Sony bekräftar Playstation 4 "Neo"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lessismore:

Antar att ni inte sett Doom (4). Körs i 1080, höga settings i 60FPS. Faktiskt även på Xbone.
4K med "anpassad" grafik är inga problem.

En titel är inte mycket att hurra för. Fenomenet 60@1080 har funnits vääääääldigt länge, men det verkar prioriteras åksjuka och glitter istället. Fast det är kanske bara jag som känner en distinkt skillnad på 30 och 60?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Fyfan vad sunket av Sony. Detta kommer enbart bli negativt för oss PS4-ägare.
Släpp Playstation 5 istället. As.

Släpp PS5 och ta död på PS4 på riktigt. Ja det känns riktigt positivt för PS4 ägare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad som sagts är att Neo-spel inte ska ha lägre framerate än Bas-spelet. Att de måste vara samma är ett påhitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Vad som sagts är att Neo-spel inte ska ha lägre framerate än Bas-spelet. Att de måste vara samma är ett påhitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah ok. My bad.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Gruarn:

Jag tror inte att Sony hade något val och att det inte är någon slump att detta kommer just nu. Givet luftflödet, som i sin tur är givet av chassits utforming, så är effektbudgeten för detta chip i PS4 begränsad till ett specifikt antal watt. Det chip man valde då var helt enkelt den bästa kombination av effekt, prestanda och pris som fanns att uppdaga. PS4 designades att vara så bra som det var tekniskt möjligt (och ekonomiskt hållbart) att utveckla 2012-2013.
Sedan får vi inte glömma hur sen den här nodkrympningen är. AMDs 28nm kanserade 22 december 2011, nästan 2 år innan PS4. Förväntningen under utvecklingsarbetet under 2012 måste ha varit att släppa den bästa kombination som fanns på 20nm. Då hade man haft en betydligt högre effektivitet i chippen och hade inte behövt att släppa en ny version av konsollen med "rätt" prestanda nu.
Jag tror inte att varken PS4 eller Xbone var tänkta att använda 28nm-delar öht och det är därför, nu när 14 nm äntligen är påväg som det kommer uppdateringar.

Jättesunkigt! Eftersom du kommer kunna spela alla spelen som kommer så kommer du ju inte någon ursäkt att köpa den nya versionen! Det hade ju varit mycket bättre om de släppt en inkompatibel PS5, så att du hade kunnat köpa en ny med gott samvete!

När väl ps 4 och Xbox One släpptes fanns inte mycket att välja på (om dom inte skulle köra Intel cpu då).

Nvidia hade ju ingen komplett bra lösning (om man inte ville köra arm cpu). Troligen körde man amd för priset var bra och inte lika besvärlig cpu att programmera till.

Vad det ser ut så kommer nya ps 4 inte byta cpu (för zen i lägre klasser kommer efter jul vad allt pekar på), sen hade ps 4 neo varit betydligt mer olik ps 4 och blivit mer ny konsol och troligen fått programera mer olikt.

Sen vad jag hört från yoshman så är det enklare att göra spel flertrådigt i lägre fps. Dessutom så säljer ju grafiskt lullul bättre än höga fps, det man även får tänka på är att vissa spel fungerar bra i 30fps (som inte är fps spel).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Många här verkar tro att tillverkarna ämnar att använda 4K upplösning. Det är helt fel.

"Neo" kommer fortfarande just så pass kunna dra runt 1080p fast med högupplösta texturer.
Att påstå att det skulle vara en 4K konsol är en missvisande lögn för att lura den okunniga massan som är konsol spelare att köpa den nya versionen.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Mer än fördubblad grafikprestanda är ändå det som känns mest intressant. Förhoppningen blir att det kan lyfta konsolträsket från 30fps och nu som standard erbjuda 60fps istället. Det borde stämma hyfsat, eftersom de sagt att de inte vill att spelen ska skilja sig oavsett om man har en basklient eller Neo.

Eftersom utvecklare och spelhusen ständigt pushar för högre grafik och anser allt över 30fps är meningslöst (mer eller mindre) så känns det konstigt om det skulle komma en grafisk upphottad variant för Neo. Däremot möjligheten att kunna spela i 60fps istället för 30fps.

