Permalänk

Hjälp mig att välja soffa

Tjena Sweclockers! Skulle vilja höra era synpunkter på dessa två sofforna som jag har ett svårt val att välja emellan. Tycker den första soffans sittkomfort ser skönare ut, men den andra soffan har möjlighet till fotstöd för de två platserna i mitten utav soffan vilket inte den första har. Svårt val!

Jag har inga husdjur, och om jag skaffar ett i framtiden så kommer det förmodligen att vara en orm, sköldpadda eller något annat djur som inte klöser sönder soffan.

http://semobler.se/miami-u-soffa-hoger-divan-svart-gra.html?_...

eller

http://semobler.se/diana-usoffa/diana-u-soffa-hoger-divan-sva...

Visa signatur

Nätaggregat Corsair AX 850W 80+ Gold | Moderkort Asus P8P67 PRO REV B3 | GPU EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Superclocked | CPU Intel Core i7 2600K | RAM Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB | Ljudkort Asus Xonar Essence STX | Hårddiskar OCZ Agility 3 120GB + WD 500GB | Mikrofon JJLabs BMC-USB | Hörlur Sennheiser HD 598 |

Permalänk
Medlem

Är det inte kanske bäst att provsitta sofforna?

om dom kostar mycket pengar så kan det vara värt att göra det
innan man köper

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Jag tycker den översta är både snyggast och ser bekvämast ut

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Gillade första lite mer, fanns ju lite hyllor för diverse förvaring också. Köp separat fotpall så har du det problemet löst 😎

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av Bärrich:

Är det inte kanske bäst att provsitta sofforna?

om dom kostar mycket pengar så kan det vara värt att göra det
innan man köper

Bor i Trollhättan (halvtimme ovanför Göteborg) och dom har endast en affär i Stockholm. Blir en dyr resa fram och tillbaka för att provsitta en soffa tyvärr.

Visa signatur

Nätaggregat Corsair AX 850W 80+ Gold | Moderkort Asus P8P67 PRO REV B3 | GPU EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Superclocked | CPU Intel Core i7 2600K | RAM Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB | Ljudkort Asus Xonar Essence STX | Hårddiskar OCZ Agility 3 120GB + WD 500GB | Mikrofon JJLabs BMC-USB | Hörlur Sennheiser HD 598 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piederman:

Bor i Trollhättan (halvtimme ovanför Göteborg) och dom har endast en affär i Stockholm. Blir en dyr resa fram och tillbaka för att provsitta en soffa tyvärr.

16.000 kronor är en dyr affär på en oskön soffa.
Jag har sett soffor på bild som varit skitsnygga och verkat sköna men när jag provsuttit så har det varit helt fel.

Jag tycker Miami var snyggare och som andra har sagt, enkelt att köpa till någon snygg fotpall eller nått om man skulle vilja ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piederman:

Bor i Trollhättan (halvtimme ovanför Göteborg) och dom har endast en affär i Stockholm. Blir en dyr resa fram och tillbaka för att provsitta en soffa tyvärr.

Köp bara inte hästen!!:p

Iallafall, om du är missnöjd med soffan, och vill returnera eller om du t e x köper något osett för den kostnaden, så lär du förlora mer än vad en resa till o från sthlm kostar, det är mer troligt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa en dyr soffa utan att varken se eller provsitta den.

Är det något man lärt sig så är det att bild och verklighet sällan stämmer överrens.

Permalänk
Medlem

Den första var snyggare och såg skönare ut.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Såg en soffa på blocket. Åkte 3 timmar enkel resa för se på den och tur var det för den "kungligt sköna" soffan var väldigt obekväm men däremot hade dom en annan i butiken som var skön så det blev den.
Poängen: Jag håller med föregående, provsitt. Det är dyrt att köpa en soffa man inte trivs med.

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att åka dit med släp påkopplat också!!

Ta och testsitt den första soffan om den är skön så ta och köp den direkt och ta med den hem samma dag! Annars kan du ju testa alla dem andra sofforna dem har också och köpa den skönaste som du gillar!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Tycker diana ser skönast ut att sitta i. Osäker på hur miamis ryggstöd är. Skulle dock inte köpa utan att prova, har man en halv timma till Göteborg borde man ha massa möbelvaruhus att prova i, utöver de lokala.

Jag tycker inte om skin heller. Skönare med tygsoffa. Men en smaksak och båda har sina fördelar

Permalänk
Medlem

Gillar rät vinkel på hörnsoffa mer än rundade hörn, då man lättare kan använda "två-delen" som divan också. Men jag skulle aldrig beställa en soffa som jag inte provsuttit, tänk på att du måste bekosta frakten själv om du utnyttjar öppet köp.

Permalänk
Avstängd

Köp aldrig en soffa utan att ha fått provsitta i den.

Permalänk

Den första är snyggare, men du jag har lika "smal" divan i min soffa kan jag säga direkt att det suger.

Ska byta soffa enbart för att få en bredare divan.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Jag måste provsitta och provligga. Om inte det är värt för dig att åka till sofforna välj en annan. Det kan bli väldigt fel.