Permalänk

Powerbank till resa sökes!

Hejsan!
Är i jakt efter en powerbank till min resa om en vecka. Vilken powerbank skulle ni rekommendera för under 300 lappen?
Tänkte ladda båda mobiltelefon och surfplatta, så gärna en med hög mAh!

Kollade lite på den hära: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2768712
Men undrar om ni kan rekommendera en bättre för snarlik pris?

Uppskattar alla möjliga tips!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Du får vad du betalar för, tänk på det. Teknikmagasinet har bra, http://www.teknikmagasinet.se/produkter/el-o-batteri/batterie.... Ruskigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@crew seven: såg den samma dag som den kom ut, tyvärr hinner jag inte beställa från amazon :/

Permalänk

@Agile: gärna under 300

Permalänk
Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk

Har själv Deltaco PB1050,15600mAh för under 300kr. Har fungerat utmärkt för mig i över ett år.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Asus powerbank finns på webhallen

Permalänk
Medlem

Hijackar tråden lite.
Är det någon som prövat batteribanker med solceller? Såg en på 8000mah på teknikmagasinet här ovan. Frugan har fått för sig att vi ska ut och kampa i sommar och frågan är väl hur dessa står sig? Klarar man att ladda upp en sån om man låter den ligga i solen en dag? Eller är det bättre att köpa 2st 16k mah batterier och släpa med sig? (Typ samma totalvikt/storlek)

Moralpanik om att man ska njuta av naturen undanbedes, har även tänkt att ladda kameran med denna/dessa och är prylbög ut i fingerspetsarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ullared 2800mah för 60kr

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0nd3rk1d:

Hejsan!
Är i jakt efter en powerbank till min resa om en vecka. Vilken powerbank skulle ni rekommendera för under 300 lappen?
Tänkte ladda båda mobiltelefon och surfplatta, så gärna en med hög mAh!

Kollade lite på den hära: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2768712
Men undrar om ni kan rekommendera en bättre för snarlik pris?

Uppskattar alla möjliga tips!

Tack på förhand!

Jag har en sådan hemma. Tycker den fungerar bra. Laddas ur dock om du inte använder den så jag skulle rekommendera att försöka ladda den lagom till att du ska använda den. Får väl c:a 2 laddningar av min S7 Edge på den (spekulerar, har bara laddat en gång och haft 2/4 pluppar kvar).

Permalänk

@swe_david_90: på fysisk butik?

Permalänk

@Shiftypants: nice! blir nog en sådan om ingen annan övertygar mig om att det finns bättre med samma pris.

Permalänk

Jag har en sån som ts nämner i det första inlägget och den fungerar riktigt bra, ja kan ladda min LG G3 3-4 gånger per laddning

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Hijackar tråden lite.
Är det någon som prövat batteribanker med solceller? Såg en på 8000mah på teknikmagasinet här ovan. Frugan har fått för sig att vi ska ut och kampa i sommar och frågan är väl hur dessa står sig? Klarar man att ladda upp en sån om man låter den ligga i solen en dag? Eller är det bättre att köpa 2st 16k mah batterier och släpa med sig? (Typ samma totalvikt/storlek)

Moralpanik om att man ska njuta av naturen undanbedes, har även tänkt att ladda kameran med denna/dessa och är prylbög ut i fingerspetsarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade en på 5000mAh, men iom att solcellen var så liten (typ 150mAh) så tog det tre dagar (på Filippinerna, med stark sol) att ladda. Så jag gav bort den och köpte vanliga powerbanks. Om man har tid att vänta på att den ska bli fulladdad så funkar dom väl. Man kan ju också ladda dom vanligt förstås. Den var dock inte från Teknikmagasinet.

Däremot powerbank + solcellsladdare (teknikmag. Art.nr. 040235) tror jag skulle vara en bättre kombo. Om man är prylbög alltså.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Inaktiv

Köpte en Powerbank med 12600mAh på NetOnNet för 99kr för en vecka sedan.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Köpte en Powerbank med 12600mAh på NetOnNet för 99kr för en vecka sedan.

har du nån länk till den? tänkte köpa en från netonnet för en vecka sen för 99kr med 10400 mAh, men den tog slut innan jag hann dra dit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av w0nd3rk1d:

har du nån länk till den? tänkte köpa en från netonnet för en vecka sen för 99kr med 10400 mAh, men den tog slut innan jag hann dra dit

Det var den på 10400mAh. Tråkigt att du inte hann!

Edit: Den verkar finnas kvar till samma pris!

https://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefontillbehor/por...

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Det var den på 10400mAh. Tråkigt att du inte hann!

Edit: Den verkar finnas kvar till samma pris!

https://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefontillbehor/por...

om det står "Åter i lager ca: 2016-06-20", men att man kan beställa den nu, betyder det att jag kommer få varan efter det datumet?

Permalänk
Medlem

@w0nd3rk1d:

På inet finns en powerbank på 10.000 mAh för 99kr just nu! Använd båda länkarna för att få gratis frakt

Powerbank Fri frakt

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Skrivet av SYRE:

@w0nd3rk1d:

På inet finns en powerbank på 10.000 mAh för 99kr just nu! Använd båda länkarna för att få gratis frakt

Powerbank Fri frakt

Tack! Jag såg det, men tyvärr slut på webblager! Får åka till butiken istället! Fast undrar hur den presterar? Vill gärna ha en powerbank som laddar snabbt

Permalänk
Sötast
Skrivet av w0nd3rk1d:

Tack! Jag såg det, men tyvärr slut på webblager! Får åka till butiken istället! Fast undrar hur den presterar? Vill gärna ha en powerbank som laddar snabbt

Haha! Du har ju en del krav, snabb frakt, lågt pris och snabb laddning!

Det står dock 2A på den så jämför det med din nuvarande laddare så bör du få ett svar på frågan.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Haha! Du har ju en del krav, snabb frakt, lågt pris och snabb laddning!

Det står dock 2A på den så jämför det med din nuvarande laddare så bör du få ett svar på frågan.

haha Allt ska vara perfekt!

Permalänk

@w0nd3rk1d: japp, nu vet jag inte om de har samma pris

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90