Jag är ganska sugen... men samtidigt så har min PS4:a bara stått och samlat damm, så det är nog rätt bortkastade pengar... teknikmuppen i mig tycker givetvis annat dock.

Mitt intryck är att många sagt att spel är begränsade av cpu som ju är den svagaste länken i både xbone och ps4 och att bara höja det med 30% ger inte så goda utsikter att få alla spelen i 60fps tycker jag då. Men det lär ju kunna hända i dom spelen som bara är begränsade av gpu men då är det å andra sidan enklare att bara höja upplösningen istället.. Vi får väl se..

Fördelen med att 60fps inte skulle bli vanligt på Neo är att jag slipper uppgradera till den. Man får försöka se det positiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Många här verkar tro att tillverkarna ämnar att använda 4K upplösning. Det är helt fel.

"Neo" kommer fortfarande just så pass kunna dra runt 1080p fast med högupplösta texturer.
Att påstå att det skulle vara en 4K konsol är en missvisande lögn för att lura den okunniga massan som är konsol spelare att köpa den nya versionen.

Spelen blir antagligen i standard 1080p upplösning, men antar att det kommer stöd för dom nya (4K Ultra-HD) bluray filmerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Många här verkar tro att tillverkarna ämnar att använda 4K upplösning. Det är helt fel.

"Neo" kommer fortfarande just så pass kunna dra runt 1080p fast med högupplösta texturer.
Att påstå att det skulle vara en 4K konsol är en missvisande lögn för att lura den okunniga massan som är konsol spelare att köpa den nya versionen.

Vet inte om det är så många som faktiskt tror att AAA spelen kommer renderas i 2160p.

Däremot känns det som det är vanligt att man inte tänker på att det finns väldigt många upplösningar MELLAN 2160p och 1080p...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Man hade väl två alternativ som jag ser det.

1. Att uppgradera befintlig PS4 så att den går att använda till VR och få bättre framerate i gamla och nya spel.
2. Att skrota hela PS4 och gå över till PS5 vilket skulle kosta betydligt mer. Samtidigt kommer Sony så klart tjäna på att man gör en PS4 4,5 istället för 5 eftersom man då kanske säljer 30 miljoner maskiner extra inom 2 år.

Det här blir så klart en kompromiss som gör att PS4 lever några år till. Problemet är att dagens generation var väldigt svag redan från början där både Sony och MS missbedömde hårdvarutuvecklingen.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av philipborg:

Förstår verkligen inte varför man skulle bli arg på Sony för att de gör såhär som PS4 ägare. Har man ett PS4 idag så kommer den prestera minst lika bra som annonserat vid lansering. CPU optimeringar kommer ge lika mycket till båda då dem bygger på samma arkitektur, snarlikt för GPU så dem gamla kommer inte falla i glömska. Online ska vara helt jämställt mellan versionerna vilket inkluderar bildfrekvens. Alla spel måste fungera på båda versionerna. PS4.0 blir ett utmärkt budget alternativ för framtida köpare.

Snälla, säg till mig varför detta skulle vara dåligt för konsumenter. Jag förstår inte varför folk skulle klaga. I min åsikt är detta flerfaldigt mycket bättre än att släppa PS5 som förstör all tidigare kompatibilitet och förstör för PS4 som då inte får några nya titlar.

Det enda negativa jag ser gentemot nytt PS5 istället är inte ens för PS4 ägare utan PC spelare som måste vänta ytterligare på att slippa tvingad kompatibilitet med klenare hårdvara. Visserligen gäller väl det även om man tycker PS4 behöver en total renovation, men då sitter man på fel system ivf.

Fel, de sa att en PS4 skulle prestera som en Ultra-end PC flera år framöver..nu är PS4'an inte ens i klass med en lågbudget dator

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

Fel, de sa att en PS4 skulle prestera som en Ultra-end PC flera år framöver..nu är PS4'an inte ens i klass med en lågbudget dator

På specifikationsnivå så har allt stämt iaf. Har totalt missat all marknadsföring (Med flit, gör det för alla företag. Jag gillar min information destillerad.) så kan varken säga om du har rätt eller inte. Glömde tag hänsyn till vilseledande marknadsföring, där kan man definitivt ha rätt till att vara sur på dem. (Den presterade däremot som en low/mid end PC när den kom till och med...) Det förklarar väl däremot inte riktigt varför man skulle vara emot PS4 Neo?

