Permalänk
Medlem

Nybörjare och behöver hjälp!

God kväll! Jag har sökt ett tag utan att lyckas få någon hjälp så jag tänkte att jag kunde fråga här och hoppas någon skulle kunna hjälpa mig. Jag har en processor jag skulle vilja överklocka men problemet är att jag är inte 100% på om det går. Jag har morderkortet "GIGABYTE PH67-DS3-B3" och jag har läst/hört att man inte kan överklocka ph67 chipset men när jag läser närmare på manualen samt deras hemsida så står detta: "GIGABYTE PH67-DS3-B3 motherboards is designed and engineered to deliver exceptional performance and clarity for your computing needs. Powered by the Intel® P67 chipset with support for 2nd Generation Intel®.." Alltså så använder morderkortet P67, förutsatt att jag inte har missuppfattat något. Problemet är att jag inte kan öka clock ration till högre än x37 i bios och jag undrar om det finns något sätt att låsa upp detta på nåt sätt? Jag har möjlighet att ändra BCKL men som jag har förstått det så är detta inte att föredra. Är det möjligt att få det att fungera genom att uppdatera bios? Eller på något annat sätt eller är det kört? Tack på förhand, all hjälp uppskattas! Juste ja, processorn är i5 2500K

Permalänk
Medlem

@Blip266: Det verkar inte så.

Skaffa dig ett billigt beg Z77. Lär inte kosta mycket.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Blip266: Det verkar inte så.

Skaffa dig ett billigt beg Z77. Lär inte kosta mycket.

Jag försöker hellre med det Moderkortet jag har, men om det inte går så... Var kan man köpa det du snackade om? Jag gissar att man får köpa ett begagnat

Skickades från m.sweclockers.com