oIa4erVs

Källa: http://www.gamersnexus.net/guides/2474-gtx-1070-sli-benchmark...

Nvidia GeForce GTX 1080 & GTX 1070 Benchmarks (WHQL Driver Update)
https://www.youtube.com/watch?v=R1amynfWyVA

Nvidia GeForce GTX 1080 & GTX 1070 Overclocking Benchmark (WHQL Driver Update)
https://www.youtube.com/watch?v=ux7aH7r1KoI

Källa: http://www.hardwareunboxed.com/
http://www.hardwareunboxed.com/nvidia-geforce-gtx-1080-gtx-10...

Enjoy!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

De fick väl inget test kort alls på NordicHardware ? Det är väl därför Anton Karmehed låter EXTREMT ButtHurt i sin krönika.

tror snarare att de inte fick några nvidia kort nu senast pga att amd korten presterar mycket bra i nordichardware testerna än ex i sweclockers tester å att nvidia hämnats genom att neka nordichardware kort.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

tror snarare att de inte fick några nvidia kort nu senast pga att amd korten presterar mycket bra i nordichardware testerna än ex i sweclockers tester å att nvidia hämnats genom att neka nordichardware kort.

Det där låter ju för mycket. Kan du ge länkar som backar upp det? Tror du alltså att Sweclockers fejkar testerna för att få AMD att prestera sämre?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av DST:

tror snarare att de inte fick några nvidia kort nu senast pga att amd korten presterar mycket bra i nordichardware testerna än ex i sweclockers tester å att nvidia hämnats genom att neka nordichardware kort.

/Foliehatt.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

haha, så klart att jag inte menar att swec fejkar. visste att folk skulle ta upp nått om detta, hade en rad eller två om detta men tog bort det i förra inlägget för jag ansåg att folk e medvetna om att man kan få lite olika resultat beroende på vart i spelet man testar å vilka intällningar.

Å foliehatt, haha. sidor har blivit nekade hårdvara för ännu mindre lixom.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Så vi som beställt ett EVGA 1080 FTW kort kommer få vänta till 22 Juni? Eller är det någon annan som hört något tidigare datuim? Inet vet ingenting den enda som säger något är Komplett som sagt att alla ÅF får in den 22 Juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Så vi som beställt ett EVGA 1080 FTW kort kommer få vänta till 22 Juni? Eller är det någon annan som hört något tidigare datuim? Inet vet ingenting den enda som säger något är Komplett som sagt att alla ÅF får in den 22 Juni.

Ser ut så. Så ALLA avbeställ era EVGA 1080 FTW kort GENAST! (så att jag får ett vid första leveransen )

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Ser ut så. Så ALLA avbeställ era EVGA 1080 FTW kort GENAST! (så att jag får ett vid första leveransen )

OMG!! SAMMA GÄLLER ASUS STRIX 1080.. AVBOKA GENAST ALLA

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Inet fick in 10st kort idag. Asus Strix Gtx 1080.. Grattis till dom lyckliga.. Jag har ungefär 200 pers före mig i kön :/

När beställde du?

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Ser ut så. Så ALLA avbeställ era EVGA 1080 FTW kort GENAST! (så att jag får ett vid första leveransen )

Beställde 27 Maj på Inet tror de la upp det någon timme innan jag beställde så känner att man kan vara med i första vågen av kort. Beroende hur många de får in. Komplett har iallafall 100+ confirmat den 22 Juni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper178:

När beställde du?

1:a Juni

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Hur länge tror ni det är brist på 1080? Tänkte vänta på lönen och kanske beställa då. Bör man beställa redan nu för att få det i Juni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husmus:

Hur länge tror ni det är brist på 1080? Tänkte vänta på lönen och kanske beställa då. Bör man beställa redan nu för att få det i Juni?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du är ute efter en med tredjepart kylare så skulle jag nog beställa nu. Jag har beställt den 27 maj och har början av Juli som tänkt leverans. Beror naturligtvis på vilka volymer som börjar droppa in också men är lite skeptisk till att det möter upp efterfrågan.

Permalänk
Avstängd

GALAX har de "fulaste" korten och de "snyggaste" (Vita HOF) IMO.

Galax GTX 1080 HoF, 1070 HoF, White-PCB Components
https://www.youtube.com/watch?v=5Z4iIc1k4VM

Vet någon om det ens går att köpa "GALAX/KFA2" i Sverige?

MVH

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av RaBlack:

GALAX har de "fulaste" korten och de "snyggaste" (Vita HOF) IMO.

Galax GTX 1080 HoF, 1070 HoF, White-PCB Components
https://www.youtube.com/watch?v=5Z4iIc1k4VM

Vet någon om det ens går att köpa "GALAX/KFA2" i Sverige?

MVH

Dom heter väl KFA2 i Europa tror jag. 980 Ti HOF finns att köpa här så det borde väl dyka upp förr eller senare men troligen senare med tanke på tillgången just nu.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

GALAX har de "fulaste" korten och de "snyggaste" (Vita HOF) IMO.

Galax GTX 1080 HoF, 1070 HoF, White-PCB Components
https://www.youtube.com/watch?v=5Z4iIc1k4VM

Vet någon om det ens går att köpa "GALAX/KFA2" i Sverige?

MVH

De har haft ett litet utbud här i Sverige. Men jag vet att Proshop har haft deras produkter. Däremot har jag för mig att NH rapporterade att de ska försöka sälja mer här i Sverige.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Avstängd

Ett bra youtube klipp som jag vill dela med mig till er, som vill kolla in lite olika spel som körs i realtid med GTX 1080 och SLI (1080p - 4K).

https://www.youtube.com/watch?v=r6Gjq7MEhU0

Enjoy!

MVH

Permalänk
Medlem

@RaBlack inte så impad av honom, han testar ju kortet i spel där det inte e några spelare eller nån action typ. En stor och öppen karta i bf4 med 64 spelare som krigar för kung och fosterland och att man är mitt i smeten när det e fullt ös ska han visa, inte operation locker eller längs bort ifrån alla i battlefront, känns helt enkelt som att han försökte få oss att tro att det e snabbare än vad det eg e. lite fult men men.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Strix kortet har siin led till "ROG" facet på PCBen eller i backplaten? Tänkte på om EK kanske gör någon backplate med ROG face som också kan RGB belysas om leden sitter på PCBen, hoppas ni förstår mig ^^

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Så vi som beställt ett EVGA 1080 FTW kort kommer få vänta till 22 Juni? Eller är det någon annan som hört något tidigare datuim? Inet vet ingenting den enda som säger något är Komplett som sagt att alla ÅF får in den 22 Juni.

frågade webhallens kundtjänst på tisdag och dom sa såhär:

Dock så har dom nu ändrat datumet på webbsidan till den 20e. Vill bara ha ett fast jävla datum asså D:

Permalänk
Medlem

@rainbowsyrup:

Preliminärt datum dock. Får hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

De har haft ett litet utbud här i Sverige. Men jag vet att Proshop har haft deras produkter. Däremot har jag för mig att NH rapporterade att de ska försöka sälja mer här i Sverige.

Går att beställa KFA kort från te.x mindfactory.de, alltså tyskland, frakten blir dyrare såklart men korten är lite billigare. Det billigaste KFA2 kortet med en annan kylare än referens kostar te.x € 669,00 vilket blir ca 6255