För att förtydliga så försvarar jag inte dem som kund. Är som kund helt ointresserad utav PS4 Neo men som teknikentusiast anser jag det vara ett steg åt rätt håll.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Många här verkar tro att tillverkarna ämnar att använda 4K upplösning. Det är helt fel.

"Neo" kommer fortfarande just så pass kunna dra runt 1080p fast med högupplösta texturer.
Att påstå att det skulle vara en 4K konsol är en missvisande lögn för att lura den okunniga massan som är konsol spelare att köpa den nya versionen.

Och hur vet du det? Sony har ju inte gått ut med någon information om Neo än. Om Sony skulle tillåta utvecklare att göra spelen snyggare så har vi inte längre en PS4, utan en PS5. Den nya hårdvaran kommer att vara i samma klass som ett GTX 980. Sony skulle skjuta sig själv i foten om Neo skulle få så pass stora grafiska fördelar över gamla PS4.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vill ha fullt stöd för SSD så man kan få laddtider på 5sek istället för 35sek. Sen är det bara hoppas utvecklarna patchar gamla spel så de kan tex köras i 60fps.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Man hade väl två alternativ som jag ser det.

1. Att uppgradera befintlig PS4 så att den går att använda till VR och få bättre framerate i gamla och nya spel.
2. Att skrota hela PS4 och gå över till PS5 vilket skulle kosta betydligt mer. Samtidigt kommer Sony så klart tjäna på att man gör en PS4 4,5 istället för 5 eftersom man då kanske säljer 30 miljoner maskiner extra inom 2 år.

Det här blir så klart en kompromiss som gör att PS4 lever några år till. Problemet är att dagens generation var väldigt svag redan från början där både Sony och MS missbedömde hårdvarutuvecklingen.

PS4 går redan att använda för VR. Vilket är exakt vad Sony kommer göra.

Sony, och i det här fallet inte MS, missbedömde inte hårdvaru-utvecklingen. De valde den teknik som fanns tillgänglig vid tidpunkten som matchade de kostnads, och energi, krav de själva hade satt. Detta baserades uppenbarligen på att undvika den situation de hade förra gången då det tog flera år innan de fick plussiffror.

Nu kom plussiffrorna fort (iaf för Sony) och vips finns det ekonomi att hänga på senaste tekniken. Med ungefär samma kostnads och energi krav som för 3 år sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Antar att ni inte sett Doom (4). Körs i 1080, höga settings i 60FPS. Faktiskt även på Xbone.
4K med "anpassad" grafik är inga problem.

Fast både på PS4 och Xbox så används "dynamic resolution scaling". http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-doom-op...

Edit : Late to the game.... Sorry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Förstår verkligen inte varför man skulle bli arg på Sony för att de gör såhär som PS4 ägare. Har man ett PS4 idag så kommer den prestera minst lika bra som annonserat vid lansering. CPU optimeringar kommer ge lika mycket till båda då dem bygger på samma arkitektur, snarlikt för GPU så dem gamla kommer inte falla i glömska. Online ska vara helt jämställt mellan versionerna vilket inkluderar bildfrekvens. Alla spel måste fungera på båda versionerna. PS4.0 blir ett utmärkt budget alternativ för framtida köpare.

Snälla, säg till mig varför detta skulle vara dåligt för konsumenter. Jag förstår inte varför folk skulle klaga. I min åsikt är detta flerfaldigt mycket bättre än att släppa PS5 som förstör all tidigare kompatibilitet och förstör för PS4 som då inte får några nya titlar.

Det enda negativa jag ser gentemot nytt PS5 istället är inte ens för PS4 ägare utan PC spelare som måste vänta ytterligare på att slippa tvingad kompatibilitet med klenare hårdvara. Visserligen gäller väl det även om man tycker PS4 behöver en total renovation, men då sitter man på fel system ivf.

Fattar inte heller. Dom som uppgraderar får bättre, dom andra får samma dom ändå skulle fått.

Lite väl mkt domedagstankar hos folk, tror nog dom kan koda till 2 specar...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

Personligen tycker jag att Uncharted 4 ser ut som Farcry 3? Inget speciellt..

Fånigaste jag läst idag.

Fö: otroligt underhållande att ta del av alla utlåtanden från alla "experter" som vet exakt vad Sony har för planer och hur utvecklarna kommer att använda Neo. Ni är söta om inget annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Utopolitan:

Fånigaste jag läst idag.

Fö: otroligt underhållande att ta del av alla utlåtanden från alla "experter" som vet exakt vad Sony har för planer och hur utvecklarna kommer att använda Neo. Ni är söta om inget annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra att du tycker andras åsikter är fåniga, när de faktiskt stämmer

Tummen upp kompis

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Årets skämt. Näeh dags att gå tillbaka till 800x600, 1080p är ju alldeles för realistiskt!

Ja, jag undrar hur seriös den källan är - trots att det var Edge som intervjuade.

Skrivet av Yorgo_:

De kunde lika gärna sparat detta ett tag till och sedan lanserat det i ett annat chassi som "PS5" helt enkelt.

Skulle mycket hellre sett en PS5 med (än) bättre hårdvara än denna halvmesyr, dock bättre än inget!

Skrivet av SteelSeries86:

Personligen tycker jag att Uncharted 4 ser ut som Farcry 3? Inget speciellt..

Ligger nog mycket i detaljer, som hur smuts och underlag påverkar föremål, samt NPC AI och animationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

Bra att du tycker andras åsikter är fåniga, när de faktiskt stämmer

Tummen upp kompis

Lol. Påståendet att U4 ser ut som FC3 stämmer ungefär lika väl som att första Twilight är en lika bra film som Citizen Kane. Visst kan man tycka så, men man har isf ingen aning om vad man snackar om.

Och hur var det nu? Jag kan alltså inte ha en åsikt om hans åsikt, som enligt dig i själva verket alltså INTE är en åsikt iom att hans åsikt tydligen "stämmer"? Hmm knepigt sånt här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Lol. Påståendet att U4 ser ut som FC3 stämmer ungefär lika väl som att första Twilight är en lika bra film som Citizen Kane. Visst kan man tycka så, men man har isf ingen aning om vad man snackar om.

Och hur var det nu? Jag kan alltså inte ha en åsikt om hans åsikt, som enligt dig i själva verket alltså INTE är en åsikt iom att hans åsikt tydligen "stämmer"? Hmm knepigt sånt här

Skickades från m.sweclockers.com

Bara för att man har en annan åsikt så betyder väl inte det att man inte har någon koll?

Skulle väl snarare påstå raka motsatsen. Att man har koll när man vågar ha en egen åsikt, som inte stämmer med resten av massan som inte bryr sig.

Permalänk
Medlem

tycker du spelet är kul?
- det är ju 60fps+ 1080p
ja men är det kul?
-jag förstår inte frågan, det är ju inte 30fps
Är det kul att spela datorspel?
-vet inte, aldrig känt efter. Finns ju konsoller med 30fps
Och dom har säkert skitskoj
-vem då?
konsollspelarna
-jaha. nä, det är ju 30fps så jag vet inte. Min dator är ju bäst
man kan spela på pc och konsoll
-i 30fps?
ja och högre
-nej tack, jag får inte ha kul under 60fps vettu. Folk kan bli arga
Grafiken då?
-OOOOOH nej, konsoll ser ju ut som runescape om man jämför
Har du jämfört själv?
-Ja alltså, nä. "De" säger ju på forumen, de dära pc master race killarna, att det är så stor skillnad att man helt enkelt inte KAN ha kul om man spelar konsoll. PC är finare. Fint är bra spelupplevelse. Grafiken är ALLT
Tack för din tid
-Har inte tid, spelar grafik
Hej då.
-GRAFIIIIIK

---

Vi som sitter med fet PC OCH bra konsoller skiter mest i vilket. Kan gärna kosta 6000kr för nya ps4. Är ju va bara ett grafikkort kostar i pcn. Råkar du nu inte ha råd att köpa allt du vill ha är det inte konsollspelarnas fel Man spelar det som är kul helt enkelt. Själv har jag blivit kallad idiot som sitter å spelar online på konsoll, på mitt VITA, på min Macbook pro. Men inte på min PC, för det råkar lilla kränkta -pc.master.race-gubben på forumet, spela på.

Visa signatur

CPU: Broadwell-E I7-6800k @ 4.3ghz CPU-kylare: Corsair h115i // GPU: GTX 970 SLI(gigabyte g1) OC 1450mhz // Moderkort: Asus Rog Strix x99 Gaming // RAM: 32GB hyper x ddr4 2666Mhz //Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum// SSD: Windows- Samsung 950 pro 512GB + Samsung 120 GB + Corsair 120 //Chassi: Thermaltake level 10 GT(vitt) // OS: Win 10 // Skärmar: Asus rog swift(27"144hz 1ms gsync) + BenQ XL2420T // Konsol: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

En titel är inte mycket att hurra för. Fenomenet 60@1080 har funnits vääääääldigt länge, men det verkar prioriteras åksjuka och glitter istället. Fast det är kanske bara jag som känner en distinkt skillnad på 30 och 60?

jo ögonen kan inte ens uppfatta mer än 30 har jag förstått! ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood:
Därför att det är absurt att förvänta sig en uppgradering av en konsol efter tre år på marknaden? Och med spel som kommer vara kompatibla över bägge versioner? Verkar snarare som att Sony genomför detta på ett perfekt sätt, med en drop-in-version där det egentligen inte spelar några större roll vilken version av PS4 man har, det blir bara lite snyggare grafik på nyare versionen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Utopolitan:

Lol. Påståendet att U4 ser ut som FC3 stämmer ungefär lika väl som att första Twilight är en lika bra film som Citizen Kane. Visst kan man tycka så, men man har isf ingen aning om vad man snackar om.

Och hur var det nu? Jag kan alltså inte ha en åsikt om hans åsikt, som enligt dig i själva verket alltså INTE är en åsikt iom att hans åsikt tydligen "stämmer"? Hmm knepigt sånt här

Skickades från m.sweclockers.com

Aja, jag vet inte...rätt lika som bär..

Men visst FC3 ser ut som skit på konsol...kan vara därför du inte tycker de ser lika ut

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk

Tycker denna artikeln tar upp problemen med att fragmentera en användarbas ganska bra.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-06-10-we-dont-know-why...

"What's potentially the worst thing about PlayStation 4K, though, is that in an instant, Sony will create 40 million second-class citizens with vanilla PlayStation 4 consoles. They'll no longer be playing on the best, as was advertised to them not so long ago"

Detta kommer bli det största problemet. Sen kvittar det om de släpper en kraftfullare konsol om alla spelen ändå måste vara kompatibla med den gamla konsolen? Vad är då meningen med det?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Tycker denna artikeln tar upp problemen med att fragmentera en användarbas ganska bra.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-06-10-we-dont-know-why...

"What's potentially the worst thing about PlayStation 4K, though, is that in an instant, Sony will create 40 million second-class citizens with vanilla PlayStation 4 consoles. They'll no longer be playing on the best, as was advertised to them not so long ago"

Detta kommer bli det största problemet. Sen kvittar det om de släpper en kraftfullare konsol om alla spelen ändå måste vara kompatibla med den gamla konsolen? Vad är då meningen med det?

Mjölka Sony fanbois

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

jo ögonen kan inte ens uppfatta mer än 30 har jag förstått! ¯\_(ツ)_/¯

Ja precis, något som VR nu bevisat gång på gång där man minst vill ha 90fps, för att folk in skall spy sönder sina bostäder.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

UC4 ser betydligt bättre ut i "Photo Mode" än vad det gör när man spelar. Bildkvalitén blir nästan alltid lidande i konsolspel. Öppna bilderna i nya flikar och jämför.

Visa signatur

Processor: i9 9900K Moderkort: Gigabyte Z390 Gaming X RAM: 16 GB Corsair DDR4 3600 MHz Grafikkort: MSI RTX 2070 Gaming HD1:(System) Samsung 970 Evo NVME 500 GB HD2: OCZ ARC SSD 240 GB HD3: Samsung 840 SSD 250GB HD4:Seagate Barracuda 2 TB HD5: HGST Travelstar 1 TB